שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    רק ביחד, רק דמוקרטיה

    אבלים על יעל

    היו נכונים

    7 בינואר 2017

    חניכות וחניכים מהנוער העובד והלומד השתתפו הערב בעצרת "באים לכיכר - נלחמים על האחדות" כדי להיות חלק מקריאה רחבה כנגד ההסתה כלפי רשויות החוק וכנגד שנאת חינם. פנינה נחום, קומונרית מקן רמב"ם וחברת גרעין נוארה, נאמה על הבמה וקראה לאלפים: "הסתה כנגד שופטים ומפקדי צה"ל כמוה כהסתה כנגד כל אחד ואחת מאיתנו. כל פגיעה בצה"ל היא פגיעה בדמוקרטיה."

    פנינה נחום, קומונרית בקן רמב"ם וחברה בגרעין נוארה בחוות ההכשרה בחולון, נשאה היום דברים בעצרת "באים לכיכר – נלחמים על אחדות". העצרת אורגנה ע"י עמותת גשר בעקבות פוסט מרגש וויראלי של זיו שילון בעקבות הכרעת הדין במשפטו של אלאור עזריה.

    שמי פנינה נחום מתנועת הנוער העובד והלומד.
    באתי הערב לכיכר, כי גם אני מודאגת כמוכם.
    אין לי את האפשרות להסתיר שבזמן האחרון אני מרגישה שהחברה שלנו הולכת לכיוון לא טוב בכלל.
    יש לי בקשה ממי שנמצא פה היום.
    בואו להילחם בקרע בעם ובשנאת החינם שהפכה לנחלת רבים בעם.
    אנחנו חייבים להילחם בשביל שתהיה אחדות וסולידריות חברתית. כשאנחנו מדברים על אחדות בעם, אנחנו חייבים לדבר על דמוקרטיה. אלה חוקי המשחק שמאפשרים לנו לא להסכים אחד עם השני אבל לחיות ביחד.

     

    פנינה נחום, קומונרית בקן רמב"ם וחברת גרעין נוארה בחוות ההכשרה: "אני מאמינה שעל בני הנוער בישראל מוטלת אחריות גדולה על עיצוב דמותה של הדמוקרטיה הישראלית. כי בחברה הישראלית אין מקום להסתה – רק לשיח." אין לנו צה"ל אחר, אין לנו עם אחר.

    אני אשתף אתכם שבתקופה האחרונה אני חוששת מאוד מאלה שמוותרים על החברה והמדינה היקרה שלנו ומתייאשים. מאותם אנשים שמרימים ידיים במקום לזעוק בקול גדול "אין לי ארץ אחרת" ולהתחיל להילחם ולהוביל לשינוי על זה שארצנו לא תבער.
    כיום אני מרגישה שזאת החובה המוסרית והאזרחית שלי לחנך את החניכים שלי לשירות משמעותי. אני מחנכת אותם לזכור תמיד שיש לנו צבא אחד ושאנחנו חייבים להיות כפופים לחוקי צה"ל ולאמירות הערכיות של הרמטכ"ל. הסתה כנגד שופטים ומפקדי צה"ל כמוה כהסתה כנגד כל אחד ואחת מאיתנו .כל פגיעה בצה"ל היא פגיעה בדמוקרטיה.
    בדמוקרטיה רק למדינה יש מונופול על הכוח, אחרת נחיה בחברה שתדרדר מהר מאד לאלימות.
    הגעתי לכאן היום לכיכר רבין איפה שלפני 211 שנה נפגעה קשות הדמוקרטיה הישראלית כדי לומר שעליי גינויים אלה לא ישפיעו על המוטיבציה שלי להתגייס לצבא ושאני אפילו שמחה ששנה הבאה אני הולכת לצבא שהוא חלק מדמוקרטיה. צבא ששומר על ערכיי היסוד שלו ולא נתון תחת לחצים חברתיים או פוליטיים. אני מזכירה להם שוב ושוב שמי שמנסה לפגוע בצה"ל פוגע במדינה ובדמוקרטיה.
    אני מאמינה שעל בני הנוער בישראל מוטלת אחריות גדולה על עיצוב דמותה של הדמוקרטיה הישראלית. כי בחברה הישראלית אין מקום להסתה – רק לשיח.
    אין לנו צה"ל אחר, אין לנו עם אחר.
    אני אסיים ואגיד, אנחנו לא צריכים להסכים על הכל אנחנו רק צריכים שהיה לנו אכפת אחת מהשנייה.
    לא נותר לי אלא לקוות שמכיכר רבין תצא הבשורה.
    בשורה של אחדות שאנחנו כל כך זקוקים לה.

     

    אלפים בעצרת בכיכר רבין. "נלחמים למען האחדות"

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!