שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    שאלות ותשובות על מחנות הקיץ בתנועה

    טיולי מים 2011 יוצאים לדרך!

    מחנה הקיץ

    27 במאי 2011

    להורי החניכים שלום. בכתבה זו תוכלו למצוא מספר שאלות כלליות ונפוצות ותשובות על פעילות הקיץ של התנועה, החל משאלות על הבטיחות והביטחון ועד לאיכויות החינוכיות.

     שאלות ותשובות כלליות:

    ·         שאלה: למה לשלוח את הילדים שלי לפעילות הקיץ בתנועה?

    תשובה: פעילות הקיץ בתנועה היא פעילות ערכית מעשית- החניך לומד מחוויותיו במחנה ובקייצת להתמודד עם אתגרים, להיות חלק מקבוצה חברתית, פיתוח הדמיון, אהבת הארץ ועוד.

    הסביבה התנועתית היא סביבה ללא אלימות זאת בניגוד לגדילה שאנו רואים בתופעות האלימות בחברה.

    בפעילות התנועתית מלווה את הילד בכל עת דמות מבוגר משמעותית המהווה לחניך מחנך, חבר, אח גדול ושותף.

    תנועת הנוער העובד והלומד מהווה דוגמא בקרב תנועת הנוער לרמת בטיחות ואחריות גבוהה על חייהם ביטחונם ובטיחותם של החניכים. התנועה פועלת בשיתוף פעולה הדוק ובעידוד משרד החינוך והרשויות המקומיות.

    ·         שאלה : מי משתתף בפעילות הקיץ בתנועה?

    תשובה: פעילות הקיץ מהווה המשך ישיר לפעילות לאורך השנה כולה. הקבוצה הפעילה במהלך כל השנה בקן עוברת יחד עם המדריך שלה את פעילות הקיץ ביחד.

    יחד עם זאת החלטנו בקיץ הנוכחי להרחיב באופן משמעותי את מספר המשתתפים בפעילות. בימים אלו אנו מזמינים חניכים חדשים רבים להצטרף לפעילות הקיץ בתנועה והקיץ הנוכחי יהיה בסימן קיץ בתנועה.

    ·         שאלה: מי המדריכים של הבן שלי?

    תשובה: המדריכים במהלך השנה ממשיכים להדריך את חניכיהם עימם יצרו קשרי אמון והכרות עמוקים גם במהלך פעילות הקיץ.

    את חניכי השכבות הצעירות ג-ח מדריכים בדרך כלל המדריכים הצעירים בתנועה בוגרי כיתות ט'-יב'. את חניכי השכבות הבוגרות יותר (ט-יב) מדריכים בוגרי שנת שרות ומדריכים בוגרים כולם מעל גיל 18.

    כל המדריכים בתנועה, הבוגרים והצעירים, מנוסים בהדרכה ועברו הכשרה אינטנסיבית להדרכה בכלל ולהדרכה בפעילויות הקיץ בפרט. כל המדריכים עושים את מלאכתם בהתנדבות ומתוך אמונה ואהבה רבה.

    ·         האם הילד שלי יהיה בטוח אצלכם בפעילות?

    תשובה: בחודש האחרון עוברים כל מדריכי התנועה ורכזי הפעילויות השונות השתלמויות בנושא ביטחון, בטיחות ובריאות בפעילות הקיץ.

    ארגנו בשיתוף עם משרד החינוך ומועצת תנועות הנוער השתלמויות בנושא ביטחון, בטיחות, תברואה וניהול מחנה, קייטנה וסמינר, רעננו את ההנחיות והנהלים שלנו בפעילות הקיץ, בימים אלו אנו עמלים על הקמת מרפאה שלמה בשיתוף עם מד"א באתר המחנות בכפר החורש, אנו סוקרים ובודקים כל פעילות על מנת לזהות בה סכנות פוטנציאליות ועושים ימים ולילות בהכשרת המדריכים שלנו לשיקול דעת, דאגה לחייהם ורווחתם של חניכיהם וללימוד לקחי העבר.

    אנו עמלים במרץ יום יום לשפר ולהכין את מפעלי הקיץ שלנו לקליטתם של המוני חניכים.

    תנועת הנוער העובד והלומד מהווה דוגמא ומופת בתחום לרמה בטיחות וניהול נכון ואחראי של פעילויות הקיץ- מחנות, סמינרים, טיולים  וקייטנות.

    לכן, כן- הילד שלך יהיה בטוח אצלנו בפעילות הקיץ.

     

    שאלות ותשובות בתחום הקייצות:

    ·         שאלה: מה ההכשרה שלכם לארגן קייטנה?

    תשובה: כל המד"צים עברו קורס הדרכה בקיץ בן שבועיים וכמובן רכשו ניסיון בהדרכה בשנה האחרונה. על הקייצת אחראי בוגר- קומונר שעבר בחודש האחרון השתלמות מיוחדת במשרד החינוך לניהול קייטנה.

    מלבד בעלי התפקידים בתוך הקייטנה מפעילה התנועה מערכת ענפה של בקרה וגיבוי של קייטנות הקיץ באישור ובפיקוח משרד החינוך ועל פי כל ההנחיות והנהלים של משרד החינוך.

    כמו כן התנועה בעלת הסמכה לתו תקן ISO 9001;2000  של מכון התקנים הישראלי זהו אישור לאיכות בינלאומית לתחום טיולים, סמינרים, פעילות חוץ קנית, פיקוח והעברת נהלים בתחום הביטחון, הבטיחות, הביטוח, והבריאות, הפעלת מרכז סמינרים, לוגיסטיקה, גזברות וכוח אדם.

    ·         שאלה: מהי ההערכות שלכם בקייצת בתחום הרפואה?

    תשובה: בכל קייצת נמצא בכל רגע נתון מגיש עזרה ראשונה על ציודו. בפעילות מחוץ ליישוב מתלווה לקייצת חובש. שאלה: מהו מערך הביטחון שלכם בקייצת?

    תשובה: במהלך שעות פעילות הקייצת הכניסה לשטח הקייטנה מבוקרת ע"י סדרן. לקייצת בה מעל 100 חניכים מאבטח חמוש.

    ·         שאלה: האם החניכים בקייצת מבוטחים?

    תשובה: כן, המדריכים, החניכים, המארגנים וכל משתתפי המפעל מבוטחים בביטוח צד ג'. הפוליסה ממומנת בחלקה על ידי משרד החינוך.

    עם זאת התנועה אינה אחראית על אובדן/נזקים של ציוד אישי.

    ·         שאלה: האם הכסף שאני משלם לקייצת משמש קנים אחרים?

    תשובה: לא! התשלום לקייצת מהווה את מחיר העלות בלבד של אותה הקייצת. (קייצת שעולה יותר היא יותר מושקעת)

    ·         שאלה: על מה יוצא הכסף שמשלמים ההורים על הקייצת?

    תשובה: מחיר הקייצת מורכב מעלות הפעילות-כולל נסיעות, אטרקציות, ציוד וכו', הכשרת המדריכים לקייצת ופרסום. כאמור- התשלום על הקייצת יוצא כולו על הקייצת בלבד

     

    שאלות ותשובות בתחום מחנות הקיץ:

    ·         שאלה: מהם תנאי המחנה?

    תשובה: רובם של מחנות הקיץ בתנועה מתקיימים ביער כפר החורש. הלינה ביער הינה בשקי שינה במתחם השינה של הקבוצה, החניכים מקבלים לפחות שבע שעות שינה ביום במחנה. החניכים אוכלים ארוחות צהריים וערב חמות בחדר האוכל המרכזי ביער (המזון מבושל במטבח מוכשר ומאושר ע"י משרד הבריאות), את ארוחת הבוקר אוכלים החניכים במתחם הפעילות שלהם, בנוסף יקבלו החניכים פריסה נוספת בשעת הצהריים. לרשות החניכים מקלחות מסודרות בשטח המחנה (לבנים ולבנות תאי מקלחות מופרדים כמובן), בכל יום מוגדר זמן מקלחות לחניכים המאפשר לכל החניכים להתקלח. ביער אין נקודות חשמל זמינות ומומלץ שלא להביא את הטלפון הנייד למחנה- יצירת קשר עם החניכים תעשה דרך מספרי הטלפון והפקס שיפורסמו בכל מחנה.

    ·         שאלה: מהם הסדרי האבטחה והרפואה ובמחנה?

    תשובה: באתר המחנות שלנו בכפר החורש הקמנו בשיתוף עם מד"א מרפאה הפועלת 24 שעות ביממה מהטובות והמתקדמות מסוגה במחנות הקיץ של תנועות הנוער. במרפאה עומדים לרשות החניכים אמבולנס צמוד, רופא וחובשים מנוסים הערוכים לטפל במקום במצוקות החניכים. המחנה מאובטח 24 שעות ביממה ע"י צוות שמירה ובראשו עומדים קב"טים שהוסמכו לתפקידם במיוחד ע"י משרד החינוך. המחנה מוקף בגדר היקפית על פי כל הכללים וההנחיות של משרד החינוך והמשטרה. הכניסה לשטח המחנה (גם לכם ההורים) מותנית בבידוק ואישור זהות המבקרים- על כן יש לתאם מראש ביקורים במחנה במידת הצורך.

    ·         שאלה: מי דואג לחניכים במחנה?

    תשובה: מתחילת המחנה ועד סופו נמצא המדריך האישי של החניך (המכיר אותו ומדריך אותו גם בפעילות היומיומית בקן) על בכל רגע נתון עם חניכיו. המדריכים מלווים במהלך המחנה על ידי צוות בוגר ומנוסה השומר עליהם ומסייע למדריכים במהלך המחנה.

    ·         שאלה: למי אפשר לפנות במקרה של בעיה?

    תשובה: מחנה הקיץ הינו חוויה ייחודית בתנועת הנוער. חלק משמעותי מהחוויה הינו העצמאות שחווה החניך במהלך המחנה, לכן רצוי לאפשר לחניכים שלא להיות בימי המחנה בקשר רציף איתכם ההורים. יחד עם זאת במקרה חירום או בעיה ניתן יהיה ליצור קשר בכל שעה במספר הטלפון הייעודי לכך המחנה, טלפון זה יפורסם מראש בכל מפעל- במידה ואינכם מכירים את מספר הטלפון אנא צרו קשר עם המדריכים וקבלו אותו טרם התחלת המפעל. בכל מקרה במהלך המחנה המדריכים צמודים לחניכים לאורך כל היום ולא יהיו זמינים.

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!