שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    יעקב-יוסף הרלינג

    חלל מערכות ישראל
    נפל ביום כ"ח בכסלו תש"ח (11/12/1947)
    מידע כללי

    נפל ביום כ"ח בכסלו תש"ח (11/12/1947)
    בן 19 במותו
    דרגה: טוראי
    יחידה: חיל רגלים
    מקום מנוחתו: הר הזיתים
    הורים: נחמה ואליעזר
    יישובים: ירושלים
    מעגל תנועתי: הנוער העובד

    ירושלים
    הנוער העובד
    מידע כללי

    נפל ביום כ"ח בכסלו תש"ח (11/12/1947)
    בן 19 במותו
    דרגה: טוראי
    יחידה: חיל רגלים
    מקום מנוחתו: הר הזיתים
    הורים: נחמה ואליעזר
    יישובים: ירושלים

    סיפור חייו

    בן נחמה ואליעזר-דוב, נולד ביום ג' בתמוז תרפ"ח 21.6.1928)) בירושלים. בהיותו ילד קטן היה משתתף במשחקי-הילדים במגרש הספורט שבסביבה ובמשך הזמן היה לאחד מראשי הפעילים במשחקים, בספורט, במוסיקה, ובייחוד במקצוע הגננות שנעשה לו לתוכן חייו. כחבר "הנוער העובד" הוסיף להשתלם בערבים. אחרי סיום בית-ספר עממי, התמסר להעלאת רמת הספורט וחיי החברה של נערי הפרברים. כתוצאה מפעילותו, נתמנה למדריך במגרשי המשחקים של קרן גוגנהיימר-הדסה, ואת הגננות קבע כמקצועו לכשייצא להגשמה. בצאתו את העיר השאיר בקרב נערי הפרברים קבוצות מאורגנות רבות אשר מצאו אחר-כך את דרכן לתנועת ארץ-ישראל העובדת ולחיי הגשמה. משנצטווה לכך כחבר ה"הגנה", התגייס לנוטרות. הוא ביקש להשיג מקום שירות באזור כפרי, כדי שיוכל להוסיף ולעסוק בגננות. הוצע לו ללכת לקורס סמלים, אך הוא העדיף עבודת אדמה.

    לבקשתו הועבר לגוש עציון. מתחילת מלחמת-העצמאות (אחרי החלטת עצרת האו"ם על החלוקה) השתתף בליווי שיירות בין גוש עציון לבין ירושלים. עבר את הדרך פעמים רבות בהצלחה, אך פעם בצאת השיירה מירושלים, נתקלו במחסומים והותקפו מדרום לבית- לחם (ההתקפה הראשונה על התחבורה העברית באזור זה). בחפותו בנשק על המכונית האחרונה, שניסתה לחזור לירושלים להזעיק עזרה, נפגע ונפל ביום כ"ח בכסלו תש"ח 11.12.1947)). נקבר בבית-הקברות בהר-הזיתים בירושלים.

    שמו נחקק באנדרטה שהוקמה בבית העלמין הצבאי בהר-הרצל לזכר חללי הרובע היהודי ולזכר לוחמים שנפלו במערכה על ירושלים והובאו לקבורה בהר-הזיתים.


    חזרה לספר הזיכרון


    שיתוף:


    הדפסה


    סיפור חייהם של כל אחת או אחד מהחללים נלקח מתוך אתר "יזכור" של משרד הביטחון או אתר "לעד" של הביטוח הלאומי. וזאת באישורם של אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הבטחון ושל הביטוח הלאומי. אם מצאתם טעות, או אם ברצונכם להעיר ולהוסיף למידע הקיים, ניתן לשלוח פניה ל"ספר הזיכרון" באמצעות הדואר האלקטרוני (zikaron@noal.org.il) בצירוף פרטיכם המלאים.
    מערכת "ספר הזיכרון" תבחן כל פניה שתתקבל, ובמידת הצורך יבוצעו עדכונים בסיפור החיים.


    ליצירת קשר


    שיתוף נר זיכרון

    השארו מעודכנים!