שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    נאומה של מעיין דרעי מההפגנה הגדולה בתל אביב

    אסיפת המועצה הזמנית השניה של התנועה

    חניכי מדריכי ורכזי התנועה משתתפים בהפגנות ענק בירושלים ות"א

    7 באוגוסט 2011

    הנאום של מעין מסניף לוד סיכם את עצרת המחאה הגדולה בתל אביב. מעין בנאומה הדגישה את המצבם של הנערים העובדים ואת הדרישה לצדק חברתי.

    שלום לכל האנשים היקרים שבחרו לצאת מהבית שלהם ולהגיע לכאן הערב. אני מדברת בשם הנוער הישראלי ובשם תנועות הנוער השותפות איתנו במאבק – השומר הצעיר והמחנות העולים.
    שמי מעיין דרעי, אני באה ממשפחה דתית ואני חניכה בסניף לוד של תנועת הנוער העובד והלומד. אני נערה עובדת וכמוני גם רוב חבריי בסניף שנדרשו לצאת לעבוד כבר מגיל צעיר. חלקם אף צריכים לעבוד כדי לעזור להורים שלהם לסגור את החודש.
    דמיינו לעצמכם נערה שמשלמת במשכורת שלה את חשבון החשמל בבית. דמיינו, מה אימא שלה מרגישה?
    דמיינו לעצמכם נער שמביא חצי מהמשכורת שלו לאבא שלו כדי שיממן טיול שנתי לאחיו הקטן. מה אבא שלו מרגיש? דמיינו לעצמכם את העֶצֶב בעיניו.
    באתי לכאן היום להגיד לכם – שדי! שנמאס! נמאס מהמצב הזה! נמאס מהמצב בו רבים מבין תושבי ישראל חיים כשכבודם נרמס.
    נמאס מהניצול! נמאס מהעוני! נמאס מהפערים! נמאס ממערכות הבריאות והחינוך שמתפרקות! נמאס מהמחירים שעולים ולנו יש פחות כסף לקנות מצרכים בסיסיים ולהתקיים בכבוד.
    אנשים צריכים לחיות בכבוד במדינה הזו, להתפרנס ולגדל את הילדים שלהם בצורה ראויה. שכר המינימום הוא גם ככה נמוך ויש נערים שעובדים ואפילו את זה לא מקבלים. אין סיבה שנערים יעבדו בשביל עשרה שקלים לשעה ומישהו למעלה ירוויח על חשבונם.
    לנו, לבני הנוער יש תפקיד- אנחנו העתיד של העם, אכפת לנו מאיך שהמדינה שלנו נראית. בעוד כמה שנים מהיום אנחנו נגדל ונהיה במקום ההורים שלנו. אנחנו רוצים לחיות במדינה הזאת, אנחנו אוהבים אותה. אנחנו רוצים מדינה בה אין פערים כלכליים, בה כל אדם שווה ויכול לחיות חיים ראויים.
    המצוקה נמצאת בכל מקום ואני בחיים שלי פוגשת במצוקה כל יום! אני רואה אנשים שלא מקבלים טיפול רפואי הולם. אנשים שילדיהם מצטופפים 40 תלמידים בכיתה. האנשים האלה ואנחנו בתוכם ל-א רוצים רחמים של אף אחד, רוצים צדק!
    האנשים האלה הם בעלי כבוד עצמי יותר גדול מכל עשירי ישראל וכל שרי הממשלה – והם תובעים צ-ד-ק!
    אדם בעל כבוד הוא לא זה שיש לו הרבה כסף ונכסים אלא זה שנלחם על צדק, על שוויון ועל ערכים.
    אני גאה בתושבי לוד, הנאבקים ומתמודדים מול קשיים מאד גדולים שהמציאות הישראלית מציבה להם.
    המציאות שאנחנו חיים בה, היא לא גזירת גורל, היא תלויה בהחלטות של אנשים, ואפשר וצריך לשנות אותה.
    המהפכה הזו שמטרתה לשנות את החברה, לדרוש צדק ואחריות על האזרחים בה, צריכה להיעשות מתוך אהבת אחים, שרוצים לחיות יחד אחד עם השני, כי אין לנו עם אחר ואין לנו ארץ אחרת.
    ואסיים בסיסמת התנועה
    לעבודה, להגנה ולשלום
    עלה והגשם


     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!