שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    יעקב (יעבי) ליפשיץ

    חלל מערכות ישראל
    נפל ביום כ"א בניסן תש"ל (27/04/1970)
    מידע כללי

    נפל ביום כ"א בניסן תש"ל (27/04/1970)
    בן 21 במותו
    דרגה: טוראי
    יחידה: חטיבת נח"ל
    מקום מנוחתו: קרית שאול (חלקה צבאית)
    הורים: צפורה ומשה
    יישובים: ניר עם, תל אביב-יפו
    מעגל תנועתי: התנועה המאוחדת

    ניר עם
    תל אביב-יפו
    התנועה המאוחדת
    מידע כללי

    נפל ביום כ"א בניסן תש"ל (27/04/1970)
    בן 21 במותו
    דרגה: טוראי
    יחידה: חטיבת נח"ל
    מקום מנוחתו: קרית שאול (חלקה צבאית)
    הורים: צפורה ומשה
    יישובים: ניר עם, תל אביב-יפו

    סיפור חייו

    בן משה וצפורה. נולד ביום י"ב בתמוז תש"ט (9.7.1949) בתל-אביב. למד בבית-הספר היסודי על שם א"ד גורדון והמשיך את לימודיו בבית-הספר התיכון-המקצועי "שבח". הוא היה בעל גוף שרירי של ספורטאי והרבה לעסוק במשחקי הכדורגל והכדורסל. מטבעו היה ותרן ובעל "לב של זהב". היה חסכן ונדיב, שתקן ובכל זאת מלא על גדותיו. הוא לא היה מרבה בדיבורים, לא איש ועדות ולא איש עסקנות תנועתית, אך בלי ספק ייצג את דמותו של נער המעורה בתנועת הנוער. היה חבר ב"התנועה המאוחדת", עליז ומלא חיות ונלהב לקחת חלק בשמחות הגרעין ובמפעליו. יחד עם זאת לעתים היה ביישן ונבוך. הוא אהב מאוד בילוי חברתי-מוסיקלי, והתלהבותו, בשעה שהיה שר, הייתה סוחפת את חבריו שהצטרפו לשירתו. הוא היה שר בעיניים עצומות

    ובדבקות, בהתמסרות לצלילים ולמקצב.

    יעקב גויס לצה"ל בספטמבר 1967 והתנדב לשרת בנח"ל. הוא לא נהג לספר בבית על עניני הצבא ועל חייו בו. אחרי שהיה בגרעין ובשל"ת עשה במשק צאלים שבנגב ולאחר מכן בניר עם, בנח"ל-סיני ולבסוף בתעלה. הגרעין היה לגביו משפחה שלמה והוא היה חלק בלתי נפרד של משפחה מאושרת זו. מעולם לא היה בא בדרישות ובבקשות מיוחדות, כי היה שמח בחלקו, מרוצה ומרומם רוח. ביום כ"א בסיון תש"ל (27.4.1970), נפל בעת הפגזה באזור תעלת סואץ. הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בקרית-שאול.

    מפקד היחידה שלו כתב למשפחתו השכולה במכתב תנחומים, כי יעקב היה חייל טוב ומילא את תפקידו בנאמנות ובמסירות. כן היה אהוב מאוד על חבריו ומפקדיו והיה הרוח החיה שבחבורה. הוא תרם רבות להעלאת המורל במוצב.

    הגרעין וקבוצת צאלים הוציאו לאור לזכרו חוברת בשם "פרחים עצובים;" בעלון בית-הספר "שבח" מיוני 1970 פרסם מורו, שאול אבי-שאול, מאמר לזכרו.


    חזרה לספר הזיכרון


    שיתוף:


    הדפסה


    סיפור חייהם של כל אחת או אחד מהחללים נלקח מתוך אתר "יזכור" של משרד הביטחון או אתר "לעד" של הביטוח הלאומי. וזאת באישורם של אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הבטחון ושל הביטוח הלאומי. אם מצאתם טעות, או אם ברצונכם להעיר ולהוסיף למידע הקיים, ניתן לשלוח פניה ל"ספר הזיכרון" באמצעות הדואר האלקטרוני (zikaron@noal.org.il) בצירוף פרטיכם המלאים.
    מערכת "ספר הזיכרון" תבחן כל פניה שתתקבל, ובמידת הצורך יבוצעו עדכונים בסיפור החיים.


    ליצירת קשר


    שיתוף נר זיכרון

    השארו מעודכנים!