שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    כולנו עובדים בסופו של דבר

    הציונות היא כמו פסיפס

    המדריכה במסע

    26 במרץ 2017

    במהלך יום שבת הגיעו חניכות קן רהט לבקר ולחזק את עובדי מפעל סודה סטרים ששובתים במחאה על פגיעה בתנאי העבודה שלהם. סלוא אבו-כאשף, רכזת קן רהט: "אני מבקשת מכם לא לוותר. אנחנו כתנועה מגבים אתכם."

    עובדי סודה-סטרים, במפעל החברה באזור התעשייה רהט שבדרום, שובתים מאז יום רביעי האחרון (22/3/2017) כתוצאה מכך שמתעלמים מהדרישות שלהם במו"מ במחאה על השכר הנמוך ותנאי העבודה הקשים. במקביל לכך מנסים בהנהלה להחליש את הוועד ולפגוע בהתארגנות. עובדי המפעל התאגדו לפני כמה חודשים ורק אחרי מאבק קשה ותביעה גדולה על פגיעה בהתארגנות, הכירה ההנהלה בהתאגדות.
    במהלך יום שבת (25/3/2017) הגיעו חניכות מקן רהט לחזק את ידם של השובתים והשובתות במפעל. הרבה מעובדי המפעל הם תושבי רהט, עובדים משמרות ארוכות בשכר מינימום. בעבור חלק גדול מהחניכות זה היה הפעם הראשונה שהן מבקרות במפעל ובהגיען גילו שם חברות וקרובי משפחה שעובדים במפעל וממש התרגשו מהגעתן.

    אומניה, חניכה לשעבר בקן רהט והיום עובדת במפעל סודהסטרים, ונעמה, המדריכה שלה. "אומניה אישה אמיצה מאד מאד."

    נעמה ינוב, מדריכה בקיום משותף ברהט, פגשה שם את אומניה, חניכה שלה לשעבר בקן רהט. נעמה מספרת על המפגש: " אומניה היא אישה אמיצה מאוד מאוד. הייתה לי הזכות להיות המדריכה שלה בנוער העובד והלומד ברהט לפני כמה שנים. הבנות האמיצות האלה חסמו הבוקר בגופן את שערי המפעל לכניסת סחורות והן לא מתכוונות לוותר עד שההנהלה תפסיק להתעלם ולנסות לשבור אותן ותשב למשא ומתן מכבד על תנאי ההעסקה."

    סלוא אבו-כאשף, רכזת קן רהט, הגיעה ביחד עם החניכים שלה כדי לחזק את ידי העובדות עם ממתקים וישבו איתם לשיחה בה סיפרו להם על המאבק שלהם. הם הסבירו לחניכות באופן כללי על מה זאת שביתה ועל החשיבות של הכלי הזה כחלק מזכויות העובדים, סיפרו על הקשיים והניסיונות לשבור אותם, והדגישו שהמאבק הוא לא רק למען עצמם אלא למען כלל העובדים ברהט. המאבק הוא גם בשביל עובדים חדשים שייקלטו בעתיד במפעל ובמפעלים נוספים שאמורים לקום בעיר.
    סלוא אמרה לכולם בסוף המפגש: "כולנו עובדים בסופו של דבר. אנחנו כתנועה מאמינים בזכויות העובדים ומחנכים גם את החניכים שלנו על חשיבות הזכויות שלהם. לכל עובד יש משפחה וילדים וחברה שלמה שהמאבק הזה הוא גם למענה. אני מבקשת מכם לא לוותר. אנחנו כתנועה מגבים אתכם."

     

    עובדי מפעל סודהסטרים באזור התעשייה של רהט ביחד עם חניכות קן רהט.

     

    העובדות חוסמות את שערי המפעל לסחורה כחלק מהשביתה החוקית.

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!