מטרות:
- החניכים יערכו פעילות קהילתית ממושכת מעמיקה ומכבדת באופן מותאם לכך שאין התקהלות.
- החניכים יספרו את סיפורם של החללים שהיו בקן/סניף/מועדון ובקהילה שלהם.
- החניכים בשכבה הבוגרת יצרו יצירה משותפת מרגשת לה יאזינו כלל החניכים, משפחות החניכים ושותפים בקהילה.
למדריכה:
שידור הרדיו-"רדיו זיכרון" בא לאפשר לחניכים להשתמש באופן המוכר כל כך של שידורים ביום הזיכרון, השמעת שירי לוחמים וסיפור סיפורי הנצחה וגבורה וכך לנסות למלא את התפקיד שלנו באופן היכול לחזק אנשים רבים בקהילה ולגרום לחניכים להרגיש חיוניים וחשובים.
צרכים טכנים:
- יש להוריד OBS תוכנת סטודיו בחינם
- יש לפתוח ערוץ יוטיוב ייעודי למוקד הפעילות
- יש ללמוד לעבוד עם הכלים האלו בעזרת סרטון ההדרכה בהנחיית טל ניסן
מה כדאי לעשות בשידור?
- מוזיקה: פלייליסטים מתוכננים על ידי החניכים (גם שירים חדשים מ"עוד נהפוך לשיר" וגם קלאסיקות)
- סיפורים שמאחורי שירי הזיכרון
- הנצחה: בעזרת ספר הזיכרון, לספר את סיפורם של נופלים מקהילת הקן. יש ליצור קשר מקדים עם המשפחה ולבקש את אישורם לספר את הסיפור. ניתן לראיין משפחות או חברים של הנופל אם הדבר מתאים.
- לראיין מפורסמים שכולים שכתבו שירים על יקיריהם (גלעד שגב, יפתח קרזנר, דני רובס, עמית פרקש)
- לעלות אישיות חשובה בראשות שתישא מספר מילים
- לעשות מעמד מכבד וטקסי עם דברים שחניכים כותבים
- לדבר על יוזמת הנצחה מיוחדת שיש בראשות (ניתן לספר על מסורות של שנים כמו מירוץ הר שושנים, טורניר אביב וכאלה, או לברר יוזמות מיוחדות של השנה לאור המצב)
- מורשת קרב של בוגר הקן.
איזה הכנות צריכות לקרות:
- ישיבה וגזירת משימות של כלל בעלי התפקידים
- בחירת סיפורי ההנצחה בעזרת "ספר הזכרון"
- הכנת הליין אפ: הפלייליסטים וכל העולים לשידור והקטעים שהם כותבים
- בדיקת תקינות התוכנות והמדיה
- פרסום השידור בקרב הקהילה הקן/סניף/המועדון
בעלי תפקידים שיש למנות לקראת השידור מקרב חברי הבוגרת:
- זוג שדרנים או יותר שמגישים את התכנית, מובילים את ההנחייה והראיונות
- מפיק.ה– אחראית למצוא את האנשים שעולים לשידור ולדאוג לכל הצד הארגוני וללוז הארגוני המתגלגל
- עורכ.ת– אחראית לערוך את תוכן השידור ואת לוז השידורים עצמו. עוברת על שאלות ועושה הגהה לטקסט
- עורכ.ת מוזיקלית– אחת או יותר שבוחרת את השירים
- טכנאי.ת שידור– מישהי שבקיעה בשימוש בכל התוכנות ותדע לתת סיוע טכני בלייב
- צוות הנצחה המכין סיפורי הנצחה לשידור
שלד של משבצת שידור לדוגמא:
- אות של פתיח (כמו- "גלי צה"ל, מה שקורה עכשיו"… או "קול ישראל- ג'")
- דברי פתיחה קצרים- אחה"צ טובים אתם על רדיו קן זכרון, 24.4 יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. היום נשוחח עם…… על…. עורכת השידור מיקה רטנר, טכנאית השידור רוני הראל ואני טל ניסן. נשמע את השיר עכשיו טוב שכתב הזמר גלעד שגיב לאחר שאחריו נהרג במלחמת לבנון השנייה.
- שיר (תכנית מוזיקה מורכבת משירים ומעברי הסבר ביניהם שלרוב הם על פתיחת המנגינה ואין בהם שקט)
- ראיון
כל ראיון הוא בערך 10-12 דקות, צריך לבנות לו הרבה שאלות ולהכין את המרואיינים מראש למה השאלות ומה העיקר של השיחה וכמה זמן יש לנו לדבר. המגישה צריכה להוביל את הריאיון ואת השידור, כמו מדריך שמעביר פעולה, אבל בלי הקטע של השקט. אין שקט. צריך לייצר זרימה בין השיחות, רצף הגיוני שבונה אחד את השני)
שיר
ריאיון
שיר
ריאיון
שיר - ריאיון אחרון
- סגירה של התכנית (כמו סיכום פעולה)
- שיר סוגר