שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    מרכז ההדרכה "אלומה"

    Working and Studying Youth

    סקר המדריכים- עדכון

    27 בנובמבר 2010

    לאחרונה הקמנו בתנועה מרכז הדרכה המיועד למועצות האזוריות. המרכז נקרא בשם "אלומה".

    אלומה = קבוצת שיבולים, התוצר של החקלאי.
    אלומה = אלומת אור המאירה את הדרך.

    במועצות האזוריות מתקיימת פעילות הנוער הבלתי-פורמאלית הענפה ביותר בישראל – מספר המדריכים ביחס לחניכים הוא הגבוה מבין כל מגזרי האוכלוסייה, אחוזי ההשתתפות בתנועות הנוער גם הם מהגבוהים ביותר בארץ, ומספר רב של גורמי חינוך מעורבים בעיצוב הפעילות. כל אלו יוצרים מרקם חינוכי עשיר ומגוון מאוד.

    עם זאת, הרגשתנו היא שיש עדיין מה לפתח ולעצב, שיש עוד במה להשתפר, ולכן הקמנו את מרכז ההדרכה "אלומה". מרכז ההדרכה אלומה, הוקם במטרה לפתח את ההדרכה במועצות האזוריות – בתוכן ובאופן.
    בתוכן: ללמוד את המציאות המשתנה בחברה הישראלית בכלל ובמרחב ההתיישבותי בפרט, להיות מעודכנים תמיד במה שמתרחש ולהתכונן למה שעומד לבוא. להציב חזון, ערכים, מטרות ויעדים ברוח ערכי התנועה אך מותאמים למציאות הייחודית של המועצות האזוריות כיום.
    באופן: לפתח כלים ותוכניות להדרכה ביישובים ובמועצות האזוריות – הדרכת קבוצה רב גילאית, פיתוח הקשר בין הנוער לקהילה ביישוב, חינוך לעבודה ופיתוח עולם העבודה של בני הנוער, הדרכת כל הילדים ביישוב, שנת בר-מצווה, תהליך לקראת שנת שירות וגיוס לצה"ל, עיצוב מועדון הנוער ביישוב ועוד…

    "מרכז אלומה" נועד לתת מענה לכל העוסקים בחינוך במועצות האזוריות – למדריכי הילדים והנוער, מהיישובים, מהמועצות ומתנועות הנוער, לרכזי הנוער, לש"ש מתנועות הנוער, למד"צים, למנהלי יחידות נוער, לרכזי חינוך, ולועדות הנוער וההורים.

     

    מוזמנים ליצור איתנו קשר במייל: aluma@noal.org.il
    נשמח לתגובות, הערות ומחשבות שלכם..

     

    להורדת הגיליונות של "זורעים עתיד" – העיתון האינטרנטי של אלומה – לחצו כאן

     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!