שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    שותפים למסע

    נוהל פרסום תמונות ברשתות החברתיות ובתקשורת

    ואז נפגשנו

    30 באוקטובר 2018 / מאת עמית יזרעאלי

    הנוער העובד והלומד מודה ל"קרן הדורות" ולתורמים שסייעו למאות חניכים לצאת למסע משמעותי אל עצמם, אל העם היהודי ואל התנועה, אל העבר ואל העתיד המשותף של כולנו.

    בסיום מסע מוצלח וגדול אנחנו רוצים להודות ל"קרן הדורות", קרן ששמה לעצמה מטרה ויעוד – שלא תהיה חניכה אחד, שלא יהיה חניך אחד, מתנועות הנוער אשר רוצים לצאת למסע לפולין כחלק מתהליך ההתחנכות שלהם, אבל ישארו בארץ מסיבות כלכליות. אנשי "קרן הדורות" זו השנה התשיעית, מסייעים בסבסוד עלויות המסע לחניכים ובעידוד יציאה למסע לפולין.

    ענת שביט, רכזת "קרן הדורות": "הבחירה לקדם נערות ונערים אשר מתחנכים בתנועות נוער ציוניות, חברים בקבוצת שווים עם חבריהם ויחד עוברים תהליכים חינוכיים אשר ממשיכים אל יצירה והדרכה בקהילה שלהם לא יכולה לעצור בגלל פערים כלכליים. תנועות הנוער מחנכות למנהיגות ותפקידנו, לאפשר למירב בני הנוער שלנו להגשים את עצמם כמנהיגים למען עצמם ולמען החברה הישראלית כולה. אני בטוחה שבעוד כמה שנים חניכי תנועות הנוער יהווה את ההנהגה של החברה שלנו – אך מרגש ולא פחות חשוב לראות כי לתהליכים החינוכיים יש השפעה גם בטווח הקרוב לחיזוק חברות, תרומה לחברה ועשייה קהילתית וחברתית".

    על התהליך הארוך והמשמעותי שעובר לפני המסע ובמהלכו מספרת ש', חניכה במסע לפולין:

    "התלבטתי הרבה האם לצאת למסע. ידעתי שזה מסע קשה, גם פיזית וגם רגשית ולא הייתי בטוחה שאני אצליח לעמוד בו. חוץ מזה לא ידעתי אם אצליח לגייס את הכסף הנדרש. המדריכה שלי והחברים מהקבוצה שכנעו אותי לצאת אליו ובזכות מלגה מקרן הנצח הצלחתי לצאת למסע. אני שמחה מאוד שעשיתי את זה כי זה היה אחד הדברים המשמעותיים שעשיתי בחיי – להכיר את הסיפור של העם שלי ובעיקר את הסיפור של בני הנוער שהחליטו בתוך המציאות הכי קשה למרוד, להתנגד ולא להיכנע. חשבתי הרבה על עצמי ועל התנועה שלנו – האם אנחנו מוכנים להתנגד ולא להיכנע? אני חוזרת הביתה בהחלטה להדריך בקן בעיר שלי, כי זה דבר שיכול להמשיך לבנות את החברה שלנו בארץ, להמשיך להאבק על ערכים של צדק".

    "תיקון העולם משמעו תיקון החינוך" – יאנוש קורצ'ק

    הנוער העובד והלומד מודה ל"קרן הדורות" ולמאות התורמים והתומכים שסייעו למאות חניכים לצאת למסע משמעותי ומרגש אל עצמם, אל העם היהודי ואל התנועה, אל השואה והגבורה, אל העבר ואל העתיד המשותף של כולנו בארץ ישראל.

    אנחנו מזמינים את כלל הציבור לחזק ולתרום ל"קרן הדורות" ע"מ שהפרויקט הזה ימשיך להקרין ולאפשר לכל נערה ונער לצאת למסע משמעותי וחינוכי זה, ללא קשר למצב הכלכלי של משפחתו.

    לא מפסיקים, ממשיכים את המסע. לפרטים נוספים ולתרומות ל"קרן הדורות" דרך  http://www.hadorot.org.il/

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!