שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    גרעין דרוזי ראשון בנוער העובד והלומד

    סנובם גודם!

    חוליה נוספת בשלשלת

    16 בדצמבר 2015

    כ-75% מבני הנוער הדרוזיים אינם פעילים בתנועות נוער. בעקבות הנתונים המדאיגים השיקו בתנועה תכנית להגדלת ההשתתפות בפעילות וכיום ישנם 3,000 חניכים בקנים הדרוזיים.

    החברה הדרוזית מובילה בחברה הישראלית בכל הקשור לגיוס לצה"ל : 80% מהבנים הדרוזים מתגייסים לצבא (75% בקרב בנים יהודים) ומובילים את אחוזי הגיוס. אך מהי תמונת המצב בכל הקשור להשתתפות בפעילות של תנועות הנוער?

    לקראת שנת הפעילות הקודמת, הזמינה תנועת הנוער העובד והלומד סקר אשר נערך ע"י מכון "דיאלוג" בקרב החברה הדרוזית במטרה לבדוק את מידת ההשתתפות של הציבור הדרוזי בפעילות של תנועות הנוער.
    תוצאות הסקר העלו תמונה מדאיגה ביותר. רק 27% מבני הנוער הדרוזים (7,000 בלבד!) משתתפים בפעילות תנועות הנוער השונות, כלומר 3/4 מהילדים ובני הנוער לא משתתפים בפועל בתנועות הנוער. מתוך אלה שאינם פעילים, 61% לא השתתפו מעולם (!) בפעילות של תנועות הנוער.
    ביישובי רמת הגולן נתגלתה תמונת מצב קשה אף יותר, מבחינת אי השתתפות בתנועות הנוער. 79% מהילדים ובני הנוער מעולם לא השתתפו בפעילות של תנועת נוער!
    בעקבות הנתונים, החליטו בתנועת הנוער העובד והלומד, תנועת הנוער היחידה אשר משותפת ליהודים, ערבים ודרוזים, להשיק תכנית מידית לרפורמה בקרב פעילות הנוער העובד והלומד עם הנוער הדרוזי. התכנית כללה כתיבת תכנית רב שנתית, חילופי תפקידים וגיוס רכזים חדשים בעלי יכולות גבוהות אשר מגיעים מתחום החינוך, פיתוח תכניות חינוכיות, הרחבת גיוס המדריכים הצעירים ופתיחת קנים חדשים.

    גרעין חלוץ, הגרעין הנח"ל הדרוזי הראשון – הגרעין הוקם לאחר פירוק גדוד חרב כדי לאפשר לחיילים הדרוזיים להשתלב בכלל היחידות בצה"ל, כולל 5 חברי גרעין בשנת שירות בחורפיש. החברים גרים יחד בקומונה ומנהלים משק בית עצמאי בליווי צמוד של רכזים מהתנועה. בשנה זו הם מעבירים פעילות בקן חורפיש, כמו כן הם נמצאים בחוד החנית של פעילויות השיא של התנועה בקן הדרוזי כמו צעדת שיח אמין טריף. כמו כן הם מתנדבים בבתי הספר בכפר ובכפר הילדים. "גרעין חלוץ" עתיד להצטרף בסוף השנה לגרעין יהודי שנמצא היום בחוות ההכשרה באזור, במהלך שנת השירות מתקיימים מספר מפגשים בין הגרעין היהודי לדרוזי ובסוף השנה שני הגרעינים מתחברים זה לזה ומתגייסים יחד למסלול הנח"ל, כאשר השאיפה היא לקיים פרק משימה בצפון בו חברי הגרעין יבצעו משימות חינוכיות על מדים, הן בכפרים הדרוזים והן בישובים היהודיים. בסיום שנת השירות יתגייסו לגדוד 50 של חטיבת הנח"ל. בשנה הבאה מתכננים להרחיב את הפרויקט ולהקים 2 גרעינים נח"ל.

    גיוס מאות מדריכים צעירים – כיום, לאחר שנה וחצי של רפורמה, פעילים בנוער העובד והלומד כ-3,000 חניכים ומאות מדריכים צעירים אשר הוכשרו ב-15 יישובים שונים ברחבי החברה הדרוזית.

     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!