שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    שעות נוספות בשתי עבודות

    שלום! הבנתי שמשמרת לילה זה 150%

    מגיע שכר גבוה יותר בלילה?

    29 ביולי 2013

    אם אני עובד באותו יום בשתי עבודות שונות. בעבודה הראשונה נגיד 6 שעות ובעבודה השניה עוד 7 שעות (עזבו שזה לא חוקי). מאיזה שעת נחשב לי שעות נוספות?

    שאלה:
    אם אני עובד באותו יום בשתי עבודות שונות. בעבודה הראשונה נגיד 6 שעות ובעבודה השניה עוד 7 שעות (עזבו שזה לא חוקי). מאיזה שעת נחשב לי שעות נוספות? והאם המעסיק בעבודה השניה צריך לשלם לי שעות נוספות על זה שעבדתי קודם בעבודה אחרת? מעבר לזה מה קורה ביום שבת אם אני עובד יותר מ6 שעות, כלומר צריך לשלם לי תשלום מיוחד על שעות נוספות? איך עושים את זה?
    תשובה:

    שלום יאיר,

    זה קצת מורכב.

    חוק עבודת הנוער קובע שאסור להעסיק בני נוער מעל לשמונה שעות ביום.

    מכיוון שהחוק קובע שפשוט אסור להעסיק בני נוער בשעות נוספות הוא לא קובע כמה כסף הם אמורים לקבל.

    אז למה חייבים לשלם לבני הנוער תשלום עבור שעות נוספות?

    סעיף אחר בחוק עבודת הנוער קובע שמעסיק לא יצא נשכר מהפרת החוק. כלומר שלא יווצר מצב של "הניצלת והרווחת". בתי הדין לעבודה קבעו שאמנם אסור להעסיק בני נוער בשעות נוספות, אבל אם מעסיק העסיק בשעות נוספות הוא חייב לשלם כמו למבוגר.

    עכשיו – נכון שיש סעיף בחוק עבודת הנוער שאומר שבמידה ונער עובד אצל שני מעסיקים המעסיק השני חייב להקפיד שהנער לא יועסק מעבר לשמונה שעות העבודה היומיות, אבל הסעיף נותן למעסיק מוצא – הסעיף לא חל עליו אם הוא לא ידע ולא יכול היה לדעת שהנער כבר הועסק באותו יום.

    בנוסף מכיוון שמטרת חוק עבודת הנוער היא להבטיח תנאי העסקה נאותים לבני הנוער ולא לקבוע "מחירון" להפרת החוק. ומכיוון שאין סעיף מקביל בחוק שעות העבודה והמנוחה – קשה לנחש איך בית הדין יתייחס למצב שתארת.

    לגבי שעות נוספות בשבת – 8 שעות העבודה הראשונות הן שעות בשכר של 150%. השעתיים הנוספות הבאות הן בשכר של 175% וכל שעה נוספת היא בשכר של 200%.

    בהצלחה.

    באתר שלנו ניתן למצוא תקציר של זכויות העובד שלך, חוקי העבודה ודיני העבודה, שאלות ותשובות וכן אפשרות לרשום את שעות העבודה ב"כספומטר" ולהגיש תלונה דרך האתר.

     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!