שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    קול קורא מחברי התנועה בפרק הצבאי

    החלטות הועידה העשירית של הנוער העובד והלומד

    החלטת הועידה העשירית - מוסדות חניכים

    3 באוגוסט 2015

    חברי שכבת נען, לוחמים בפלוגה המבצעית בגדוד 50 כחלק ממסלול הנח"ל שלחו אלינו את הקול הקורא שלהם לחניכי התנועה, לכבוד הועידה העשירית וביחס לאירועים מהשבוע האחרון.

    במסכת יומא נאמר – "מקדש ראשון, מפני מה חרב? – מפני שלושה דברים שהיו בו: עבודה זרה וגילוי עריות ושפיכות דמים. אבל מקדש שני, היו עוסקים בתורה ומצוות ובגמילות חסדים, מפני מה חרב? – מפני שהייתה בו שנאת חינם, ללמדך ששקולה שנאת חינם כנגד שלוש עבירות: עבודה זרה וגילוי עריות ושפיכות דמים"

    לפני עשרים שנים התכנסנו לועידה התשיעית של תנועת הנוער העובד והלומד. נאם בה ראש הממשלה ושר הבטחון דאז, יצחק רבין. מספר חודשים לאחר מכן, ברביעי בנובמבר 1995 הוא נרצח באקט אנטי דמוקרטי בידי המחבל היהודי יגאל עמיר בסופה של עצרת למען השלום. אז עמדנו כחברה בנקודת השפל המוסרי הנמוכה ביותר שבה מצאה את עצמה מדינת ישראל מאז הקמתה. באותם ימים התכנסה החברה הישראלית על מנת לערוך חשבון נפש לאומי וכדי להוקיע מתוכה את האלימות וההסתה שקדמו לרצח ראש הממשלה וכל מה שייצג.

    מאז, בחלוף שני עשורים, שטפו אותנו גלים של אירועים אלימים וקשים – אינתיפאדה ואירועי טרור, מלחמת לבנון השנייה, מבצעים נרחבים ברצועת עזה ובאיזור יהודה ושומרון, ההתנתקות, רצח של חפים מפשע על רקע לאומני, הומופובי וגזעני, תורת המלך והסתה בלתי פוסקת מצד אנשים בעמדות מפתח וממגזרים שונים לאורכה ולרוחבה של החברה הישראלית כולה.
    בימים האחרונים השנאה והאלימות שוב מרימות את ראשן ואנו עדים לסדרת אירועי טרור והסתה חמורים, החל בהתבטאויות של אנשי ציבור ועד מעשי טרור ואלימות של ממש בשטח כגון הצתת בתים ואנשים ופעילויות איבה כנגד הקהילה הלהט"בית.
    לפני כשבוע ציינו ביום ט באב את יום החורבן של בית המקדש. על פי מסכת יומא, בית המקדש השני נחרב על שנאת חינם, שכן שנאת חינם שקולה לשלושה חטאים. אומר הרב קוק: "ואם נחרבנו ונחרב העולם עימנו על ידי שנאת חינם, נשוב להיבנות והעולם עימנו יבנה על ידי אהבת חינם".

    אנו, לוחמי הפלוגה המבצעית בגדוד 50, חברי שכבת נען, שולחים קול קורא אליכם, חניכי ומדריכי תנועת הנוער העובד והלומד וחברי תנועת דרור ישראל ובו אנו דורשים.
    אנו דורשים מתנועתנו להיות חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית. דורשים ממנה להמשיך לכרוך ולטוות גורלה בגורל החברה ואזרחיה, להרחיב את פעילותה ועשייתה החינוכית ולהגדיל את מספר חניכיה ופעיליה, מכל המגזרים כאחד.


    אנו דורשים להכיר בכך שאותם מרצחים ומבצעי פשעי השנאה הנ"ל אינם עשבים שוטים או אנשים שדעתם נטרפה עליהם. הם חלק מן החברה והתרבות הישראלית אשר בה גדלנו כולנו. הם תוצר של השיח ההרסני וההסתה מצד הגורמים הקיצוניים אשר שוררים וסובבים את חיי היום יום של אזרחי המדינה. הם אינם אלא האצבע הלוחצת על ההדק. אנו דורשים מתנועתנו לקחת אחריות מלאה ואקטיבית על החינוך כנגד השנאה וההסתה אשר קדמו למעשים נתעבים אלו.

    אנו רואים בצבא ההגנה לישראל חלק בלתי נפרד ואף מרכזי בחברה ובתוך כך אנו דורשים מחניכי התנועה לראות במסלול בני הגרעינים בנח"ל נתיב הגשמה מרכזי ומשמעותי בצבא כחלק מהחברה. הבחירה שלנו במעורבות חברתית ואקטיביזם אינה נחדלת בסוף חוות ההכשרה או בקנים. חברי תנועה בוחרים להכנס לנקודות הכי קשות ומורכבות בחברה הישראלית, לחנך ולקיים שיתוף בפריפריה ובמרכז, וזו עמדה שעלינו לקיים גם בשירות הצבאי. אנו רואים את מסלול בני הגרעינים בנח"ל בתור שירות משמעותי המאפשר מחד לקחת אחריות הן על המערך הלוחם והן על המערך המחנך של צה"ל, ומאידך לשמר את הגרעינים למען הגשמה כחלק מתנועה הפועלת בתוך החברה הישראלית.

    בנוסף, אנו מוצאים ערך עליון ורואים חשיבות מירבית בבחירה של כל אחד ואחת אשר מצבם הבריאותי והנפשי מאפשר זאת, להתגייס לאחד הגדודים הקרביים במסלול הנח"ל (בזלת 50 וקרקל 33) כחלק מהגשמת ערך ההגנה אשר מהווה את אחד הערכים המרכזיים והמנחים של תנועתנו. אנו מאמינים כי כל הפרדה בין שירות קרבי לחינוך מוטעית מיסודה. כשם שאנו, כחברים בתנועה חינוכית, מגינים על המדינה מבפנים, זהו גם מקומנו להגן על המדינה מבחוץ. הבחירה לעמוד אל מול הדילמות הכי קשות ובתוך החיכוכים הכי קשים בחברה ובצבא – זהו החינוך. הגדודים הקרביים הם המקום, זוהי החברה הישראלית ואלו הקשיים, והבחירה להתעלם מכך היא חטא למשימה אותה הצבנו לעצמנו.

    לסיום, כשם שאנו דורשים מתנועתנו, אנו דורשים את אותן הדרישות מן החברה כולה. יתרה מזאת, כשם שאנו דורשים מתנועתנו להוות גרעין קשה לאומה הישראלית, אנו דורשים מחבריה להמשיך בדרכה ולצאת אל הרחובות, להשמיע את קולם השפוי, ברור וצלול, להציג את פניהם ולהרים ראשיהם בגאון ולהיות הם החברה הישראלית עצמה.

    על החתום,
    לוחמי הפלוגה המבצעית בגדוד 50,
    מחזור גיוס אוגוסט 14,
    חברי שכבת נען.
    לעבודה, להגנה ולשלום, עלו והגשימו.

    עידו אטיאס – גרעין העז, שכבת נען – לוחם בפלוגה המבצעית של גדוד 50
    הגיע להשתתף כציר בועידה העשירית ונשא חלק מקול קורא זה על במת הועידה כדי לתמוך בהצעת ההחלטה:
    מסלול הנח"ל:
    התנועה רואה במסלול הנח"ל מסלול חיוני למדינה, לחברה הישראלית ולתנועות הנוער
    המגשימות. ייעוד הנח"ל הוא לשמור על שלמותם של גרעיני התנועות ולשלב בין משימות
    צבאיות למשימות לאומיות, כחלק מרצף התהליך החינוכי – משלב תנועת הנוער אל
    ההגשמה.
    א. בשנים האחרונות נעשים ניסיונות רבים לפרק את הנח"ל או להחלישו. התנועה קוראת
    למשרד הביטחון ולצה"ל לעצור ניסיונות אלו.
    ב. ועידת התנועה מברכת על פתיחת מסלול הנח"ל לציבור החניכים הדרוזים בתנועה ורואה
    בכך סימן לחיזוק הנח"ל והחברה הישראלית.





    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!