שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    עובדי "ברגר קינג" זכו בתביעה מול הרשת

    שקוף שאני שם לב – כתבה שנייה בנושא

    זר לנופל- ירושלים

    2 במאי 2010

    בהסתדרות הנוער העובד והלומד טוענים כי מספר העובדים של רשת המזון המהיר שלא קיבלו את זכויותיהם גדל בשנה שחלפה ב- 40%. 115,097 ₪ הועברו ב- 2009 מידי ברגר קינג לידיהם של נערים ונערות שלא קיבלו את מלוא הזכויות המגיעות להם.

    לרגל חג האחד במאי מפרסמת הסתדרות הנוער העובד והלומד דוח מיוחד העוסק במצבם של בני הנוער העובדים במדינת ישראל. השנה עוסק הדוח, בין היתר במצבם של בני הנוער המועסקים ברשת ברגר קינג.

    מהדוח עולה כי אל הסתדרות הנוער העובד והלומד הגיעו בשנים האחרונות עשרות רבות של פניות עובדי רשת ברגר קינג שלא קיבלו את התנאים והזכויות המגיעים להם. בין היתר מדובר על אי תשלום דמי הבראה, אי תשלום פיצויי פיטורים, ימי חופשה וסעיפים נוספים.

    בהסתדרות הנוער העובד והלומד אף ציינו כי פנו למשרד התמ"ת לפתוח בחקירה פלילית נגד ברגר קינג ואף קיבלו עדכון כי חקירה מעין זו מתנהלת אולם לטענת אנשי האיגוד המקצועי הם מתקשים לקבל תשובה האם הוחלט על הגשת כתב אישום או על הטלת קנסות נגד רשת ברגר קינג.

    בהסתדרות הנוער העובד קראו לבני נוער שהועסקו במהלך שבע השנים האחרונות ברשת ברגר קינג לפנות ולהגיש תלונה.

    עוד עולה מהדוח השנתי כי ככלל מספר בני הנוער שהגישו תלונה נגד מעסיקים שניצלו אותם גדל ב- 27% בהשוואה לשנת 2008. סה"כ במהלך שנת 2009 העבירה הסתדרות הנוער העובד והלומד ממעסיקים שהפרו זכויות לידי בני הנוער העובדים סך של 915,551 ₪.

    בדוח מחמיאה הסתדרות הנוער העובד והלומד למשרד התמ"ת שהגדיל את כמות הקנסות נגד מעסיקים שניצלו בני נוער בעבודה אולם תוקפת את המשרד על כך שאינו מפרסם מהו אחוז גביית הקנסות.
    מרבית בני הנוער שהתלוננו במהלך שנת 2009 הועסקו במסעדות ובבתי קפה, בחברות כח אדם וניקיון, באולמות אירועים ובחברות קייטרינג.

    מרבית התלונות, כ- 46%, שהגיעו מתייחסות להפרות תשלום שכר עבודה (שכר מינימום, הפרשי שכר וניכויים שונים). כ- 23% מהתלונות עוסקות בהפרת תשלום תנאים סוציאליים (דמי הבראה, חופשה, הודעה מוקדמת ופיצויי פיטורים.

    ביום א' הקרוב בשעות הצהרים תציין תנועת הנוער העובד והלומד את המאבק בניצול ילדים, בני נוער, צעירים ומבוגרים במקומות העבודה. התהלוכה, בהשתתפות 3000 מחברי התנועה תצא בשעה 14:00 מרחוב בני דן פינת ויצמן ("כיכר העפרונות") תעבור דרך הרחובות פנקס, רמז וארלוזרוב עד לבית ההסתדרות שם צפויה עצרת בהשתתפות יו"ר ההסתדרות.

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!