שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    מונעים ממני לשבת בעבודה – מה אפשר לעשות?

    האם במשמרת של 8 שעות מגיעה הפסקה?

    אני עובד שנתיים בבית קפה ומתגייס. מה מגיע לי?

    29 ביולי 2013

    אני עובד במקום כזה שיש תחנות הפעלה לילדים. המעסיקים שלנו מונעים מאיתנו לשבת במשך כל המשמרת. בטענה שזה לא מכובד לשבת כשצריך לשרת לקוח. האם זה חוקי?

    שאלה:
    שלום, אני עולה לכיתה י׳.
    אני עובד במקום כזה שיש תחנות הפעלה לילדים והתפקיד של העובדים זה להשגיח עליהם ולדאוג לסדר את המתקן.
    המעסיקים שלנו מונעים מאיתנו לשבת במשך כל המשמרת. (אורך משמרת 5-5.5 שעות) בטענה שזה לא מכובד לשבת כשצריך לשרת לקוח. למרות שחלק מהעבודה יכול להתבצע בישיבה.
    האם זה חוקי? ואם לא, אז מה ניתן לעשות בנידון?
    תשובה:

    חוק הזכות לעבודה בישיבה קובע שבכל מקום שבו העובד יכול לשבת מבלי שזה יפריע למהלך העבודה – המעסיק חייב לאפשר לו לשבת ולתת לו כסא הולם (עם משענת והדום לרגליים).

    במידה ובית הדין יכיר בכך שאפשר היה לבצע את העבודה בצורה טובה ואיכותית בישיבה (והוא הכיר בכך כלפי קופאיות, לדוגמא) הוא יכול לחייב את המעסיק לפצות את העובד בסכום של 20,000 ש"ח בלי שהעובד צריך להוכיח שנגרם לו נזק.

    אם אתה רוצה אתה יכול לתעד את האיסור (אם זה נרשם במכתב או אם יש לך אפשרות להקליט את ההוראה ולצלם את עצמך ושאר העובדים במהלך העבודה) ולתבוע עם סיום העבודה. אגב, תביעה בנושא הפרת הזכות לישיבה יכול להגיש גם ארגון עובדים ולא רק העובד עצמו.

    בהצלחה.

    באתר שלנו ניתן למצוא תקציר של זכויות העובד שלך, חוקי העבודה ודיני העבודה, שאלות ותשובות וכן אפשרות לרשום את שעות העבודה ב"כספומטר" ולהגיש תלונה דרך האתר.

     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!