שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    באנו לחדש לכם

    רשמים מסמינר תנועות הנוער בקראקוב לציון 70 שנה לשחרור אושוויץ

    רהט היפה

    25 בינואר 2015

    נחנך בהרצליה מרכז סמינרים חדש אשר הוקם ע"י "קבוצת אלמוג" חברי שנת שירות השירות בנוע"ל. המרכז ישמש את חניכי התנועה בכל הארץ ומכיל חדרי פעילות ולינה לכ-25 בני נוער.

     השבוע נחנך בטקס חגיגי מרכז סמינרים חדש של תנועת הנוער העובד והלומד אשר ישמש את בני הנוער מהרצליה והסביבה. המרכז נחנך לאחר חודש וחצי של עבודה אינטנסיבית ע"י "קבוצת אלמוג" – קבוצה של פעילי שנת שירות בנוער העובד והלומד המתמחים ב"שיפוצים חינוכיים".


    במרכז הרצליה שוכן מבנה ישן אשר משמש זה שנים רבות את משרדי הנוער העובד והלומד בעיר. המבנה שימש בעבר למשרדים של מחוז תיכון ובעקבות שינויים ארגונים בתנועה נותר המבנה ללא שימוש בשנה האחרונה. המבנה הישן היה בעל פוטנציאל גבוה אך נדרש להשקיע בו עבודה ומשאבים רבים על מנת לשפץ אותו לטובת שימוש כמבנה פעילות.

     

      

    במשך חודשים רבים חיפשו פתרון למבנה הישן על מנת שימשיך לשמש את ייעודו – מרכז חינוכי לבני נוער. בסופו של דבר "קבוצת אלמוג", קבוצה של 9 בני נוער בשנת שירות המתמחים ב"שיפוצים חינוכיים", נרתמו למשימה והחליטו להקים במקום מרכז סמינרים חדש של תנועת הנוער העובד והלומד. "קבוצת אלמוג" היא קבוצה של 9 בני נוער, מתוכם ארבע בנות, אשר החליטו להקדיש את שנת השירות שלהם להדרכת בני נוער לצד פיתוח התחום של עבודה עמלנית. משימתם היא לפתח את תחום עבודת הכפיים בתנועה, בדגש על שיפוץ מבנים, תוך כדי יצירת סביבת עבודה שוויונית, הוגנת, שיתופית ואחראית. במסגרת פעולתם הם לוקחים על עצמם פרויקטים רבים שכללי בין היתר שיפוץ חוות ההכשרה בחיפה, שיפוץ קן הנוער העובד והלומד בהוד השרון (רמתיים), שיפוץ מרכז הדרכה בבאר שבע ועוד הזרוע נטויה.


    השיפוץ, שארך כחודש וחצי, כלל עבודה פיסית רבה ומורכבת: התקנת שירותים ומקלחת כולל אינסטלציה וריצוף, הקמת קירות גבס, הרכבת מטבח וארונות, הנמכת תקרה, הרכבת פרקט, שפכטל, צבע ועוד. בעקבות השיפוץ שודרג המבנה לכזה שיכול להכיל סמינר (כולל לילה) של כ-25 בני נוער עם חדר מיוחד ללינת המדריכים הבוגרים. במסגרת השיפוצים בנו גם גינת תבלינים לשימוש האורחים במרכז הסמינרים הבנויה מטרסות שמורכבות מעץ ממוחזר.

    חברי קבוצת אלמוג לא מסתפקים רק בשיפוץ המרכז החדש אלא בחרו גם להמשיך לנהל אותו. "קבוצת אלמוג" תנהל באופן פעיל את מרכז הסמינרים בהרצליה ותמנה אחראי טכני, גזבר, רכז חינוכי ורכז הזמנות. בנוסף, יציעו חברי הקבוצה לאורחים במרכז הסמינרים לעבור סדנא ייחודית בנושא עבודה עמלנית וכל קבוצה שתתארח במקום תתרום שעת עבודה לשדרוג המרכז.

     
      

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!