שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    עשר סיבות (ועוד אחת) למה כדאי ללכת לתנועת הנוער העובד והלומד

    הנוער העובד והלומד - תמונות מפעם וכרזות ישנות

    ברית חושך לגרש – מאבק בספר "תורת המלך" ובגזענות בכלל

    15 בספטמבר 2010

    הנוער של היום זה לא הנוער של פעם וכך גם תנועות הנוער. אם תהיתם למה ללכת לתנועת נוער בכלל ולנוער העובד והלומד בפרט לפניכם מספר סיבות.

    1.פחות אלימות: במחקר שנערך על-ידי מכון "מאגר מוחות" עבור ביה"ס למדיניות וממשל באוניברסיטת ת"א נמצא כי תנועות הנוער הן הגורם היעיל ביותר (3.61 במדד היעילות הגבוה ביותר מ-15 גופים שנבדקו) לטיפול, מניעה וצמצום תופעת האלימות והקניית תחושת ביטחון. יותר מצה"ל. יותר מהמשטרה. יותר מבית הספר. יותר מהמצלמות של המשטרה בביה"ס. למעשה יותר מכל גוף אחר!
    2. יותר ערכים: "ניהליזם" פירושו ריק ערכי, חלל שבמסגרתו אין דעה ואין עמדה. בתנועות הנוער מציעים ערכים ומציעים לנקוט עמדה. כמו כן חשוב שלילדים ולבני הנוער תהיה עמדה, יתפתח חוש ביקורתי, תהיה אמירה. יהיו ערכים. למרבה הצער לעיתים נדמה שבישראל 2010 כמעט ואין חינוך ערכי באף מקום אחר.
    3. פיתוח יכולת מנהיגות: תנועות הנוער מחנכות למנהיגות. מנהיגות המבוססת על דוגמא אישית, על עזרה הדדית ועל אכפתיות ומעורבות. יצחק רבין, שמעון פרס, בוגי יעלון ועוד היו בנוער העובד והלומד. הארץ מלאה בבוגרי תנועות הנוער מובילים בתחומם: בכוחות הבטחון, בכלכלה, בתרבות, בכל מקום!
    4. בגלל הטיולים: כי בתנועות הנוער מכירים את שבילי הארץ דרך הרגליים. את הגליל ואת הנגב, את הצהוב של המדבר, הכחול של הכנרת והלבן של החרמון. לומדים להכיר ולאהוב את הארץ בצורה הפשוטה, הבסיסית והטהורה ביותר האפשרית.
    5. פעילות בעלות סבירה: המחירים אומנם משתנים ממקום למקום ומתנועה לתנועה אבל מדובר בפעילות בעלות נמוכה בהשוואה לתמורה הגדולה לאין שיעור.
    6. כי בתנועות הנוער משנים את המציאות, יש האומרים עליהם שהם נאיביים אבל בתנועות הנוער בהחלט מאמינים בשינוי. שינוי של החברה, של המציאות ושל העולם ופועלים בשביל זה.
    7. כי לכל אחד מקום משלו: הקינים והסניפים של תנועות הנוער בנויים באופן שמאפשר לכל אחד למצוא את עצמו. מי שטוב בלהציג- ימצא את עצמו בועדת תרבות, ומי שטוב בכתיבה יהיה בועדת העיתון או בצוות אתר האינטרנט. מי שטוב בבנייה יתעסק עם בנייה מחנאית וסנאדות. מי שאוהב לטייל- יארגן ויתכנן את הטיול הבא. מי שאוהב לדבר ולשכנע ימצא את עצמו במועצת הקן. מגוון האפשרויות הוא עצום וכל אחד בסופו של דבר מוצא את המקום המיוחד בשבילו, והמתאים לו.
    8. כי יוצאי תנועות הנוער מתגייסים למקומות מובחרים: בקורס טייס: 56% ממסיימי קורס הטייס האחרון הם בוגרי תנועות נוער, בהשוואה ל- 20%, גודלם וחלקם היחסי באוכלוסייה, יש אפשרות נוספת שילדיכם יתקבל לקורס חובלים, שם 61% מבוגרי המחזור האחרון היו בתנועות נוער.
    9. בגלל החברים שנשארים: כמעט לכולם הרי יש איזה דודה רותי או עדנה שעדיין נפגשת פעם בחודש עם החברים שלה מהגרעין/ מהתנועה/ מהקיבוץ? כן, כן חברים בתנועת נוער זה לתמיד.
    10. בגלל הטלוויזיה: כי אתם לא רוצים שהילדים שלכם יהיו בטטות שיושבות כל היום מול הטלוויזיה והמחשב, נכון?

    וגם משום שזה פשוט כייף, חוויה ענקית שאין בשום מקום אחר.

    כתב: תומר שמוקלר

    .
     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!