שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    "תמיד בתנועה" – סיכום חודש אוקטובר

    כל החשבון עוד לא נגמר

    מחזירים את הדמוקרטיה לכיכר

    1 בנובמבר 2016

    מבצע תפוח בדבש, סמל חדש לתנועה, מובילים את "האסיפה הישראלית", הרשמה, סיור סליחות, טיולי סוכות, חגי המעלות, תומכים וזוכרים את הפלמ"חניקים, פתיחת תהליך המסע לפולין בקנים, גיבושון ראשון לגרעינים חדשים, מפגש הנהגות תנועות הנוער לציון יום הזכרון לרצח רבין, סמינר מדריכים חדשים של "קיום משותף", אפליקצית בטיחות חדשה.

    ואוו כמה דברים היו בחודש אוקטובר – כנסו לקרוא את סיכום החודש בנוער העובד והלומד בגרסת ניוזלטר. ניתן להצטרף לניוזלטר החודשי של הנוער העובד והלומד בחלק התחתון של אתר התנועה.

    מבצע תפוח בדבש

    כמידי שנה יצאו עשרות אלפי חניכים אל מרכזי היישובים והערים לברך את קהילתם ואת החברה הישראלית כולה בברכת שנה טובה. פעילות מרגשת ויפה עם מסר של צדק ושלום, לא רק אל החברה, אלא גם אל חניכי הקן פנימה. ברכת השנה הטובה של הנוער העובד והלומד עסקה השנה בבניית חברה טובה לכולם ובזכויות עובדים הבניין. מוזמנים לעקוב אחרי התיוג #מבצעתפוחבדבש באינסטגרם! כנסו לצפות באלבום התמונות של מבצע תפוח בדבש בפייסבוק!

    אחרי החגים יתחדש הכל – סמל חדש לתנועה!

    בקיץ 2015 (אב תשע"ה) התכנסו 1,500 חניכות וחניכים מכל רחבי הנוער העובד והלומד על מנת לקיים את הועידה העשירית של התנועה. במסגרת הועידה התקבלו 52 החלטות דרמטיות על דרכה של התנועה בשנים הקרובות. אחת ההחלטות היו לחדש את סמל הנוער העובד והלומד כך שיכיל גם את השפה הערבית. סמל התנועה (עד היום) התקבל ב-1959 בעקבות ועידת האיחוד של הנוער העובד והתנועה המאוחדת (ליצירת הנוער העובד והלומד). שינוי הסמל מתרחש לאחר קרוב ל-60 שנות פעילות. תהליך חידוש הסמל הובל על ידי חניכים וחברי תנועה בתהליך של מעל שנה ביחד עם מוסדותיה הדמוקרטיים של התנועה. לכתבה על תהליך עיצוב הסמל המחודש

    הנוער העובד והלומד בראש מובילי "האסיפה הישראלית"

    קואליציית "זוכרים את הרצח, נאבקים על הדמוקרטיה" נערכת ליום הזיכרון ה-21 לרצח ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל עם הפנים קדימה ל-20 השנים הבאות. לאחר העצרת ה-20 אליה הגיעו 100 אלף אישה ואיש ובה חישלנו ברית בין שותפים שונים בחברה הישראלית: בין אנשי ימין ושמאל, יהודים, ערבים, דרוזים, דתיים וחילוניים. אנו מזמינים אתכם בשנה ה-21 לציון הרצח לקחת חלק בהעמקת עיצוב יום הזיכרון לשנים הבאות ולדורות הבאים. יחד נהפוך את יום הזיכרון ליום של עוצמה דמוקרטית, וניקח אחריות משותפת על החברה הישראלית דרך חריגה מהחלוקות הקיימות בחברה, השנה נכונן את "האסיפה הישראלית". יחד נהפוך את רצח רבין לתמרור אזהרה ולסמל. יחד, נתכנס ונחליט איזה מדינה אנחנו רוצים. לא ניתן שוב לכדורי רובה או לסכין לקבוע את עתידנו – רק הקולות של העם יקבעו! אסיפה אזרחית המונית, אשר תתקיים בכיכרות בה יידונו אופייה של הדמוקרטיה הישראלית על ידי העם. מדריכי התנועה יהיו ויובילו את הדיונים ביחד עם שותפינו בקואליציית "זוכרים את הרצח – נאבקים על הדמוקרטיה".

    אל תפספסו את ההרשמה

    אנחנו בשלבים מתקדמים מאד של ההרשמה לפעילות התנועה. לאחרוני המתלבטים, זה הזמן להיכנס אל אתר ההרשמה ולרשום את ילדיכם אל הפעילות ולהבטיח להם חווית קבוצה, לימוד מתוך משחק, טיול ומחנה שלא יישכחו עד סוף חייהם, וכמובן, מקשרים חברתיים ענפים וחברים לכל החיים. ההרשמה היא לכל השנה כולל הטיולים והאירועים המיוחדים – פרטים נוספים אצל רכזי/ות הקנים ובסרטון.

    סיור סליחות

    סיור בירושלים מתקיים מזה 9 שנים בזמן ימי הסליחות. אל הסיור יוצאים החניכים בשעות אחה"צ וחוזרים לפנות בוקר כאשר במהלך הלילה הם חווים מפגש מרגש ועמוק עם חברי קבוצתם וסניפם/קנם. בסיור שמעו החניכים אגדות חסידיות, פתרו חידות שונות הקשורות לתיקון וכפרה, ערכו תשליך וביקרו בכותל המערבי. הסיור מודרך ככל פעילות תנועתית, בהצגות, סיפורים, פעילויות, למידה ועטוף כולו בחוויה קבוצתית. כנסו לצפות באלבום התמונות המלא של סיור הסליחות בפייסבוק.

    טיולי סוכות צעירה ובוגרת

    עשרות אלפי חניכות וחניכים טיילו, בנו מחנות, עשו סנפלינג, צללו באילת, טיפסו על הרים, גילו מעיינות נסתרים ועוד הרבה הרפתקאות. כנסו לצפות באלבום התמונות בפייסבוק.

    חגי המעלות – טקסי פתיחת השנה התנועתיים

    "את הלילה הזה תזכרו יותר מכל הלילות", מדהים איך כל שנה המשפט הזה מוכיח את עצמו מחדש. ימים של עבודה על מופעים, שירים, כתובות אש, מצעד וחזרות מתנקזים למופע מרגש אותו מפיקים ומופיעים חניכי ומדריכי הקן. חג המעלות הוא טקס פתיחת השנה התנועתי בו כל שכבה מעלה את השכבה שמתחתיה אל המדרגה הבאה. מדרגה הבאה בבגרות, אחריות, חיזוק הקבוצה והגשמה.

    המסע לפולין יוצא לדרך!

    יש תאריך ליציאה למסע לפולין וסדנאות ההצטרפות הראשונות כבר החלו בקנים. סדנאות בהם חניכי שכבת יא' שואלים ובוחנים האם ייצאו למסע לפולין ביחד עם בני קבוצתם והתנועה. המסע לפולין התנועתי הוא מחלוצי המסעות לפולין ופועל מזה יותר מ-30 שנה. למסע תהליך הכנה ארוך ומשמעותי של פעולות וסמינרים אותו עוברים החניכים עם מדריך אשר ילווה אותם לכל אורכו של התהליך ההכנה, המסע ותהליך הסיכום. המסע לפולין בתנועה מאופיין בקבוצה חברתית, קשר מדריך-חניך משמעותי, תהליך הכנה משמעותי, ומסע בו החניכים לא רק "מתחנכים" אלא פעילים בעצמם, מדריכים את מקצתו, מתכוננים, לומדים – בקיצור – אחראיים. כנסו לדף של המסע לפולין.

    תומכים וזוכרים את הפלמ"ח.

    מדריכים ורכזי התנועה הגיעו לתמוך במחאת חברי הפלמ"ח בחאן שער הגיא. הלוחמים ובניהם ובנותיהן מבקשים כי מרכז המבקרים המוקם במקום ינציח את מורשת מלווי השיירות, לוחמי ומפקדי הפלמ"ח וכל אלו אשר שמרו על הדרך לירושלים ועל חיבורה של העיר למדינת ישראל הצעירה במלחמת העצמאות. ממשלת ישראל החליטה, בניגוד להחלטת הממשלה המקורית בנושא משנת 2011, לשנות את ייעודו של מרכז המבקרים ולהסב אותו לטובת הנצחת מורשתו של רחבעם זאבי ז"ל. שמענו מיד ראשונה את סיפורי הגבורה של הלוחמים והמפקדים, אשר רבים מהם היו בוגרי הנוער העובד בהכשרות המגויסות בפלמ"ח. ביניהם פגשנו גם חיים גורי, משורר הפלמ"ח, ואת אליהו סלע, "רעננה", קצין המבצעים של חטיבת הראל בשנת 1948 וסבא של בוגרי התנועה. הלוחמים שפגשנו במקום ביקשו שנמשיך לזכור את המורשת שלהם ושל חבריהם שכבר אינם איתנו, וכך נמשיך לעשות כי "עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל."

    גיבושון ראשון להקמת גרעיני מצטרפים

    אף פעם לא מאוחר להצטרף – אנחנו לקראת גיבושוני שנת השירות למצטרפים החדשים לתנועה. חניכי שכבה יב' התגבשו לגרעינים אשר מיועדים לצאת לחוות ההכשרה (שנת השירות של הנוער העובד והלומד). אבל מה עושים יב'ניקים שרוצים לצאת לשנת שירות ולא היו חניכים לאחרונה? יש פתרון, אנחנו פותחים מספר גרעינים למצטרפים חדשים שאינם חניכים בתנועה כיום ומציעים להם מסלול מעוצב לתרומה ולהכשרה לקראת שנת שירות משמעותית ואיכותית. לעוד מידע כנסו לאתר חוות ההכשרה.

    מפגש הנהגות של תנועות הנוער לקראת יום הזיכרון לרצח רבין

    ב13/10 התכנסו 150 נציגים מההנהגות של כלל תנועות הנוער בישראל למפגש חינוכי לציון 21 שנים לרצח רה"מ ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל. המפגש אורגן ועדת ההדרכה של מועצת תנועות הנוער ודיברו במעמד הפתיחה יאיר שחל, מזכ"ל בני עקיבא, נתי וימן, רכזת ההדרכה הכלל תנועתית בנוער העובד והלומד והרב בני לאו. לאחר הפתיחה התחלקו המשתתפים ל-3 קבוצות שיח שעסקו בצמצום פערים, שוויון מגדרי וקיום משותף בין ערבים ליהודים.

    סמינר מדריכים חדשים של קיום משותף

    מעגל הפעילות "קיום משותף" שם לעצמו מטרה לעצב את אופי הפעילות התנועתית ביישובים בהם חיים יהודים וערבים בשכנות. זהו מעגל "צעיר" יחסית בתנועה, אך רלוונטי ביותר. למה "קיום משותף" ולא "דו-קיום"? "דו קיום" מסמל חיים זה לצד זה בשתי מערכות חיים נפרדות, בעוד "קיום משותף" מסמל מסלול אחר, של שותפות, של בחינה הדדית ושל כל לאום את רצונותיו ואת חיבוריו אחד לשני. המעגל מגדיל את שורותיו וקיים סמינר מדריכים חדשים החודש, דרכו הצטרפו עוד מאות מדריכים חדשים לתנועה, מדריכים אשר יהיו בקנים בהם חניכים יחדיו יהודים וערבים. " אֱ֭מֶת מֵאֶ֣רֶץ תִּצְמָ֑ח" – לקנים אלו אתגרים רבים לעיצוב ולבחינה, והם יעשו זאת מתוך המפגש, ההכרות והרצון לחיות ביחד בארץ הזאת, ומתוך אמונה בערך החיים ובשוויון ערכו של כל אדם.

    בטיחות מעל הכל – אפליקציית דיווח תקלות של מרחב חיים

    זו לא תהיה הפעם הראשונה שתקראו את המשפט "נשבעים לחיים". תנועתנו נשבעה לדאוג ולשמור מכל יקר על חיי חניכיה, מדריכיה ופעילה הרבים. כחלק מתפיסה חינוכית, ערכית וארגונית זו, השנה הושקה אפליקציה דרכה ניתן לדווח על מפגעי בטיחות בקן בסניף בטיול ובמחנה. כל חניך ומדריך יכול לדווח באופן מידי על כל מפגע שהוא נתקל בו , בכל מקום שבה מתקיימת פעילות. הדיווחים מגיעים למחלקת הבטיחות ב"מרחב חיים" ומטופלים בהתאם. האפליקציה ניתנת להורדה בחנויות היישומים של אנדרואיד ואפל. בכדי להיכנס לאפליקציה יש לכתוב את שמכם המלא בשם משתמש ולהקיש את הסיסמה 1924. להורדת האפליקציה: לאנדרואיד | לאייפון

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!