שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    קונגרס חברות הנעורים – מקיימים ומתחזקים ביחד

    הורים מספרים...

    קרן הדורות- כדי שכל חניך וחניכה יוכלו לצאת למסע לפולין

    19 בנובמבר 2012

    לאחר התלבטות ודיונים רבים של המדריכים והחניכים הוחלט כי יש לקיים את קונגרס חוות הנעורים, אף על פי, המצב. לחיזוק הרוח והכוח של הביחד - וליצירת חברה טובה ומלוכדת יותר חברתית

    לחניכי המועצות האזוריות היקרים שלנו,
    הימים האחרונים של הלחימה בדרום תפסו את כולנו בהפתעה, בין אם מבחינה אישית – כל אחת ואחד עם החברים, המשפחה, בצבא ובמילואים או בבית, ומבחינה חברתית-תנועתית – במיוחד ביחס לפעילות התנועה בשעת החירום, להדרכת החניכים הצעירים מהישוב ולפעילויות ההפגה השונות שכבר החלו לרוץ. לכל אחד ואחת מאתנו עולות תחושות מגוונות. חוסר הוודאות הכללי כאן בוודאי משפיע על כולנו מדריכים, רכזים, חברי בוגרת וחניכים כאחד.
    התלבטנו לא מעט על קיום הקונגרס – בשעה כזו בחרנו להיות קשורים למצב ולהלך הרוח במדינה, להצליח להכיל את הסיטואציה במועצות האזוריות בדרום ובמקביל לא לוותר על הדברים שנכונים וצודקים בעינינו תמיד (!) – המפגש החברתי עם החברים לתנועה, האווירה הייחודית בפעילות, הנוכחות של מדריכה ומדריך אוהבים, דואגים, מחנכים.
    הקומונרים והבוגרים בכל הארץ משקיעים כבר למעלה מחודש בבניית הקונגרס, ואנו צופים השתתפות של כ-150 חניכים, מספר מכובד ביותר. החלופה לקיום הקונגרס היא בעצם… ביטולו ודחייה לאמצע חודש פברואר. התלבטנו על הנושא עם מדריכים ורכזים, עם מחלקות הנוער ורכזי החינוך שותפינו בנגב, עם חברים מהמרחב ההתיישבותי והתנועה, עם מי לא?
    והחלטנו ללכת על זה. אולי בגלל המצב וגם קצת אף על פי המצב. למה?
    – בגלל המפגש החברתי, החוויה, האווירה המיוחדת של הקונגרס שאין באף מקום אחר.
    – בגלל התכנים שבחרנו – חברת הנעורים והמועדון – ובהחלט נתייחס גם ל"כאן ועכשיו" שלנו..
    – ובגללכן – חניכות וחניכים יקרים שבוחרים למרות הסיטואציה המורכבת הזו לא להתייאש, להתאמץ, לתת מעצמכם לחניכים שלכם ולפעילות – ממש ללכת "נגד הרוח".
    הימים האחרונים מחדדים את התחושה שהקונגרס רלבנטי מתמיד, מפעל משמעותי ומהנה, כמו תמיד וגם בעתות מלחמה. גם היום חשוב לנו להזכיר את העיקרון הכי חשוב של התנועה – שיש ציבור אנשים הדואג איש לרעהו, לחברים מהמועצות בכל הארץ ולמדינה ולעם שלנו בכלל.

    אז אנחנו מכינים לכם את סוף השבוע הכי טוב שיכול להיות, ומצפים לראות אתכם!
    צוות קונגרס חברות הנעורים 2012

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!