שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    זוהי חובתו של כל אדם ערבי ויהודי

    ואהבת לרעך כמוך ועל דמו לא תעמוד*

    ח''כ אורלי לוי אבקסיס: אני קוראת להנהלת מקדונלד'ס לשוב לשולחן המשא ומתן

    10 ביולי 2014

    חניכי קן זרזיר, משלחת מחוז צפון ומדריכים מהמרכז לקיום משותף, במפגש ראשי רשויות ואישי ציבור. "אומרים לא לקיצוניות משלבים ידיים לשכנות טובה, סובלנות והדברות".

    ביום רביעי (10/07) השתתפה משלחת של חניכי התנועה מקן זרזיר, משלחת מחוז צפון ומדריכים מהמרכז לקיום משותף, במפגש ראשי רשויות ואישי ציבור ביוזמה משותפת של מועצה אזורית עמק יזרעאל ומועצה מקומית-זרזיר. כותרת המפגש הייתה "אומרים לא לקיצוניות, משלבים ידיים לשכנות טובה, סובלנות והדברות".

    ממש בזמן הכנס, התבשרנו כי אלמונים השחיתו את הגל-עד שהוקם לזכרו של מוחמד אבו-חד'ר ביער ירושלים. בימים בו אנו חווים הקצנה בתופעת האלימות והגזענות, היה חשוב לנו חניכים, כיהודים וערבים, לעמוד מאחורי המסר של הכנס ולחזק את ידי המשתתפים. קיבלנו את פניהם בפרחים ופליירים עם עמדת התנועה ביחס למתרחש, במסר שזוהי חובתו של כל אדם ערבי ויהודי לגנות ולהוקיע את מעשי הרצח והזוועה ולטפח שיח ציבורי שמתבסס על הכוחות המתונים במדינה המשותפת לכולנו, יהודים ערבים ודרוזים.
    נוכחות החניכים מוכיחה בעיני כי ישנו נוער החי פה בגליל, המוכן לקחת אחריות על המציאות, להיפגש, לחנך ולהתחנך על ערכי השלום, הדמוקרטיה והקיום המשותף. אנחנו לא ניתן לגל הקיצוניות והגזענות להרפות את ידינו במאבק לחברה שוויונית וצודקת.

    לירון אוחיון – המרכז לקיום משותף.


    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!