שליחת כתבה



    צירוף קובץ

    צירוף קובץ

    צירוף קובץ

    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    פעולה – והעיקר לא לפחד כלל?

    פעולה - הומור וצחוק כמפיגי פחד

    פעולה - הפנים השונים של הפחד

    • הכרה בתופעה האנושית המעדיפה להדחיק את הפחדים, מאשר להתייחס אליהם ולתת להם מקום.
    • החניכיםות יבחנו את עצמן ואת הסביבה שלהן, ויראו האם וכיצד מתמודדיםות עם הפחדים.
    • עיצוב אופני התמודדות עם הפחדים שלהם מעתה והלאה.
    1. משחק פתיחה
    2. נבקש מהחניכים לכתוב על פתק רשימה של "הדברים מהם אני מפחד".
    3. נערבב את הפתקים, ותן לכל חניך פתק של מישהו אחר. בקש מהם לנחש של מי הפתק שקיבלו.
      נשאל:
    • מה הפחד הראשון שאתה זוכר שהיה לך בחייך?
    • האם הצלחת אי פעם להפוך דבר שהפחיד אותך ללא מפחיד?
    • איך קורה שלאנשים שונים יש פחדים שונים?
    • מדוע יש פחדים שלא מדברים עליהם?
    • האם לכם יש פחדים שאתם לא מדברים עליהם?
    • זה בושה לפחד?
    • האם ההורים שלכם מדברים אתכםן על הפחדים שלהםן? שלכםן?
    • האם אתםן מדבריםות עם החבריםות על הפחד שלכם?
    • למה אנשיםות מעדיפיםות לא לדבר על הפחדים שלהםן? מה קשה בזה?
    • אתם חושבים שזה עוזר לדבר על הפחד? לכם זה עוזר?
    • יש מציאות שאי אפשר לשנותה, שהיא לא נתונה לבחירתנו (למשל, האיום של הקסאם), ודרוש כוח לשאת את המחשבה הזו בפני עצמה, וכן את הנגזרות שלה על חיינו: ייאוש, פחד, תחושת חוסר אונים
    • דרוש אומץ כדי לשנות את הדברים שניתן –  דבר עם החניכים על מה ניתן לשנות במציאות הנוכחית: התחושות, אופן ההתמודדות עם הפחדים, היחס שלי לאחר, הסבלנות לפחדים שלו, לבחור לעשות דברים יחד ולא להיכנע לפחדים ועוד.
    • והחלק האחרון של התפילה מדבר על הקושי להבדיל בין שני הדברים – דבר עם החניכיםות על זה. שאל אותם האם הם מסוגליםות לחשוב על דברים שניתן לשנותם, אבל הם מוותריםות לעצמם וחושביםות שזה בלתי אפשרי? ולהיפך.
    השארו מעודכנים!