שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    המזכירות יצאה לדרך!

    מפגשים, למרות הכל

    המזל שלי, שלא נשארתי לבד.

    9 בפברואר 2016

    בסוף השבוע האחרון התקיים סמינר חברות וחברי התנועה, מוסד החניכים המרכזי של הנוער העובד והלומד. זו הפעם הראשונה שהמזכירות נפגשה מהאז הועידה העשירית בקיץ.

    בסוף השבוע של ה-5-6/2 התקיים סמינר מזכירות חברות וחברי התנועה, מוסד החניכים המרכזי של כלל המעגלים בתנועה. המזכירות מורכבת מחניכים מכיתות י' ועד מדריכים בוגרים ורכזים. המזכירות הוקמה בתהליך של הועדה העשירית וזו הפעם הראשונה שהמזכירות נפגשה לאחר הועידה שהתקיימה בקיץ האחרון. בסמינר המזכירות עסקה בהכרות, חידוש פעלת המזכירות ודיונים על אופן היישום של החלטות הועידה.

    ימית שגב מסניף בת ים: "אז איך אפשר לסכם כאלו יומיים של סמינר מזכירות? קודם כל נתחיל בהתחלה.. הגעתי בלי מושג לאן נכנסתי, נכנסו לחדר הפעילות והתחלנו את פעולת ההיכרות הראשונה שלנו, ושם התחיל המפגש.. התבקשתי לדבר בשפה הערבית ממילים בשפה שמאויתות בעברית ומונחות על הקיר ומתארות את הגיל שלי והחייה האהובה עליי, וכך כל אחד הציג את עצמו בשפה שאינה מוכרת לו. אחר כך דיברנו על הועידה העשירית, עברנו פעולות על ההצעות שהיו בה, ניהלנו דיונים והתווכחנו בלי סוף. וכמו הדיונים הבלתי נשכחים הכרנו חברים בלתי נשכחים מכל המעגלים, חווינו מפגש מיוחד עם אנשים שונים מאתנו, הכרתי אנשים שלא הייתי פוגשת בחיי היום יום ונהנתי לדבר איתם ולהרגיש שביחד יש לנו עתיד משותף וטוב יותר. העובדה שכולנו רוצים בזה גרמה לי להרגיש שיש תקווה ועזרה לי לפתח בעצמי צדדים שלא הכרתי ולהכיר תרבויות שונות שלא נפגשתי איתן מעולם ובזכות זאת שהייתי חלק מהקבוצה הגדולה הזאת שנקראת ״מזכירות״ ניתנה לי הזכות להביע את דעתי ולהציע דרכים לקידום הקשר ביני ולבין צדדים אחרים בארץ שלנו. נהנתי מכל רגע ובהחלט הרגשתי שלא הכל אבוד ושאנחנו בדרך הנכונה אז לא נותר דבר אלא לומר: לעבודה, להגנה ולשלום, עלה והגשם!."

    חוסאם פארוד מקן סאג'ור: "בהתחלה חשבתי שזה יהיה סמינר רגיל כמו שאר הסמינרים, אבל זה היה מיוחד לגמרי, מאיפה אני יכול להתחיל..
    האנשים המדהימים שהיו שם, הפעילות המסודרת, התוכן החשוב, התנועה שלנו ורוח המשפחה האחת שיש לה אותה מטרה. אם אני אספר כל מה שחוויתי אני לא אספיק לסיים את זה, זאת חוויה שאני לא אשכח. חוץ מכל זה.. למדנו הרבה דברים והרבה ערכים ופשוט למדנו איך אנחנו הולכים לצייר את העתיד של התנועה שלנו ואיך אנחנו נשאף לעתיד יותר בהיר ומוצלח. דיברנו על ההחלטות שלנו והדגשנו על הייעוד של התנועה והכי חשוב דיברנו על איך אנחנו הולכים ליישם את ההחלטות שקיבלנו בועידה. קיבלנו את הכלים, התמיכה והתוכן, הבנו את המעמד שלנו בתנועה והתחלנו בדרך לעתיד המוצלח."


    עדן אבו אלזלף מקן דאלית אל-כרמל: "בפעם הראשונה אני משתתפת בסמינר המיוחד של מזכירות חברי חברות תנועת הנוער העובד והלומד, ללא כל ספק חוויתי חוויה מיוחדת שלעולם לא אשכח! התכנון העתידי וראיית החזון והעצמת האדם הם לא רק דרך חיים אלא הם ערך עליון שמוביל אותנו בחיינו לעתיד יותר טוב יותר איכותי אשר יגשים לנו חלומות ויביא להעצמתנו כבני אדם בחברה מתקדמת ותחרותית, שרק בה אפשר להצליח לפתח ולקדם מטרות אשר יביאו בסופו של דבר לחיים יותר איכותיים יותר טובים ומעניינים. מעבר לכך, הסמינר מהווה גשר לקיום משותף לאחווה לחיזוק הידידות וברית החיים ולגילוי הפוטנציאל שטמון בכל אחד ואחת מאיתנו. עבודת הצוות היא מתכון להצלחה לאכפתיות ולאחריות קולקטיבית, העבודה בתוך ארגון עם חלוקת תפקידים ואחריות היא הבסיס לפיתוח יכולות ניהול ועשייה מוצלחת בכל תחומי החיים. לבסוף אני חייבת לשתף אתכם בהרגשה אנושית מאוד מיוחדת שהסמינר הזה החדיר בי ,וזה האמונה שאין דבר בלתי אפשרי ושכולנו בני אדם וצריכים לכבד ולהעריך כל אחד ואחת , בנוסף לכבד כל דעה ולדעת איך לחיות ביחד ובעשייה משותפת על מנת שחברתנו תמשיך לשגשג, להתקדם ולהתפתח."
    "أول مرة تواجدتُ في ندوة من نوع خاص من أعضاء أمانة ندوة لالشبيبه العامله والمتعلمه من ذوي الخبرة مما لا شك فيه تجربة خاصة لا تنتسى أبدا!
    رؤية برهان المستقبل تخطيط وتمكن الانسان ليست فقط وسيلة للحياة وانما سبيل يقودنا في حياتنا المستقبلية بشكل أفضل في الجودة من تحقيق أحلام و تمكين الانسان في المنافسة المتقدمة التي فقط يمكن أن تنجح في تطوير وتعزيز الأهداف التي ستقود في نهاية المطاف إلى حياة أكثر جودة و أفضل جيدة ومثيرة للاهتمام. الندوة جسرا للأخوة و تعزيز الصداقة والتحالف بين الحياة وإمكانات كل واحد منا، العمل الجماعي هو وصفة لرعاية النجاح والمسؤولية الجماعية، والعمل في المؤسسة مع تقسيم الأدوار والمسؤوليات هو الأساس لتطوير القدرات الإدارية وفعل الخير في كل مجالات الحياة.
    وأخيرا، لا بد لي من أطلعكم على شعوري الخاص في هذه الفئة الذي غرس في نفسي، وهذا هو الاعتقاد بأن لا شيء مستحيل وأننا جميعا بشر ويجب أن نحترم ونقدر كل واحد، بالإضافة إلى احترام كل الآراء ومعرفة كيف يعيشون معا والتواصل بثاقفتنا في للازدهار والتقدم والتطور."

     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!