שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    "ציון נכשל למשרדי התמ"ת והאוצר בהגנה על בני הנוער העובדים"

    קן בורוכוב חוגג את "האחד במאי" בגבעתיים!

    שימו לב - חד פעמית, הפעילות לשכבה ד' עוברת ליום חמישי בשעה 15:00

    2 במאי 2012

    פחות תיקים נגד מעסיקים שניצלו, פחות כתבי אישום, פחות קנסות, חיים יותר קלים למעסיקים שניצלו בני נוער: הסתדרות הנוער העובד והלומד מפרסמת את הדוח השנתי אודות מצבם של הילדים ובני הנוער העובדים. מהדוח עולה כי בכל המדדים חלה ירידה בפעילות הממשלה בניסיון להגן על בני הנוער העובדים.

     בשנת 2011 נפתחו ביחידה לאכיפת חוקי עבודה במשרד התמ"ת רק 53% מכמות התיקים נגד מעסיקים שניצלו זאת בהשוואה לשנת 2010, הוטלו רק 69% מכמות הקנסות והוגשו רק כמחצית (51%) ממספר כתבי האישום שהוגשו בשנת 2010.

    "המדינה מעבירה מסר כי זכויות בני הנוער העובדים הן הפקר, האוצר לא משקיע את המשאבים והמאמצים הדרושים על מנת להפסיק את תופעת ניצול בני הנוער בעבודה" כך אומר יעקב אביד שערך את הדו"ח השנתי.

    "הבעיה החריפה היא שגם בני הנוער מבינים את המסר הזה ולכן פונים פחות כדי לדרוש את זכויותיהם. אובדן האמון בהגנה שהמדינה היתה צריכה לספק מוביל את בני הנוער לותר על הזכויות הבסיסיות המגיעות להם בעבודה ויוצר דור של מבוגרים שהניצול מובנה בחווית העבודה שלו."
    בין שלל הנתונים שמפורסמים בדו"ח ניתן למצוא כי בשנת 2011 השיבה הסתדרות הנוער העובד והלומד 1,023,159.54 ₪ לבני הנוער, בדומה לאשתקד. בנוסף, הציגה הסתדרות הנוער העובד והלומד עליה בכמות הכניסות לאתר שלה לצורכי חיפוש מידע בנושא עבודת נוער (52,835 משתמשים יחודיים בשנת 2011 לעומת 28,688 משתמשים ייחודיים בשנת 2010).

    נתון מעניין נוסף שמובא בדו"ח השנתי של הסתדרות הנוער העובד והלומד נלקח ממחקר שבוצע באונ' חיפה וממנו עולה כי בהליכי פישור וגישור בבתי ת הדין לעבודה מקבלים התובעים בממוצע רק 45% מסכום התביעה המקורי. בהסתדרות הנוער העובד והלומד מתחו ביקורת מרומזת על בתי הדין האזוריים לעבודה ועל כך שהם דוחפים את התובעים לפשרה במסגרתה מקבלים התובעים פחות ממה שהחוק קובע כי מגיע להם ובכך מחזקים את תחושת בני הנוער ש"אין טעם להתלונן".

    "כדי להעביר את המסר ההפוך, שניצול נוער בעבודה אינו מוסרי, אינו חוקי ואינו משתלם כלכלית על הרשויות מוטלת החובה להשקיע את המשאבים הנדרשים: להגדיל את מספר פקחי חוקי העבודה לסטנדרט של הOECD-, להחמיר את הענישה ולהחזיר את ההרתעה – בין היתר ע"י פסיקת מלוא סכומי פיצויי הלנת השכר בתביעות של בני נוער" תובע יעקב אביד ומסכם בכך ש"לדעתנו זאת אחת מהדרישות המרכזיות שעלו מהמחאה בקיץ האחרון – המדינה חייבת לרסן את "השוק החופשי מידי" וליצור מצב בו ניתן להתקיים בארץ מעבודה."

     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!