שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    עליית מפלס הגזענות בחברה שלנו- מה אתה מתכנן לעשות עם זה?

    סמינר הכשרה מחנאית לקראת הפורימונים

    סמינר הכשרה מחנאית לקראת הפורימונים

    3 בפברואר 2011

    סקירה של אירועים משלושת השבועות האחרונים 1/2/2011 – 12/1/2011.

    ביקוש ער לתעודת "עסק נקי מערבים"
    כמעט שבוע מאז שהושק המיזם ועשרות בתי עסק כבר מבקשים לקבל תעודת הכשר, המעידה שהם אינם מעסיקים ערבים. בעל פיצריה מנתניה: "אני לא גזען, אני אוהב יותר יהודים".
    כחמישים בתי עסק בירושלים כבר פנו לארגון "להב"ה – למניעת התבוללות בארץ הקודש". בין הפונים היו מסעדות, דוכני פלאפל, פיצריות, מכולות ועוד. בארגון מסבירים, שלפי בדיקתם רוב המקרים של נישואי צעירות יהודיות לערבים מתרחשים בעקבות העסקתם של ערבים בחנויות שנמצאות באיזורים יהודיים.
    לצד חלוקת תעודות הכשרות, החלו בארגון להחתים יהודים על כתב התחייבות, שלפיו הם ירכשו מוצרים רק ברשתות המזון שיתחייבו להדיר רגלי עובדים ערבים משורותיהם.

    תלמיד בתל אביב קם במהלך השיעור ולתדהמת המורה הצהיר: "החלום שלי הוא להתנדב למג"ב כדי שאוכל לרסס ערבים למוות". חבריו מחאו לו כפיים.
    מורים לאזרחות חושפים תמונה מדאיגה ביותר המצביעה על עלייה ברמת הגזענות. באחד המקרים, תלמיד י"ב מבי"ס בצפון הארץ כתב בהדגשה על טופס מבחן באזרחות "מוות לערבים". במקרים נוספים נמצאו כתובות גרפיטי על קירות בתי הספר והשולחנות "כהנא צדק", "ערבי טוב הוא ערבי מת" ודברי הסתה ושנאה נוספים נגד חרדים ומסתננים.
    גורם במשרד החינוך ציין כי המקרה בצפון שבו תלמיד כתב על המבחן "מוות לערבים" מהווה תמרור אזהרה מאחר שמדובר בנער מצטיין, הבקיא בחומר הלימוד: "אין מדובר במיעוט ובילדים ממשפחות בעלות השקפות פוליטיות קיצוניות אלא בילדים נורמטיביים שלוקים בבורות והשיח הפוליטי בשנים האחרונות נתן להם לגיטימציה להחזיק בדעות גזעניות"

    חניכי מחוז ירושלים הפגינו נגד הגזענות: "אנחנו לא נשתוק"
    לנוכח תופעת הגזענות שמתחזקת, התייצבו עשרות חניכים מהנוער העובד והלומד בירושלים כדי להפגין: "לא נעמוד מהצד כשהחושך מאיים להשתלט". ההפגנה אורגנה ע"י חניכי מחוז ירושלים בשכבות י"א-י"ב.
    בהפגנה, הניפו בני הנוער שלטים הנושאים את הסיסמאות "הגזענות תחסל את מדינת ישראל" ו"הירושלמים עוצרים את הגזענות". על הבמה נאמו עופר ברקוביץ, מחזיק תיק הנוער בעיריית ירושלים, נעם שפיר, מקן שהם שכבת י"א ויואב רימר, רכז מחוז ירושלים.
    "כבני נוער האוהבים את הארץ הזו אנו חרדים מהגזענות המחלחלת ללבבות האנשים מחד ומאדישות הציבור ומנהיגיו מנגד", אמרה לפני ההפגנה טל קדמי, חניכה בשכבת י"ב בקן הגבעה הצרפתית, "החלטנו לא לשתוק, לא להיות אדישים".

    ועדות החקירה לשמאל צלחו עוד שלב בכנסת
    ועדת הכנסת אישרה להביא להצבעה במליאה את ההחלטה להקים שתי ועדות שיחקרו ארגוני שמאל.
    החוק ממשיך להתגלגל למרות מחאות רבות של אנשי רוח, חברי כנסת, עיתונאים ואף משפטנים. גם היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד אייל ינון, הביע מורת רוח חריפה מהכוונה לבדוק, במסגרת זו, את מקורות המימון של ארגוני השמאל: "לראשונה בתולדות הכנסת, עוסקת הוועדה בנושאים אידיאולוגים מובהקים כשמבקשים לחקור צד אחד במפה הפוליטית המזוהה עם האופוזיציה… החוק יוצר אווירה ציבורית שמאיימת על חופש המחאה והמחשבה".

    אלפים בהפגנת השמאל בתל אביב: "הדמוקרטיה צועקת הצילו"
    אלפי בני אדם ובהם פעילים של ארגוני זכויות אדם ותנועות שמאל צעדו בתל אביב, במחאה על כוונת הכנסת להקים ועדה שתחקור את מקורות המימון של ארגוני השמאל. ההפגנה התקיימה תחת הכותרת: "הפגנה (כי עוד אפשר) למען הדמוקרטיה". ההפגנה נערכת גם בעקבות מכתב הרבנים, חוק הנאמנות, חוק ועדות הקבלה, חוק הנכבה ושליחת פעיל השמאל יונתן פולק לכלא.
    המפגינים, שצעדו מגן מאיר לרחבת המוזיאון, קראו קריאות בעד הדמוקרטיה וחופש הביטוי ובגנותם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ אביגדור ליברמן. הם נשאו שלטים שעליהם נכתב בין השאר: "מייחלים לדמוקרטיה", "נלחמים בממשלת החושך", "סכנה! סוף הדמוקרטיה לפניך", "הדמוקרטיה צועקת הצילו", "יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים" ו"תחקרו גם אותי". כמה מהמפגינים נושאים את דגלי הרשות הפלסטינית.

    הדף מופץ באחריות צוות תגובה ציבורית בתנועת הנוער נגד גזענות

     

     

     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!