שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    תמיד בתנועה – ניוזלטר אפריל 2013

    סניף לוד - קן עין נקובא קונקשיין

    "תמיד בתנועה" - גיליון מרץ 2013 - הנוער העובד והלומד

    20 במאי 2013

    עיתון הדואר האלקטרוני התנועתי (ניוזלטר) - "תמיד בתנועה". לכל מי שמעוניין להתעדכן ולהכיר את הפעילות. נשלח מידי חודש - הפעם: פעילות חודש אפריל 2013

    הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות

    שלום [[שם]]
    לחווית קריאה איכותית ומרשימה מומלץ לאשר הורדת התמונות בדוא"ל זה

    הוסף חבר לניוזלטר

    ניוזלטר "אפריל" 2013 – תמיד בתנועה

    עצרת 70 שנה למרד, אוהלי מרד של תקווה, מבצע זר לנופל, מתנדבי השירות הלאומי בפולין, מפגש עם אסיר ציון מאתיופיה, הכירו את גרעין תמר, סמינר קיום משותף בצפון, לתפארת מדינת ישראל, יום הרצל, טיול ל"ג בעומר, נפתח קן חדש בתנועה, לו"ז פעילויות הקיץ שלנו, והשוסים שלנו לסיום: זר למדריכה וסרטון שובב על כוחה של קבוצה

    עצרת 70 שנה למרד גטו ורשה ואוהלי מרד של תקווה.

    לאחר המסע לפולין (סיפרנו לכם עליו בניוזטר הקודם), הגיעו חניכי התנועה לציין את יום הזכרון לשואה ולגבורה בעצרת בקיבוץ לוחמי הגיטאות. קיבוץ אשר בין מקימיו היו חברי תנועות הנוער המורדות בפולין שעלו ארצה והקימו מפעל חיים של הנצחת השואה והמרד. הנושא השנתי של העצרת היה 70 שנה למרידות הגטאות – מרידות אשר מסמלות את הגבורה והאמונה בחיים של מחתרות הנוער והצעירים.
    מוזמנים להיכנס אל אלבום התמונות מהעצרת בלוחמי הגיטאות. או לקרוא על חלוקת הסיכה למורדים שסיפרנו לכם עליה בניוזלטר הקודם.
    במקביל הצגנו את תערוכת התנועה הנקראת "מרד של תקוה" המציגה את החיים היהודיים ערב השואה ואת התהליך הנאצי שעבר על העם היהודי ואירופה כולל שימת דגש על הגבורה היהודית במריד
    ות ושורשיה בתנועות הנוער היהודיות. תערוכה זו הוקמה השנה והודרכה באתרים במהלך החודשיים האחרונים ברחבי הארץ למבוגרים וצעירים.

     

     

    מבצע זר לנופל

    צרור פרחים למשפחות השכולות בכל רחבי הארץ. מידי שנה, ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל כ- 120,000 זרי פרחים מחולקים, ללא תשלום, לבני המשפחות השכולות בכניסות לבתי העלמין ברחבי הארץ. המבצע הינו פעולה חברתית וסולידרית העומדת בפני עצמה, אך מקבלת משנה תוקף אל מול התופעה המבישה: חלק ממוכרי הפרחים מפקיעים מחירים מבני המשפחות השכולות. גם השנה חניכי ומדריכי התנועה בשיתוף היחידה להנצחת החייל במשרד הביטחון יצאו להבטיח כי לכל משפחה תהיה האפשרות להניח זר על קבר יקיריה ללא תשלום. מוזמנים להיכנס אל אלבום תמונות ממבצע זר לנופל.

    המסע לפולין בערבית – עם מתנדבי השירות הלאומי של הקנים הערביים

    אלו הם חניכי התנועה מהקן הערבי, שבחרו לקיים דרך התנועה שירות לאומי של שנתיים (לאחר שנת יג' בתנועה) לחיזוק החברה הערבית בישראל ולחינוכה לערכי התנועה. השנה יצאה משלחת של חניכי השירות הלאומי למסע לפולין, עברה אותו כקבוצה וחזרה לארץ. אותה קבוצה וחבריהם לשירות הלאומי השתתפו ביום הזכרון לשואה ולגבורה ביום משותף לציון יום השואה. מוזמנים לקרוא יותר בכתבה שפורסמה בנושא.

    מפגש עם אסיר ציון באתיופיה – טדסה באיוך

    מפגש של הש"שינים מגרעין דינקו עם טדסה באיוך – אחד מילדי כפר בתיה אשר הגיעו בשנת 1955 להכשרה בישראל בהיותם ילדים , כשבגרו חזרו לאתיופיה למטרות פעילות ציונית כשהם מסכנים את חייהם כל העת, טדסה באיוך נתפס על ידי המשטר האתיופי ונכלא למשך כמעט שנתיים, בהם עונה ללא רחם, לאחר שחרורו המשיך, למרות האיום בפעילותו הציונית. בשנת 1989 עלה עם משפחתו ולאחר מכן הוכר כאסיר ציון. תמונות נוספות מהמפגש עם טדסה.

    הכירו את גרעין תמר

    גרעין חדש בתנועת הנוער העובד והלומד – הכירו את גרעין תמר! גרעין תמר הוא גרעין של בוגרי תכנית נעל"ה (נוער עולה ללא הורים), בני כיתה יב'. כל חברי הגרעין הינם עולים חדשים מבריה"מ לשעבר ומתגוררים בכפרי הנוער השונים ברחבי הארץ. כולם בחרו לדחות את גיוסם בשנה ולערוך שנת שירות בשנה הבאה בתנועתנו – הנוער העובד והלומד.
    ברוכים הבאים לתנועתנו – תנועתכם! כנסו, השפיעו וחזקו את התנועה כך שתמשיך להיות בית לכל נערה ונער בישראל.
    לתמונות נוספות מהסמינר אתם מוזמנים להיכנס בקישור.

    סמינר קיום משותף בצפון

    30 חניכים ערבים ויהודים התכנסו לסמינר קיום משותף בסוף השבוע האחרון של אפריל בנס עמים! חזרו הביתה עמוסים בחוויות ואתגרים לנו ולמדינת ישראל. עלו והגשימו!
    כותבת לנו עדי טוכמן: "אני מקן קריית אתא ,הייתי בסמינר הזה… הסמינר הראשון שלי בתנועה (חוץ מהסמינר הדרכה) ונהנתי מכל שנייה! אנשים אחד אחד מדהימים! גורם לך להרגיש חלק ממשפחה גדולה ומאוחדת שמקבלת כל אחד לא משנה מי הוא או מה הוא… הסמינר הזה עם הקן הערבי הוא פעם ראשונה שיוצא לי לדבר עם נערים ערבים בגילי ובמיוחד על נושאים כמו שדיברנו… (גזענות, דו קיום, דעה קדומה וכו'..) ואני חייבת להגיד שהסמינר הזה היה הרבה יותר מעבר למה שציפיתי,הוא גרם לי לראות דברים אחרים, לחשוב על דברים אחרת,להכיר את המסורת שלהם וגם לראות את הצד שלהם… בקיצור,היה סמינר נורא כיף ומוצלח וכמו שאומרים… נראה לי שזה התחלה של ידידות מופלאה (: "

    "הנוער הוא הסיכוי הניצחי לאושר של האנושות" כבר כתבנו?! אז זה זה…

    לתפארת מדינת ישראל

    יום העצמאות למדינת ישראל צויין בקני התנועה ברב ששון ושימחה, בדגלים ובפעולות מיוחדות. חניכיו של איתי מרקוביץ מקן כרמל צרפתי שבחיפה שלחו אלינו את התמונה הזאת והיינו חייבים לשתף! לתפארת מדינת ישראל!

    טיול ל"ג בעומר

    השנה קיימנו אירוע חד פעמי בל"ג בעומר לשכבות ח' שהחליף את טיול פסח (כל מדריכי השכבות היו במסע לפולין בפסח).
    הטיול היה מגוון מאד והתאים לאתגרים שחניכי שכבה ח' זקוקים לה:

    • טיול רגלי בדרך בורמה – שביל ישראל
    • טיול לילה בעמק איילון
    • מדורות קבוצתיות לציון ל"ג בעומר
    • טיול אופניים בעמק איילון.

     

    יום הרצל

    יום הרצל מצויין בישראל ביום הולדתו של חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל – י' באייר. ביום זה התנועה פועלת במסגרת "מעגל תנועות הנוער הציוניות חלוציות מגשימות". השנה הנושא השנתי הממלכתי ליום היה "הרצל בין הדפים" ואנו בחרנו להדגיש את הכתיבה של ועל הרצל בתוכן היחס לשונה ולאחר בתפיסתו להרצל תחת הכותרת "בן אדם, אחי אתה". בחרנו לחנך דווקא לנושא זה בעקבות אירועי האקטואליה האחרונים וביחס לגזענות בעולם ובארץ לשונה ולזר. הפעילות החינוכית ביום הרצל עברה בהצלחה עם למעלה מ1,000 שיעורי חברה בעשרות בתי הספר ברחבי הארץ.

    נפתח קן חדש ב… שלומי 🙂

    קן חדש נפתח בתנועה – בשלומי שבצפון. אנחנו לא מפסיקים להתפתח ולגדול.. הקן מוקם לקבוצות בשכבה ט', דרך פרויקט "כמעט מדריכים". קבוצות אשר מיועדות לייסד את פעילות השכבה הצעירה בשנה הבאה בקן שלומי. במידה ואתם או משפחתכם הרחוקה מתגוררת בשלומי – אתם מוזמנים ליצור קשר עם המדריכה הראשית בקן – לירון שוהם: 054-9747581.
    ננצל את הבמה ונשלח ברכת עלה והגשם ודרך צלחה למדריכים והרכזים של הקן החדש..

    המחנה! יותר חופש. יותר גדול.

    בהרבה מידות הקיץ הינו שיא הפעילות התנועתית: יותר פעילות, יותר זמן לתכנן, יותר רצון של ההורים והחניכים לקחת חלק בפעילות – בקיצור יותר! אנו מקיימים מפעלים ופעילויות רבות במהלך הקיץ. גולת הכותרת של פעילויות הקיץ היא "מחנות הקיץ" – השנה סיסמתנו "המחנה. יותר חופש. יותר גדול."
    להלן לוח הפעילות של חודשי הקיץ – וטבלה מתחת עם פירוט תאריכי המחנות השונים. מוזמנים להוריד את הפלייר המצורף לדוא"ל זה – להרשמה למחנה.

     

     

    פינת השוסים בכחול-אדום שלנו

    אין דבר יותר מרגש בפעולת החינוך מחניכים שמראים את הערכתם ואהבתם למדריך או המדריכה במקרה שלנו – והפעם בעזרת זר פרחים מהמם…
    כוחה של קבוצה: אנחנו מחנכים בתנועה לכוחו של היחד, של החברות, של השותפות – מזמינים אתכם להיכנס לסרטון שובב הממחיש זאת…


     

     שיהיה המשך חודש מהנה…

    נתראה בחודש הבא…

    הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות 



    הוסף חבר לניוזלטר
     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!