שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    נאום נציגי התנועות הכחולות בהפגנת המיליון

    שנה טובה לכל חניכי ומדריכי התנועה ולכל בית ישראל !

    הודעה חשובה לקראת הפגנות המליון!

    4 בספטמבר 2011

    רום: ערב טוב ישראל, אלינה: ערב טוב לַעַם המתעורר בישראל! יול: אנחנו, חברי וחברות תנועות הנוער הכחולות, ביחד עם מאות האלפים השותפים למחאה במקומות אחרים בארץ, באנו לכאן הערב לומר דבר אחד:

    המחאה הזו היא למען צדק חברתי אמיתי ובנייתה של מדינת רווחה במדינת ישראל ולכן דרוש להגדיל את התקציב.
    רום: לא צריך להיות ד"ר לכלכלה כדי לראות שהעוני והפערים – הם הרעה החולה של מדינת ישראל. במחאה הזאת אנחנו למדנו שהפערים הם לא טעות הם מדיניות. מדיניות מכוונת.
    אלינה: אנחנו מבינים היום שהעוני והפערים הם לא רק לא מוסריים אלא שהם גם מסוכנים מבחינה כלכלית. מי שאין לו כסף פשוט לא קונה דברים. וכשאנשים לא קונים אז אין צמיחה.
    יול: היום אנחנו אומרים בקול גדול שהמשמעות של צדק חברתי אמיתי היא: צמצום הפערים הכלכליים-חברתיים. ואיך עושים את זה אתם שואלים?
    כולם יחד: ע"י הגדלת תקציב המדינה! (ומצביעים על העוגה הגדולה)
    רום: אזרחי המדינה לא רוצים יותר להאבק אחד בשני- אנו לא נאבקים בין המורות לבין הרפתנים, אנו לא נלחמים בין המילואימניקים לבין נהגי המוניות, אנו לא נאבקים בין הקשישים לבין התלמידים כי אנחנו לא נלחמים על פירורים מהעוגה אלא אנו דורשים להגדיל את העוגה!
    אלינה: אנחנו רואים שכלכלת ישראל חזקה אבל האזרחים עניים. יש דרך לממן את כל דרישותינו, והמדיניות שאנו דורשים גם תגביר את הצמיחה והשגשוג של כולנו!
    יול: צדק חברתי אמיתי הוא ההבנה שהמדינה חייבת להשקיע באזרחיה ולא רק לאיים עלינו עם החוב והגרעון!
    רום: ביחד עם עשרות ארגונים, מאהלים ומאות אלפי אזרחים ניסחנו מסמך דרישות משותף. דרישות שכלכלנים מכל העולם הביעו תמיכתם בהן.
    אלינה: אנחנו דורשים להפסיק את תהליכי ההפרטה. חווינו על בשרנו בבתי הספר, ובכיסים של הורינו שההפרטה לא עובדת, היא רק ממשיכה להעשיר את העשירים ולהחליש את העניים!
    יול: אנחנו דורשים שהגדלת התקציב תגיע ממיסוי על רווחי ההון ומהעלאת המיסים הישירים על העשירים!
    אלינה: אנחנו דורשים לצמצם את הפערים- ולהוריד את יוקר המחיה דרך הורדת המע"מ והמיסים העקיפים. אנחנו דורשים צדק חברתי אמיתי וממשי!
    רום: אנחנו קוראים לבני הנוער להצטרף למחאה ולהגיע מחר בבוקר ללמוד במאהלים ברחבי הארץ. "לא נהיה סרדינים".
    יול: כל מי שהגיע לכאן היום, הוא הגיבור האמיתי של המחאה הזו. הוא המוביל שלה. מאוחדים, איתנים בעמדותינו ודרישתנו נאבק על צמצום הפערים, על הגדלת התקציב ועל צדק חברתי אמיתי!
    כולם: תודה רבה!

    אלינה- הנוער העובד והלומד
    יול- השומר הצעיר
    רום- מחנות העולים
     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!