שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    313 מילים על אקורדיונים

    מבצע הכנסת אורחים של חברי תנועת הבוגרים של הנוער העובד והלומד

    כתבו עלינו בעיתון

    26 בינואר 2009

    הרבה מדברים על התיק של המדריך, המדריך הצעיר, על התיק של הקומונר, על התיק של המדריך הבוגר. מה יש לו בתיק? מסקנטייפ? יש . ארטליינים? יש. יומן? כלי כתיבה? מדבקות ריקות? חבל קטן? קופסת גפרורים? ספר קריאה? פנס כיס? ערכה זעירה של עזרה ראשונה? מה עוד חסר? מה אין שם?

     לפי הויקיפדיה ה"אקורדיון" הוא כלי נגינה ממשפחת כלי המפוח. האקורדיון מורכב ממפוח המחובר לשתי מסגרות מלבניות; הצליל מופק על ידי מתיחת או כיווץ המפוח על ידי הנגן. זרם האוויר שנוצר בעת הפעלת המפוח מרטיט לשוניות מתכת המפיקות את הצליל (הלשוניות מקובעות בקצה אחד וחופשיות בקצה השני, כמו סרגל המוחזק בקצה שולחן כך שחלקו באוויר).

    לאקורדיון קבוצת כפתורים (מקלדת) בכל צד. בסוג המוכר ביותר של אקורדיונים, הכפתורים באחד הצדדים נראים כמקלדת פסנתר.

    אדם בשם סיריל דמיאן (Cyril Demian) רשם פטנט על האקורדיון הראשון בשנת 1829 בווינה, אם כי מכשיר דומה הומצא בברלין עוד בתחילת שנות ה-20 של המאה ה-19.

    אבל אנחנו מתעקשים לדבר על אקורדיון אחר. האקורדיון של האיגוד המקצועי לנוער. האקורדיון של האיגוד המקצועי לנוער הומצא כבר לפני שלוש שנים. הוא בנוי מדף אחד המקופל לימין ולשמאל ולכן שמו – אקורדיון.

    בצד האחד שלו – שלל עצות ו"טיפים" לבני הנוער ולצעירים היוצאים לעבוד, בצד השני שלו- טבלה מיוחדת לרישום של 2 וחצי חודשי עבודה.

    הרעיון המרכזי של האקורדיון הוא שבשונה מפלייר רגיל הוא נשאר שבועות וחודשים ארוכים אצל בני הנוער העובדים בארנק או ב-פאוצ'.

    ובחזרה לתיק החכם של המדריך.

    אנחנו רוצים לנסות לסכם אתכם סיכום- מעכשיו בכל תיק חכם- שבעה עד עשרה אקורדיונים. המדריך בתנועה (ולא משנה אם מדובר במד"צ או ברכז קן קשיש) מסתובב איתו תמיד עם אקורדיונים. בואו ונסכם שזה חלק מציוד החובה. רואים נער או נערה עובדים- ניגשים אליהם ומחלקים. ניגשים ומסבירים. ניגשים וממליצים להם לנהל רישום מסודר (בנפרד מהמעסיק) של הימים ושל שעות העבודה שלהם.

    מקובל?

    אה, איפה משיגים אקורדיונים? תשלחו מייל ל-איגוד המקצועי לנוער nitzul@noal.co.il, הם ישמחו לשלוח לכם בדואר או להעביר אליכם, פיזית לקן.

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!