שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    מפגשים, למרות הכל

    אם תשחקו, אין זו אגדה!

    המזכירות יצאה לדרך!

    15 בפברואר 2016

    השבוע התקיים מפגש של חניכי וחניכות הקנים רהט ובאר שבע בנושא קיום משותף. "לדעת שדיברנו על זה בסמינר ועכשיו זה קורה במציאות, זה מרגש."

    ביום ראשון (14.2) התקיים מפגש של חניכי וחניכות קיני באר שבע וקן רהט של הנוער העובד והלומד. המפגש נערך בקן ט' בבאר שבע ותוכנן כולו על ידי החניכים בשכבה הבוגרת. במהלך החודשים האחרונים עברו החניכים משני הקנים פעולות ותהליכים בנושא מפגשים בין הציבורים השונים בתנועה. בקן רהט פועלים רבות בשנתיים האחרונות במטרה לקדם מפגשים ופרויקטים משותפים של יהודים וערבים בנוער העובד והלומד. בנוסף, בחופשת חנוכה עברו חניכי שכבה יא' מבאר שבע סמינר בשם "מגבירים את האור" בו עברו פעולות ותכנים בנושא קיום משותף בין הציבורים השונים בישראל ובסיכוי לחיות ביחד בחברה צודקת, דמוקרטית ושוויונית. במהלך הסמינר, בחרו החניכות והחניכים להכיר את חבריהם לתנועה מהקנים הערבים בפעילות משותפת ולהוכיח שבתוך המציאות היום יומית של כולנו, יש מקום למפגש ושיחה. אולי אפילו לתקווה.
    במפגש שהתקיים התארחו חניכי קן רהט בקן ט' בבאר שבע ועברו ביחד פעילות משותפת. במהלך המפגש החניכים הכירו אחד את השני, למדו מילים דומות בשפות השונות ודיברו על פעילות התנועה הגדולה בקנים השונים ועל החוויה הדומה והשונה בחברות בתנועת הנוער העובד והלומד.
    המפגש ביום ראשון הוא המפגש הראשון מתוך סדרה של מפגשים שניקח בהם חלק במהלך השנה תחת הכותרת "מפגשים" (בערבית: لقاءات). "מפגשים" זוהי תכנית ההדרכה אשר מלווה רכזי פעילות בנוער העובד והלומד בנושא מפגשים בין חניכים מעמים וציבורים שונים.
    יש משמעות גדולה מאד למפגש בין חניכי רהט לחניכי באר שבע, במיוחד על רקע פיגוע הדקירה משבוע שעבר בו נפצעה שלומית גונן, חברת קיבוץ משמר הנגב. חניכי הנוער העובד והלומד מקן רהט, מיהרו להביע את התייחסותם למקרה: "אנו מופתעים ומזועזעים. אנחנו ותושבי העיר כולם מתנגדים למעשה אלימות נורא זה ואיננו מקבלים אותו – המעשה הזה אינו מייצג אותנו! יהודים וערבים בכל האזור חיים ביחד כבר שנים רבות, תוך אמונה בשלום ובחיים משותפים. לא היינו רוצים שיחסים אלו ייהרסו. בקן שלנו מחנכים נגד האלימות והגזענות ומתנגדים לכל תופעה מסוג זה. הפגיעה ביחסים כתוצאה מהמעשה היא אולי בלתי נמנעת, אבל אנחנו נמשיך בדרכנו ונפעל להחזיר את האמון בין העמים וליצור עתיד של קיום משותף". הקן ברהט הוקם לפני 9 שנים ויש בו היום מאות חניכים בגילאי כיתות ד'-יב', מתנדבי שירות לאומי ורכזת קן, אשר מובילה את כל הפעילות כבר מספר שנים.
    סלוא אבו כאשף, רכזת קן רהט: "כבר לפני שנתיים, התחלנו לפתח את תכנית המפגשים ואני שמחה שהפרויקט תופס תאוצה. המפגש עם החניכים בבאר שבע החזיר אותנו הביתה בתחושה שיש אפשרות לשלום ושאנחנו בתוך התנועה מגובשים ביחד. המפגש היה מאד מוצלח. אני והחניכים עבדנו הרבה כדי שהמפגש הזה יוכל להתקיים, והתגובות החיוביות של החניכים מספיקות לי כדי להבין שאנחנו עושים משהו נכון."
    "לדעת שדיברנו על זה בסמינר ועכשיו זה קורה במציאות, זה מרגש. היה כיף וחשוב להכיר חברים מקן רהט, לדעת שיש בנינו שותפות." דנה גלייזר, חניכה בקבוצת "שש בחנוכיה" בשכבה יא' בקן ט', באר שבע.
    "זה היה מדהים לראות מפגש כזה אצלנו בקן. לדעת שקן רהט ואנחנו קנים אחים, לוקחים ביחד אחריות על התנועה ועל המפגש בינינו זה מרגש. בעיקר, לדעת שאת המפגש רצו וחלמו החניכים בקן ובזכותם הוא התקיים זה מרגש מאוד." שני פרוכטמן, רכז קן ט'.

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!