שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    פחות באלגן, יותר הדרכה

    החלטות מזכירות בנושא כלליות

    הרעיון המרכזי של מזכירות חברי וחברות התנועה الفكرة المركزية لسكرتاريا أعضاء وعضوات الحركة

    8 באוקטובר 2018 / מאת אריאל אפרתי, 4יוזרס

    יצא לכם פעם לחפש במשך רבע את הזוג מספריים הזה שהייתם צריכים לפעולה? או ליפול על הריצפה בגלל הלמניה שמישהו השאיר בכניסה לחדר בוגרת? בדיוק בגלל רגעים כאלה נולד תפקיד חדש בתנועה - הרכז הארגוני. אריאל אפרתי, הרכז הארגוני של קן מודיעין נחלים, מסביר מה כולל התפקיד שלו ולמה אתם צריכים ללכת לרכז הארגוני בקן שלכם ולומר לו תודה.

    המחסן שלנו

    היי, אני אריאל אפרתי, הרכז ארגוני של קן מודיעין נחלים, ורציתי לכתוב על המחסן שלנו.
    כן כן, המקום הזה שבו נמצא כל הציוד. המקום הזה שאנחנו לא מייחסים לו המון חשיבות. שאני עובר בו רק לפני הפעולה.
    בואו נחשוב מה היה קורה אם לא היה מחסן או שהוא לא היה מסודר: כל הציוד היה זרוק בקן, ציוד היה נהרס ונאבד ואפילו היה יכול לפגוע בחניכים. לא מאמינים לי? רק תחשבו על החניך שיכול להיפצע מסכין יפנית זרוקה או מפטיש שהשאירו בחדר פעילות.
    כשאין מחסן מסודר, כל המדריכים בקן בקן לא באמת יודעים איפה נמצאים הדברים שהם צריכים לפעולה שהם מתכננים ובד"כ הולכים לחפש בבהלה את הציוד. למשל, שנה שעברה, בתור מדריך הייתי צריך להמר על איזה ציוד אני אמצא ואוכל להשתמש בו לפעולה (היו פעמים שלא הייתי יכול להעביר את הפעולה שתכננתי בכלל שלא מצאתי בריסטולים וציוד בסיסי).

    מסדר את המחסן בקן מודיעין נחלים

    המחסן של קן מודיעין נחלים

    פחות באלגן, יותר הדרכה

    עכשיו תדמיינו קן אחר, שבו המחסן מסודר והרכז הארגוני אחראי עליו :
    בקן הזה, אנחנו יודעים איפה כל הציוד. המדריכים יודעים מראש איזה ציוד יש  לפעולה והוא נשמר ולא נאבד או נהרס. הקן הזה הוא מקום בטוח יותר.
    כל זה לא מגיע מעצמו כי בקן הזה יש רכז ארגוני. רכז ארגוני זה מי שאחראי על כל הציוד שיש בקן – מההכנות להזמנה ועד הרגע שהוא שהציוד יוצא לפעולות. האראית הארגונית היא זו שעושה לפני כל פעילות סקר בטיחות ודואגת לטפל במפגעים שמסכנים חניכים. רכז ארגוני אחראי לכל הנקיון של המבנה וגם ללוגיסטיקה של פעילויות.
    בקן עם רכז ארגוני המשצים והמדריכים יכולים להיות עסוקים יותר בתוכן במקום להיות אחראים על הלוגיסטיקה והארגון. בקן עם רכז ארגוני כל הקן יכול להיות בראש שקט יותר כי הם יודעים שיש מי שאחראי לבטיחות ולביטחון בקן.
    כבר הבנתם למה זה תפקיד חשוב?
    אם כן, הייתי שמח אם תלכו לרכז ארגוני בקן ותאמרו לו תודה – תודה שהוא משקיע מעצמו ודואג שהפעילות תוכל להתקיים כראוי.

    הרכז הארגוני בכניסה למחסן בקן

    גשו לאחראי הארגוני ותאמרו לו תודה

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!