שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    חג הסיגד בתנועה

    אז מה זה בעצם הנובי גוד?

    אוהל זכור - באר שבע

    9 בנובמבר 2009

    ביקור חניכות קן עפולה - חברות גרעין 'אומרי' בבית הנשיא בכדי לציין את פתיחת אירועי הסיגד. השנה בתאריך 16.11 (כ"ט בחשוון) יצוין בישראל חג הסיגד. חג הסיגד הינו חג שהיה נהוג בקרב יהודי אתיופיה בגולה ועיקרו – ציון הכיסופים לציון. ומשמעות סמלית לזיכרון הברית בקבלת התורה בהר סיני.

    בתאריך ה2.11.09 ביקרנו (חניכות קן עפולה- חברות גרעין 'אומרי') בבית הנשיא בכדי לציין את פתיחת אירועי הסיגד.
    השנה בתאריך 16.11 (כ"ט בחשוון) יצוין בישראל חג הסיגד. חג הסיגד הינו חג שהיה נהוג בקרב יהודי אתיופיה בגולה ועיקרו – ציון הכיסופים לציון. ומשמעות סמלית לזיכרון הברית בקבלת התורה בהר סיני. חג הסיגד, מעבר לעניינו הרוחני-דתי הוא גם חג של שיתופיות, עזרה לזולת וסולידריות. היהודים באתיופיה היו פזורים בכפרים רבים ופעם בשנה היו עוצרים את מרוץ היום ומתקהלים למקום אחד. במהלך צעידתם מכפריהם לעבר מקום הטקס (שלעיתים נמשך ימים), האחד נשא את משאו של האחר, הכינו את הצידה בצוותא, לנו זה לצד זה ופסעו זה לצידו של זה. בנוסף כל היהודים באי הכפרים נהגו איש ברעיו כאילו הוא בן משפחתו הקרובה.

    הסיגד הוא האירוע המרכזי שמציינים בני העדה האתיופית בישראל כעדה.לפני שנתיים הוכר על ידי הכנסת,חג הסיגד, כחג לאומי של מדינת ישראל. ישנה חשיבות רבה לכך שהחג בישראל לא יצוין ע"י בני העדה בלבד, אנו רואים לנכון לפתוח את הקנים לחגיגות הסיגד עבור כלל החניכים יחד עם חניכים בני העדה.
    אנו, חניכי קן עפולה קוראים למועצות הקנים ולמדריכים וחניכים בתנועה לציין ולחגוג את חג הסיגד בקנים, במועדונים ובסניפים.
    לתמונות מחגיגות הסיגד בקן עפולה בשנים עברו, חפשו במשדרים מהשטח.
    לינק לכתבה להרחבה על החג http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3629330,00.html

    כמו כן מצורף קובץ המכיל ערב תרבות עם רעיונות להפעלות בנושא.
    לשאלות והתייעצות
    אברהם
    054-6738755 avrahamosh@gmail.com

     

     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!