למדריכה:
אנחנו נמצאות בימים קשים ומאתגרים של משבר הקורונה, ולקראת הבנה שלא נוכל לציין את יום הזיכרון באופן הלאומי והקהילתי שכל כך חשוב לנו. ביום הזיכרון הנוכחי אנחנו מזמינים חניכינו להעמיק את פעולת הזיכרון וההנצחה של הנופלים למרות הימים המשבריים.
טקס,
הינו אופן משמעותי לעצב את הזיכרון הקולקטיבי, לתת מסגרת ומקום, במה להתמודד עם
השכול והאובדן. ננסה לתת אלטרנטיבה לטקסים שאינם מתקיימים, ולתת לחניכי הקן
והקהילה של הקן, מקום להשתתף באבל הלאומי. חשוב לזכור שדווקא בימים אלו של בדידות
אנשים צריכים יותר במת מפגש.
הכנות מקדימות:
- בחרי יחד עם החניכים סיפורי הנצחה מתוך "ספר הזיכרון" של נופלים הקשורים לקן/סניף או לקהילה. אפשר לתת את המשימה הזאת לקבוצה או שכבת גיל ספציפית.
- תכנני עם החניכים את הליין אפ של הטקס- קטעי ההקראה והשירה, הסדר שלהם ומוכנות הדוברים
- בחרי קטעים ממקורות מגוונים, שירים וקטעי ספרות
- ניתן גם להוסיף קטעים מהמקורות היהודיים
- עלייך לדאוג שכל משתתפי הטקס לובשים חולצות תנועה ולבושים באופן מכבד.
- לדאוג לצפות בעיות טכניות ולהתכונן אליהם מראש.
- את הטקס תשדרו בזום או בשידור לייב במדיה, השקופיות של המצגת יהיו ברקע, יוקרנו בשיתוף מסך או יישלחו בקובץ פי די אף.
- צריך ממש הרבה לפני לעסוק בשליחת הזמנות בזום/קישור ללייב להשתתפות בטקס. צריך לפרסם את זה, ושיהיה על זה אחראי בלעדי.
מהלך הטקס:
- נפתח בטקס המקוון, כולם מלבד מנחה הטקס ומי שמתבקש להקריא או לשיר, שמים על השתק.
- נתחיל בקריאת היזכור
- הנצחה:
בעזרת ספר הזיכרון ספרו את סיפורם של נופלים מהקן/היישוב וכבדו אותם, מומלץ למצוא
סיפורים עליהם או קטעים שכתבו אם ניתן
- שירים:
מומלץ לשיר את השירים שבוחרים יחד עם חניכים מהקן, ואם לא- אז לנגן אותם ברקע, ולא
רק להקריא
- הקראת
קטעים: חשוב שמי שלא שר/מקריא ישאיר על השתק, כולל
המנחה.
- שירת התקווה חותמת את הטקס (בזום, את ההמנון שרים חניכים כמו ששרים שיר רגיל, והשאר על השתק)
חשוב לזכור!
עלינו לזכור שזה טקס ולא פעולה. מעבר בין קטעים, סרטונים ושירים צריך להיות מהיר חד ומדוייק.