שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    מאיר (זוהר) מאיר

    חלל מערכות ישראל
    נפל ביום י"א בניסן תש"ח (20/04/1948)
    מידע כללי

    נפל ביום י"א בניסן תש"ח (20/04/1948)
    בן 19 במותו
    דרגה: סרן
    יחידה: חיל רגלים
    מערכה: העצמאות
    מקום מנוחתו: סנהדריה
    הורים: דבורה ומנחם
    יישובים: הרצליה
    מעגל תנועתי: הנוער העובד

    הרצליה
    הנוער העובד
    מידע כללי

    נפל ביום י"א בניסן תש"ח (20/04/1948)
    בן 19 במותו
    דרגה: סרן
    יחידה: חיל רגלים
    מערכה: העצמאות
    מקום מנוחתו: סנהדריה
    הורים: דבורה ומנחם
    יישובים: הרצליה

    סיפור חייו

    בן דבורה ומנחם, נולד ביום י"ב באדר ב' תרפ"ט (24.4.1929) בעיר פרנקפורט ע"נ מיין, גרמניה. בפברואר 1936 עלה ארצה עם משפחתו, שהתיישבה בהרצליה. תחילה למד בבית-ספר חרדי, ואחר-כך עבר לבית-הספר היסודי בהרצליה. משסיים את בית- הספר היסודי עבר ללמוד בבית-הספר "תיכון חדש" בתל-אביב והתעתד להיות מורה. הוא עזר להוריו, הטרודים בעסקי-פרנסה, בעשותו את כל המלאכות בבית, ועם זאת היה רציני בשעת- לימודיו ועליז במשחקו. לאחר שנתיים בבית-הספר "תיכון חדש" בתל-אביב יצא להכשרה של "הנוער העובד" בנען ובתל יוסף. בתנועת "הנוער העובד" היתה השפעתו מרובה בתיקונים שהכניס - תיקונים הקיימים עד היום. מאיר היה צנום ובעל עיניים כחולות - דיוקן הנחרת בזיכרון. בעל נפש ומסור להוריו. הוא אהב את לימודיו, אך אהבת המולדת והשירות לעם קדמו ללימודים. היה ישר-דרך ויודע את אשר לפניו.

    בהיותו בתל יוסף התגייס לפלמ"ח. עם פרוץ מלחמת-העצמאות נקרא לנגב ושירת כקצין- חבלנים בגדוד הראשון של הפלמ"ח. היה הקצין הצעיר ביותר בפלמ"ח. לבו נקפו על שלא סיים את לימודיו, אך ידע את החובה לקיים את צו השעה, וכה אמר לחברתו: "... את יכולה ללמוד ולחשב את יומך כטוב בעיניך, ובינתיים יכולים אנו לאבד אי-שם את הנכס היקר שלנו - המולדת - ". מאיר נפל ליד שער הגיא בעת מבצע "הראל", בלוותו שיירה לירושלים, ביום י"א בניסן תש"ח (20.4.1948). הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות בסנהדריה בירושלים.


    חזרה לספר הזיכרון


    שיתוף:


    הדפסה


    סיפור חייהם של כל אחת או אחד מהחללים נלקח מתוך אתר "יזכור" של משרד הביטחון או אתר "לעד" של הביטוח הלאומי. וזאת באישורם של אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הבטחון ושל הביטוח הלאומי. אם מצאתם טעות, או אם ברצונכם להעיר ולהוסיף למידע הקיים, ניתן לשלוח פניה ל"ספר הזיכרון" באמצעות הדואר האלקטרוני (zikaron@noal.org.il) בצירוף פרטיכם המלאים.
    מערכת "ספר הזיכרון" תבחן כל פניה שתתקבל, ובמידת הצורך יבוצעו עדכונים בסיפור החיים.


    ליצירת קשר


    שיתוף נר זיכרון

    השארו מעודכנים!