שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    לוקחות אחריות על הדמוקרטיה הישראלית

    דורות של נח"לאים

    גיבורי ברית המועצות, אתם עבורנו השראה

    8 באפריל 2017 / מאת תום ויזל

    בימים בהם בכל יום מוצאים סיבה חדשה לפירוק הממשלה והקיטוב בין הציבורים השונים הולך ומחריף – 150 חניכים מתנועות הנוער השונות בישראל נפגשו ליומיים של סמינר על מנת להתמודד עם אתגריה האקטואליים של הדמוקרטיה הישראלית ולהתניע את האסיפה הישראלית הבאה. תום ויזל, ממחלקת ההדרכה הכלל תנועתית, מספר על הסמינר.

    ביום ראשון שעבר, (16-17.03.2017, כ"ח-כ"ט באדר התשע"ז) התקיים סמינר חניכי תנועות הנוער בישראל בגבעת חביבה. הסמינר הינו חלק מתהליך רב שנתי שמתקיים בוועדות השונות של מועצת תנועות הנוער בישראל, וכלל בשנים האחרונות יום פתיחת שנה להנהגות התנועות, סמינר הנהגות הנוער והשנה, לראשונה, את האספה הישראלית עם 15,000 משתתפות ומשתתפים.

    סמינר חניכי תנועות הנוער מפגיש חניכים וחניכות מכלל תנועות הנוער: דתיים וחילונים, חולצות כחולות וחאקי, ערבים יהודים ודרוזים, לשיח בנושא אחריותנו המשותפת בשמירה וחיזוק הדמוקרטיה הישראלית. בפתיחת הסמינר שוחחנו על הדמוקרטיה הישראלית כ'אידיאל שאין לו סוף', למדנו על נקודת השבר העמוקה שעברה החברה והדמוקרטיה הישראלית ברצח רה"מ ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל ובהסתה שקדמה לרצח. שוחחנו גם על הרעות החולות שעדיין מרחפות מעל לחברה הישראלית בדמות אלימות, גזענות ומגמות אנטי-דמוקרטיות שעלינו, כדברי רבין, "לגנות, להוקיע ולבודד, משום שזוהי אינה דרכה של מדינת ישראל".

    לאחר מכן דיברנו על אחריותנו בביסוס הכלי הדמוקרטי העממי לכלל חלקי החברה הישראלית – היא האספה הישראלית אותה כוננו השנה ביום הזיכרון ה-21 לרצח רבין. שוחחנו על החוויה הייחודית שעברנו בהגיענו לכיכרות, בעת ישבנו עם בני נוער אחרים מאיתנו ויחד בשקט ובהקשבה, והסכמנו על הערכים המרכזיים של האספה הישראלית שלנו. זאת, כדי שנוכל בשנים הקרובות, לאחר שתעבור ההתרגשות הראשונית ויצוף השוני מתוך הנוחות שתיווצר, להיות על קרקע יציבה של שיח, הקשבה, ויכוח אך גם הסכמה. לקיים 'מחלוקת לשם שמיים' בדרך לבניית חברה ישראלית טובה יותר. עלינו המחויבות לזכור ולהגשים את שאמר בנימין זאב הרצל בקונגרס הציוני השני ב1898 "אלה מקרבנו, הנכונים היום לתת את כל נפשם לזה, יצטערו אפילו על פסיעה אחת, אם יצליח הדבר לייסד רק חברה חדשה בלי שתהיה גם ישרה יותר".

    "עלינו לבסס לעצמנו תשתיות דמוקרטיות, מעין קונגרס חניכי תנועות נוער ומגשימים שיוכלו לשאת את הצורך בהתרחבות הולכת וגדלה של האספה הישראלית."

    בפני תנועות הנוער בשנים הקרובות עומד האתגר של ביסוס התשתית הדמוקרטית לקיום שיח על מגוון נושאים בשנים הקרובות. עלינו לבסס לעצמנו תשתיות דמוקרטיות, מעין קונגרס חניכי תנועות נוער ומגשימים שיוכלו לשאת את הצורך בהתרחבות הולכת וגדלה של האספה הישראלית, כך שתוכל להתבסס בעוד ועוד כיכרות ברחבי הארץ. אספה בה נתווכח, נלבן את חילוקי הדעות שביננו ונזכור את אחריותנו המשותפת על העם והחברה.

    זו הפעם השנייה שמתקיים סמינר שכזה, המפגיש חניכים מכלל תנועות הנוער בישראל ליומיים של שיחה. בפעם הקודמת לפני כשנתיים, הניחו חניכי התנועות את ההסכמה לקיום עצרת 'זוכרים את הרצח, נאבקים על הדמוקרטיה' העשרים להירצחו של יצחק רבין ז"ל, עם מעל למאה אלף משתתפים. אנו מקווים שמפגש החניכים הנוכחי יוכל לאתגר הגדול של ביסוס והגדלת האספה הישראלית לעוד שנים רבות.

    אמנת היסוד של קואליציית זוכרים את הרצח. נאבקים על הדמוקרטיה.האמנה נכתבה ונחתמה ע"י התנועות והארגונים המרכיבים את הקואליציה לאחר העצרת ה-17 לזכר יצחק רבין ז"ל.את האמנה מקריאים חברים וחברות מכלל החברה הישראלית.לקריאת האמנה – https://goo.gl/uU82Zj

    Posted by ‎זוכרים את הרצח. נאבקים על הדמוקרטיה‎ on Monday, November 14, 2016

    כפי שהסכמנו באמנת קואליציית 'זוכרים את הרצח נאבקים על הדמוקרטיה'

    "אנו החתומים מטה קוראים בזאת לכל שבטי ישראל ולכל חלקיה של החברה הישראלית להירתם למשימת דורנו בהבנה כי ישראל עומדת בפני הכרעות קשות, הרות גורל והיסטוריות. הכרעות אלה יש לקבל אך ורק באמצעות ההליך הדמוקרטי וערכי המוסר. אנו מבקשים להציב את רצח ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל כתמרור אזהרה בפני החברה הישראלית בעומדה בפני ההכרעות המתפקדות על דלתנו ולהתחייב כי בכל מחלוקת שתהיה בתוכנו תכריע הדמוקרטיה."

    תום ויזל, מחלקת הדרכה הכלל תנועתית של הנוער העובד והלומד.

     

    דיונים על עתיד הדמוקרטיה הישראלית. סמינר תנועות הנוער בגבעת חביבה.

     

    סמינר חניכי תנועות הנוער מפגיש חניכים וחניכות מכלל תנועות הנוער: דתיים וחילונים, חולצות כחולות וחאקי, ערבים יהודים ודרוזים, לשיח בנושא אחריותנו המשותפת בשמירה וחיזוק הדמוקרטיה הישראלית.

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!