שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    פעולה – הפנים השונים של הפחד

    פעולה - והעיקר לא לפחד כלל?

    פעולה - התמודדות עם פחדים ולחץ

    13 במרץ 2020

    פעילות יצירה

    מטרות:

    • התבוננות והיכרות עם הפחדים האישיים
    • יצירת במה מאפשרת להצפת הפחדים במשותף בין חברים.
    • יצירת דימויים של פחד בעזרת החושים: דימו חזותי, דימוי תנועתי, דימוי צלילי ודימוי מישושי.
    • פיתוח השיחה על הפחד, האומץ לגעת בו, האמונה שניתן להתמודד איתו.

    חומרים:
    בקש מהורי החניכים להביא למפגש הוירטואלי חומרי יצירה שונים (ככל שתעשיר/י את מגוון החומרים, כך יוכלו הדימויים של הפחד להיות מורכבים יותר ואישיים יותר):

    • פינת הצבע: נייר, צבעי גואש, גירים צבעוניים.
    • פינת התנועה: סרטי משי, חבלים.
    • פינת הצליל: כלי הקשה, כוסות עם אורז, סירים, כלי מוזיקה פשוטים.
    • פינת המגע: בדים, פלסטלינה, חימר, צמר גפן.. 

    מהלך:

    1. משחק פתיחה

    אמור: כשאנו מעיזיםות להתבונן מקרוב בפני הפחד – הוא נעשה מפחיד פחות. אם אנו נשאריםות איתו זמן מה ולא בורחים מפניו – הוא משתנה. משהו קורה. אנחנו מתמודדים איתו.

    • הנחה את החניכים לדמיין את הפחד:
    • מה הצבע שלו? איזו צורה יש לו?
    • איך הוא מתנועע? איזה קצב יש לו?
    • הקשב לו: איזה צלילים יש לו? אילו היה לו קול – מה הוא היה אומר?
    • גע בו בדמיונך. איזה תחושה יש לו? איזה ריח?
    • הנחה את החניכים לשתף בדימוי שנוצר להם לפחד.
    • תנו ביטוי לדימוי שעלה בדעתכם בעזרת החומרים השונים.
    • נערוך סבב בין החניכים ובו יציגו את "תערוכת הפחדים".

    דיון סיכום:

    • האם הרגש כלפי הפחד השתנה תוך כדי יצירה והבעה?
    • מה למדתי על הפחד שלי?
    • מה למדתי על עצמי בפעילות?
    • מה למדתי על החבריםות שלי?
    • מה לדעתכם יעזור לכולנו להתמודד עם הפחדים שלנו?
    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!