התחבר
שלום, אורח
שתף עם חברים
א ב ג ד ה ו ש
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6

ערב חושים

ערב חושים

נושא הערב: חושים

מטרות הערב:
1. גירוי החושים השונים של החניכים.
2. פיתוח המודעות של החניכים לשימוש בחושים השונים.
3. כיף, גיבוש והנאה


הפרסום:
אפשר לחלק לחניכים לקראת הפעולה שקיות סבון ריחניות ורכות (כאלה שלוקחים שקית סנדוויץ ושמים בתוכה חצי סבון קשה וקצת מים ואז משפשפים עד שהסבון מתרכך...) ולשים עליהם מדבקה (בקשר למעלה)- "הנך מוזמן לערב חושני במיוחד ביום... בשעה..."

התפאורה ואווירה:


 אם הערב הוא בקיץ אז בכניסה לחדר הפעילות שופכים עליו מים, אם הערב הוא בחורף אז שמים עליו שמיכת פליז נעימה...
 תאורה עמומה, כריות ושטיחים, מוזיקה רגועה, קטורת (שלא תשרוף את הקן), סיידר חם/שוקו קר.


הנחיית הערב:
המנחים יהיו לבושים בבגדים צבעוניים במרקמים שונים (פרוות, לייקרה, כותנה וכד'). יציגו את עצמם בשמות מיוחדים לערב כגון - מיטוכונדריה, פאנטלימון וכד'.
המנחים ידברו בטון דיבור משתנה, במהירויות משתנות, יסתובבו בחלל החדר באופן תדיר, יקפצו וירוצו וכן הלאה.

 

 

 

 

 

תוכנית הערב:
הקבוצה תקבל בכל פעם משימה אחרת הקשורה באחד החושים. במשימות השונות צריך לנסות לנטרל כמה שיותר חושים אחרים מהחוש שרוצים להתייחס אליו במיוחד.
הצעות למשימות:
 חוש הראייה - מבנה: שתי שורות פנים אל פנים במרחק 1 מטר.
שורה א' מסתכלת בשורה ב' במשך 1-2 דקות ומסתובבת. שורה ב' משנה את סדרה;
לדוגמא: 1) החלפת מקומות העומדים בשורה.
2) הוצאת זוג אחד מן השורה.
3) החלפת בגדי העומדים בשורה.
מהלך המשחק: בהינתן האות חוזרת ומסתובבת שורה א' ומתבוננת בשורה ב' במשך 1-2 דקות ומצביע על השינויים.
 חוש המישוש - עיניים מכוסות וזיהוי הפנים אחד של השני באמצעות הידיים / הנח לפני החניכים מונח שקיק או כובע ובתוכו 15 - 8 חפצים שונים. בקש מכלל החניכים להכניס את היד לשקיק ולמשש את החפצים במשך מחצית הדקה כל חפץ שזוהה יזוכה בנקודה. הערה: אפשר לשים חפצים דומים שקשה להבדיל ביניהם. בין החפצים אפשר להוסיף דבר מה יוצא דופן.
 חוש הטעם - כל פעם בוחרים שני נציגים מתוך הקבוצה, מכסים להם את העיניים ונותנים להם לטעום מאכלים ומשקאות שונים (רצוי לבחור טעמים ומרקמים מבלבלים).
 חוש הריח - כסה את העיניים של כל החניכים. פזר בשטח ענפי צמחי תבלין (להלן: נענע, רוזמרין, מרווה, בזיליקום וכו') כמספר המשתתפים ומספר שווה של ענפים מכל תבלין (צור מעין מסלול לכל תבלין).
ספר לחניכים על הענפים המפוזרים ושלח אותם למצוא כל אחד ענף אחד. לפי ענפים אלו חילקת אותם לשלוש קבוצות. שלח את המדריכים למצוא את קבוצתם לפי הריח (מותר להם לדבר בשלב זה).
בסיום החלוקה אמור לכל קבוצה את שם הצמח שבידה.
 חוש השמיעה - אופציה א': המטבע - חלק את החניכים לשתי קבוצות, כאשר הקבוצות יושבות זו מול זו. התחרות היא בין שתי הקבוצות, מנצחת הקבוצה המגלה מספר פעמים רב יותר אצל מי נמצא המטבע. כל קבוצה בתורה מעבירה את המטבע מאחורי גבה מיד ליד. כאשר הקבוצה השנייה אומרת לקבוצה המעבירה את המטבע "סטופ" יעבירו החניכים בקבוצה את ידיהם קדימה יכריזו בקול רם ה – מ – ט – ב – ע ויניחו את ידיהם על השולחן כאשר המטבע נמצא תחת ידו של אחד מהם. על הקבוצית השנייה לגלות איפה נמצא המטבע, עומדים לרשותם שלושה ניסיונות לנחש מתחת לאיזה יד נמצא המטבע)
אופציה ב': מכסים לחניכים את העיניים ומשחקים תו השעה - משמיעים לחניכים התחלות של שירים והם צריכים לזהות את השירים.
אופציה ג': הסבר לחניכים כי בידייך חפצים שונים שמשמיעים רעש, לדוגמא: מדליק גפרור, מקיש באבן, משקשק מימיה וכו'.
החניכים צריכים לזהות מהו החפץ שהשמיע את הרעש ולכתוב על הדף את שמות החפצים ע"פ סדר השמעת הצלילים.
 החוש השישי - קריאה בקלפים/בכפות הידיים וכד'.


 

לכתבה זו מצורפים קבצים:

חזור להתחלה...