מטרות:
- התבוננות והיכרות עם הפחדים האישיים
- יצירת במה מאפשרת להצפת הפחדים במשותף בין חברים.
- יצירת דימויים של פחד בעזרת החושים: דימו חזותי, דימוי תנועתי, דימוי צלילי ודימוי מישושי.
- פיתוח השיחה על הפחד, האומץ לגעת בו, האמונה שניתן להתמודד איתו.
חומרים:
בקש מהורי החניכים להביא למפגש הוירטואלי חומרי יצירה שונים (ככל שתעשיר/י את מגוון החומרים, כך יוכלו הדימויים של הפחד להיות מורכבים יותר ואישיים יותר):
- פינת הצבע: נייר, צבעי גואש, גירים צבעוניים.
- פינת התנועה: סרטי משי, חבלים.
- פינת הצליל: כלי הקשה, כוסות עם אורז, סירים, כלי מוזיקה פשוטים.
- פינת המגע: בדים, פלסטלינה, חימר, צמר גפן..
מהלך:
- משחק פתיחה
אמור: כשאנו מעיזיםות להתבונן מקרוב בפני הפחד – הוא נעשה מפחיד פחות. אם אנו נשאריםות איתו זמן מה ולא בורחים מפניו – הוא משתנה. משהו קורה. אנחנו מתמודדים איתו.
- הנחה את החניכים לדמיין את הפחד:
- מה הצבע שלו? איזו צורה יש לו?
- איך הוא מתנועע? איזה קצב יש לו?
- הקשב לו: איזה צלילים יש לו? אילו היה לו קול – מה הוא היה אומר?
- גע בו בדמיונך. איזה תחושה יש לו? איזה ריח?
- הנחה את החניכים לשתף בדימוי שנוצר להם לפחד.
- תנו ביטוי לדימוי שעלה בדעתכם בעזרת החומרים השונים.
- נערוך סבב בין החניכים ובו יציגו את "תערוכת הפחדים".
דיון סיכום:
- האם הרגש כלפי הפחד השתנה תוך כדי יצירה והבעה?
- מה למדתי על הפחד שלי?
- מה למדתי על עצמי בפעילות?
- מה למדתי על החבריםות שלי?
- מה לדעתכם יעזור לכולנו להתמודד עם הפחדים שלנו?