שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    צ'יאונה סוגיהארה-שינדלר היפני

    בחן את עצמך: איפה תהיו בעוד 20 שנה?

    נשים שכדאי לנו ללמוד מהן

    10 במרץ 2019

    לפני כחודש דווח כי החורשה לזכר צ'יאונה סוגיהארה, שהעניק ליהודים אלפי אשרות מעבר כששימש כקונסול בליטא, ואשר הוקמה ב-1985, נהרסה ובמקומה הוקמה שכונת מגורים. מאז חיפשו חניכי הנוער העובד והלומד דרך להנציח את פועלו. הבוקר, יום שישי 8.3.19 הגיעו חניכי קן צרעה ליער צרעה עם עצים ושלט לזכרו של סוגיהארה.

    לסיפור של סוגיהארה נחשפו החניכים דרך הפוסט שפירסם בפייסבוק ברק סלע, נכדו של נתן שלוסברג, שניצל בזכות סוגיהארה, ובוגר תנועת הנוער העובד והלומד בעצמו: "בזכותו, אני ומשפחתי קיימים היו, ויש היום עשרות אלפי יהודים במדינת שלא היו קיימים ללא אומץ לבו ומשפחתו. אני זוכר שלפני כמה שנים, במסגרת טיול של הנוער העובד והלומד עברנו ליד החורשה המדוברת. הרגשתי גאווה ואני זוכר ששיתפתי את הרכזים והקומונרים בסיפור של סוגיהארה. עכשיו, ששלט ההוקרה בפח, כואב לי לחשוב שמטיילים עתידיים לא יוכלו לראות את השלט עם השם היפני המוזר ולמוד ביחד על אדם ענק, אדם גדול. כל שעה שחולפת, השכחה הולכת ומעמיקה."

    המדריכים הצעירים בקן הנוער העובד והלומד בקיבוץ צרעה, הסמוך לבית שמש ולמקום שבו היה יער הזיכרון, נרתמו לעניין: הם החליטו לקיים יום פעילות מיוחד בנושא, שבו ילמדו את החניכים הצעירים את סיפורו המיוחד של סוגיהארה ויחד יכינו שלט לזכרו.

    עפרי, בת 16, מדריכה צעיר בקן צרעה שהובילה את חניכיה בפעילות הייחודית: "קראנו את הפוסט המרגש על צ'ינואה סוגיהארה והחלטנו שזה סיפור שראוי לספר לחניכים שלנו. העברנו להם פעולות עליו, הכנו שלט, הבאנו שתילים ועשינו מעמד צנוע לזכרו. אני מאמינה שלמרות שהוא נפטר, המעשים שלו והחשיבות שלהם נשארים. אני מקווה שמשפחת סוגיהארה תשמע שבישראל הנוער זוכר אותו ואני מקווה שתוקם בקרוב חורשה חדשה שתמשיך את הזיכרון לעוד הרבה שנים. אני והחברים שלי נשמח לקחת חלק בהקמה של חורשה כזו"

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!