שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    קבוצות שמ"ש – קבוצות מתוך שונות

    קונגרס הנוער הקיבוצי השביעי של הנוער העובד והלומד יתקיים בסוף השבוע הקרוב

    השתלמות מש"צים ראשונה

    21 בנובמבר 2011

    פרויקט חדש בתנועה - קבוצות שמ"ש - שוויון מתוך שונות - קבוצות לילדים ונוער עם צרכים מיוחדים ממשיכים לפתוח את ביתנו לכל נערה ונער

     "כחלק מהעיקרון המנחה את פעילות תנועתנו "ביתנו פתוח לכל נערה ונער", מזכירות החניכים קוראת לכל מחוז לפתוח קבוצות לילדים עם צרכים מיוחדים ו/או לקיים פעילויות משותפות עם קבוצות של ילדים עם צרכים מיוחדים."

    מתוך החלטות מזכירות החניכים הארצית –תשע"א

    קבוצות שמ"ש (שוויון מתוך שונות)
    השנה החלטנו להרחיב את היקף פעילותנו החינוכית, ולפתוח אופן פעילות חדש-קבוצות לילדים עם צרכים מיוחדים. אנו רואים חשיבות רבה בהחלטה זו, ומשקיעים מאמצים אדירים בפיתוח מערך ליווי והדרכה מתאים והכשרת מוקדי הפעילות לצרכי הילדים.
    מפגש ייחודי זה, מטרתו להתמודד על יצירת שילוב נכון בין חניכי הקן הקיימים לחניכינו החדשים. מהו שילוב נכון? שילוב המבטא את אחד מערכינו החשובים- שוויון ערך האדם. אנו מאמינים שמפגש זה יעשיר ויחנך לקבלת השונה ואהבת הזולת הן את חניכינו הקיימים, והן את חניכי קבוצות שמ"ש.
    בסמינר הכשרת מדריכי הקבוצות שנערך בחופשת סוכות נבחר לפרויקט השם קבוצות שמ"ש.
    למה שמ"ש? אנו רוצים לתת מקום לכל ילד וילדה בתנועה שלנו, ומאמינים שמפגש של חניכים השונים זה מזה הוא מחנך וייחודי לתנועה. מתוך מפגש כזה נתקף את ערכינו, וניצור תנועה שהיא של כולם!

    מה היה בסמינר?
    למדנו קצת על האוכלוסיה שאנו עומדים לפגוש מתוך סרטים והרצאות ומפגש עם אמא לילד עם בעיות התפתחותיות, פגשנו את עדי העובדת הסוציאלית שתלווה אותנו לאורך השנה ושוחחנו על דילמות שונות שקשורות לפרויקט המיוחד והחשוב שהחלטנו לקחת על עצמנו. היה מעניין, חוויתי ומחדש.

    השנה עומדות להיפתח 4 קבוצות שמ"ש בקנים רמתיים, בורוכוב, גיל עמל וראש העין. את הקבוצות ידריכו מדריכים מהשכבה הבוגרת בכיתות י"א י"ב.
    כל קבוצה תיפגש פעם בשבוע לפעילות קבוצתית, ואחת לכמה זמן לפעילות עם הקבוצה המאמצת שלה בקן.
    לקראת סוף השנה יתקיים אירוע גדול לכל החניכים של קבוצות שמ"ש.
    כבר בחודש דצמבר במהלך חופשת חנוכה הולך להתקיים אירוע התרמה גדול בהוד השרון. טל רכז קן רמתיים והנהגות ההורים בעיר מארגנים אירוע קהילתי בפארק 4 עונות, אירוע שמיועד לכל הילדים וההורים בעיר. אחת ממטרותיו המרכזיות היא להתרים סכום של כסף שיאפשר לנו לקדם את הפרוייקט בעיר.

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!