שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    שעות נוספות לעובד שעובד "לפעמים" בימי שישי

    האם ההפסקה היא על חשבוני?

    אני מתפטרת - מגיע לי לקבל חופשה?

    22 בדצמבר 2013

    שלום, רציתי לדעת אני עובד בדרך כלל 9 שעות ביום. מכיוון שבימי שישי אני עובד לא תמיד וזה תלוי בעבודה, האם אני מקבל שעות נוספות מ-8 שעות או מ9? עמוס.

    שאלה:
    שלום, רציתי לדעת אני עובד בדרך כלל 9 שעות ביום, לפעמיים יותר לפעמיים פחות, עכשיו רציתי לשאול מכיוון שבימי שישי אני עובד לא תמיד וזה תלוי בעבודה, זאת אומרת שיכול להיות ששבועיים אני לא יעבוד שישי או שלוש שבועות ופעם אחד כן, אז האם אני מקבל שעות נוספות מ-8 שעות או מ9?
    או שהאם בשבוע שעבדתי שישי אני יקבל שעות נוספות מ8 שעות של אותו שבוע?
    עמוס.
    תשובה:

    שלום עמוס,

    חוק שעות עבודה ומנוחה קובע שאורך יום העבודה במקום עבודה שעובד 6 ימים בשבוע הוא עד 8 שעות. אורך מקום עבודה שעובד 5 ימים בשבוע, לפי אותו החוק, יכול להיות עד 9 שעות ביום.

    גם אם אתה עובד רק לפעמים ביום שישי – הרי שאתה עובד במקום שעובד 6 ימים בשבוע וגם אתה עבד לפעמים 6 ימים בשבוע ולכן, לפי החוק יום העבודה שלך צריך להיות מוגבל לעד 8 שעות ביום.

    במידה ומעסיקים אותך יותר משמונה שעות ביום – צריכים לשלם לך תוספת עבור עבודה בשעות נוספות – 125% עבור השעתיים הראשונות ו-150% עבור כל שעה מעבר.

    חוץ מזה – אם אתה נער אסור להעסיק אותך יותר מ-40 שעות בשבוע ואם אתה מבוגר אסור להעסיק אותך יותר מ-43. כלומר – יכול להיות מצב שבו מעסיקים אותך כל יום 8 שעות – אבל שעדיין בחישוב השבועי מגיע לך לקבל תוספת (6 ימים של 8 שעות זה 48 שעות – 5 שעות נוספות למבוגר או 8 לנער).

    בהצלחה.

    באתר שלנו ניתן למצוא תקציר של זכויות העובד שלך, חוקי העבודה ודיני העבודה, שאלות ותשובות וכן אפשרות לרשום את שעות העבודה ב"כספומטר" ולהגיש תלונה דרך האתר.

     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!