שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    קיום משותף גם בחופש הגדול

    ששש! לא מדברים על המחתרת!

    מפגש עם משפחות 3 הנערים שנחטפו

    11 באוגוסט 2019

    100 תלמידים מכיתות ג’ – ו’ השתתפו השבוע בקייצת היהודית – ערבית של קן קיום משותף של הנוער העובד והלומד ביפו

    איך מלמדים ילדים בביה”ס יסודי את המשמעות האמיתית של דו קיום? איך מחנכים לקבלת האחר? איך מקיימים חיים משותפים בין העמים? בימים שבהם הכל נפיץ והשסעים עמוקים, בתנועת הנוער העובד והלומד מצאו דרך יצירתית לעשות זאת.

    השבוע התקיימה ביפו ה”קייצת” – הקייטנה היהודית-ערבית של קן קיום משותף, המשתייך לתנועת נוער העובד והלומד, שכללה למעלה מ – 100 משתתפים מכיתות ג’- ו’ ממגוון האוכלוסיות בעיר ביפו.

    בקייטנה המתקיימת זו השנה השישית, למדו החניכים על שיוויון, תרבויות שונות, זהירות בדרכים, כוחה של קבוצה ולקחו חלק בחוגי יצירה השונים. שיאה של הקייטנה היה מופע הסיום שבו הציגו החניכים תוצרים מהקייטנה, כולל מחזה שכתבו על בסיס הסיפור “אוזו ומוזו מכפר קאקארוזו”.

    “הילדים בחרו בסיפור הזה משום שהרגישו שהוא משקף את החוויה שלהם בקייטנה, שבמהלכה חומות הפחד התחלפו בסקרנות של המפגש וההיכרות עם השונה, והתחזקה ההבנה שהדמיון עולה על השוני ומה היתרונות שיש לגיוון התרבותי”, מספרת המדריכה סשה פטרובבת ה 17 שהנחתה את חוג התאטרון.

    המדריכים הינם בוגרי סמינר המדריכים התנועתי, ובעלי רקע תרבותי מגוון כשל החניכים – מיהודים דוברי רוסית, דרך ערבים-מוסלמיים ועד נוצריות מחוף השנהב.

    קיום משותף יפו

    טליה ריטר, רכזת הפעילות, מספרת: “הקייטנה היא שיאה של פעילות הקן לאורך כל השנה עם כלל הגילאים. בקייטנה הילדים חוו חוויה חינוכית-ערכית של מפגש עם “האחר”, היוצרת אלטרנטיבה לגזענות והפחד. הקייטנה מהווה הוכחה לכוחם של ילדים ובני נוער לשנות וליצור מציאות של קיום משותף”.

    לוליטה קורנוסוב ואריאן מינדא, מדריכות בקייצת, סיפרו בטקס הסיום: “אנחנו חיים ביפו, עיר מעורבת, אז חשוב שנלמד לחיות יחד. אנחנו רוצות שהחניכים יעבירו את המסר הזה הלאה. ראינו שהחניכים מאוד נהנו בפעילויות שלנו ולמדו מהן. בסיום הפעילות על שיוויון הם כתבו שלטים נגד גזענות ובעד שלום, ביניהם גם שלט עם האמירה “כל בני האדם שווים כי נבראו מאותו אלוהים”.

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!