שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    ח"כ אורלי לוי אבקסיס: אני קוראת להנהלת מקדונלד'ס לשוב לשולחן המשא ומתן

    זוהי חובתו של כל אדם ערבי ויהודי

    נמשיך להדריך את חניכינו

    9 ביולי 2014

    כך סיכמה ח"כ לוי אבקסיס - ראש ועדת "זכויות הילד" בכנסת את הדיון על סירוב רשת מקדונלד``ס להכיר בהתאגדות בני נוער המועסקים בה היום בשעות הבוקר.

    מאבק בני הנוער העובדים בחברת מקדונלד'ס להקים ועד עובדים שייצג את אלפי בני הנוער המועסקים בחברה ברחבי הארץ ולחתום על הסכם קיבוצי מול הנהלת החברה נדון היום בוועדה לזכויות הילד בכנסת.
    ירון שר, בן 17, מראשי התארגנות העובדים ועובד בסניף רמת אביב של מק'דונלדס סיפר כי לאחר שעסק בפעילות הוועד הושעה מעבודתו ולא קיבל יותר משמרות, ואף ספג איומים מצד מנהלים בחברה לצד ניסיון לפטר אותו מעבודתו: "פעלו מולי בצורה הזו רק בגלל שאני חבר ועד, נתקלנו באיומים והפחדות שאי אפשר לתאר.

    אנחנו בסך הכל מבקשים מההנהלה לשוב ולדבר אתנו ולפתור את  המחלוקות בצורה הטובה ביותר". שר סיפר כי הנהלת החברה הפיצה בקרב אלפי עובדיה מסרונים ודואר אלקטרוני בו נכללו פרטים אישיים אודותיו, כחלק מהניסיון לפגוע בו.

    לחצו כאן להקלטה של דיון הועדה מאתר הכנסת

    אושרי בקשי, חבר בוועד עובדי מקדונלד'ס סיפר כי "למרות שכל מה שאנחנו עושים זה על פי החוק, המנהלים מסתובבים ואומרים לנו ולעובדים שהוועד לא יציג, שהשביתה והעיצומים לא חוקיים, הם גם שולחים אחרינו עובדים שנוסעים אחרינו במכוניות ועוקבים אחרינו כשאנחנו נוסעים בין הסניפים לדבר עם העובדים, ואוסרים על העובדים לדבר אתנו. שמו מאבטחים בכניסה לסניפים וכששאלנו אותם מה הם עושים שם הם אמרו שהם שם בגלל השביתה וההפגנות".

    טלילה יודפת, סמנכ"לית משאבי אנוש במקדונלד'ס שנכחה בדיון דחתה את טענות הנערים, ואמרה כי "אנחנו לא נגד ההתארגנות, מעולם לא התאגדנו ולא הפרענו להם. היינו מאד מאופקים עד היום.

    בימים האחרונים הם נכנסים לסניפים ועושים מהומות, שביתות ועיצומים". סמנכ"לית כוח האדם ציינה כי גם ללא ועד עובדים כל נער שמועסק במקדונלד'ס יכול לשפר את תנאיו בין היתר באמצעות התקדמות לתפקידי הדרכה ולקבל תוספת שכר, ובתשובה לשאלת יו"ר הוועדה ח"כ לוי-אבקסיס ענתה הסמנכ"לית כי "מדובר בתוספת של חצי שקל לשעה על השכר שניתן לעובדי החברה, שהוא בגובה שכר המינימום".

    ח"כ משה מזרחי (עבודה) אמר בדיון כי "לטעמי רשת מקדונלדס עשתה שגיאה קשה, כשבחרה ללכת למאבק במקום הלא נכון. ראינו בעבר התארגנויות של בני נוער גם ברשתות מתחרות שעשו את זה נכון, ויש פה משהו מאד ערכי שהחברה מפספסת. אם שולחים סמסים או מיילים עם פרטים אישיים של עובד שהוא חבר ועד, זה מחפיר. שום דבר לא מצדיק התנהלות כזו, אסור לתת לנערים האלו הרגשה שהם נרדפים!".

    ח"כ מיכל בירן (עבודה): "ידוע הוא שבני נוער כמעט ולא מתלוננים על ניצול, לעיתים הם אפילו חשים לא נעים להתלונן או שאין להם אלטרנטיבות לפתור את הבעיות. מי שמעסיק בני נוער צריך לנהוג בהם בכפפות של משי ולא באגרופני ברזל. דרישה של ההנהלה לחמש שנים שקט תעשייתי בכל התחומים זה דבר לא סביר, זכותם של הנערים לעמוד על זכויותיהם".

    ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) ביקר בחריפות את נציגי ההנהלה שנכחו בדיון לאחר שציינו כי כלל אינם מכירים ביציגות הוועד, ואמר כי "אנחנו רוצים להיות מאוזנים ולתת מקום לטיעוני החברה, אבל איך אפשר לעשות זאת כשאתם כופרים בהתארגנות? ישבתם איתם שנה שלמה לדיונים ולמשא ומתן כשלא הכרתם בהם? אתם לא עושים להם טובה, אתם צריכים לחזור לשולחן המשא ומתן".

    יו"ר הוועדה, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו) תקפה בחריפות את התנהלות חברת מקדונל'דס כפי שעלתה מעדויות הנערים וחברי הסתדרות הנוער העובד והלומד שהועברו אליה, ואמרה כי "אנו מצרים על כך שמעסיק מתערב בהליך התארגנות עובדים, בוודאי כשמדובר בבני נוער ויתר על כן רק מספר ימים לאחר פסיקה חד משמעית של בג"צ בנושא. לא נאפשר פגיעה בהתארגנות בני נוער בישראל או פגיעה בזכותם לנקוט בעיצומים ובשביתות כחלק ממאבק על זכויותיהם.

    במשך שנה שלמה ישבה ההנהלה עם נציגי העובדים וההסתדרות ועכשיו לפתע לא מכירים בכלל ביציגות? וזאת לאחר שבנושא העבודה בשבת ישבו איתם ואף הגיעו לסיכומים. יש פה התנהלות צינית, כפילות, על סף הפגנת חוסר יושרה כלפי הנערים הללו".

    ח"כ לוי-אבקסיס הוסיפה כי "אנחנו קוראים להנהלת מקדונלדס לשוב ולשבת עם נציגי העובדים ולכבד את התאגדותם, אנו גם מציעים את עו"ד חוה קליין מהוועדה לזכויות הילד של לשכת עורכי הדין שתגשר בין הצדדים".


    מקור:
    רוטר.נט

    rotter

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!