שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    החברה הישראלית לא מקולקלת. מה שמקולקל הוא המצפן המוסרי של שליטיה.

    פעולות לשכבה הבוגרת בנושא המאב החברתי

    תנועת הנוער העובד והלומד על חניכיה, מדריכיה ורכזיה מגנה בתוקף את כל מי שלקח חלק בהצגתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במדים נאציים.

    10 באוגוסט 2011

    נאומו של גיא גולדשטיין, חבר ״דרור ישראל״ ומאהל המחאה בחיפה, בעצרת שהייתה במרכז חורב שבחיפה במוצ״ש, ה-30/07/11.

    אני חיפאי וגר בהדר ,שכונה שהופקרה יחד עם רובה המוחלט של החברה הישראלית לחסדיהם של אדוני הממון ובעלי השררה. גל ההפרטה של עשרים השנים האחרונות אליו גדלנו גורם לנו לחשוב שהעוני והדלות המנוולת גם הם בעיות של פרטים, של יחידים ושהפתרון גם הוא פרטי ונקודתי.
    באנו להגיד – עד כאן!
    אנחנו לא נופרט לדעת. זה התחיל במאבק בגזרות הממשלה 2003 המשיך עם ויקי כנפו והאמהות החד הוריות ועם כיכר הלחם ,עם מאהל הנכים בירושלים ועבר דרך שביתות הכבאים, המורים ,העובדים הסוציאליים, עם גלי ההתאגדות האדירים לעבודה המאורגנת ,הדלק, הרופאים והמתמחים, הדיור והעגלות.
    המאבק הוא של צעירים. של מבוגרים. של ערבים ויהודים. של עולים וותיקים. של עובדים ואמהות של גמלאים של רופאים מורים שוטרים זהו מאבק אחד!
    האמת היא שיש מספיק כסף בשביל כולם, המון כסף. למרות ששילמנו את כל המיסים הללו ויש עודפים מהם הממשלה מעלימה את הכסף והוא לא חוזר אלינו, – זוהי הפיכה כלכלית. זה שלטון של מעטים חזקים מאוד ברוב שהוא כולנו. הגיע היום שבו אנחנו דורשים את המדינה שלנו בחזרה! את הדמוקרטיה! וזה אומר שהתקציב ישרת אותנו ויביא לידי ביטוי את הצרכים שלנו. להחזיר את החוב הלאומי קודם כל לאזרחים. צריך לשנות את השיטה, לא עוד תיקונים, יש לקרוא לילד בשמו – מדינת רווחה!
    ראשית, אנו רוצים פיתרון אמיתי של מצוקת הדיור על ידי התערבות ממשלתית – לא ספין. אנו דורשים בניית דיור ציבורי, השקעת משאבים בבניית 160 אלף יח"ד מאושרות זה מכבר, וקנסות על חברות בנייה אשר אינן בונות על קרקע ציבורית שבידיהן. לא צ'ופרים לקבלנים, התערבות ממשלתית ברורה ומוחשית.
    אנו דורשים הוזלה משמעותית בעלות המחיה לאזרחי ישראל – רוב הכנסות המדינה ממיסים מגיעים ממיסים עקיפים, כאלה שכולנו משלמים באותה המידה, גם העני וגם העשיר, בניגוד לכל מדינה מתוקנת ולהגיון הבריא הם לוקחים מכולנו ונותנים לעשירים ביותר. העשירים בישראל משלמים מס הכנסה פחות מבארה"ב! אנחנו תובעים להפסיק את המצב הזה על ידי הורדת המיסים העקיפים והעלאת המיסים הישירים עד לרמות המקובלות ב-OECD
    בממשלה מתגאים שהצטרפנו לארגון המדינות המתועשות אבל מסתבר שמדינת ישראל מורידה את הממוצע של הארגון בכל תחומי ההשקעה באזרחיה! בבריאות, בחינוך, במשטרה, במכבי האש, בכל תחום ותחום. אנחנו דורשים שישראל באמת תצטרף לארגון המדינות המתועשות! אנחנו תובעים מממשלת ישראל לאמץ את רמת התקנים והשכר של ממוצע הoecd אצל שוטרים, כבאים, רופאים, מיטות חולים, מורים ומספר תלמידים בכיתה .
    אנו תובעים להגדיל בצורה קבועה את שכר המינימום בהתאם ליוקר המחיה, ולאכוף את חוקי העבודה בצורה משמעותית.
    בכל תחום התשתיות מדינת ישראל הפקירה אותנו לקומץ עשירים והם המנהלים את כלל משאבינו. אנו דורשים כי תופסק ההפרטה וכי פיתוח תשתיות לאומיות כגון תחבורה, ותעשיה בפריפריה יהיה באחריותה הבלעדית של מדינת ישראל, על מדינת ישראל להקים תשתיות תחבורה איכותיות בין חלקי הארץ ובתוך הערים והקמת מרכזי תעסוקה משמעותיים בפריפריה
    צדו השני של מטבע הזכויות המגיעות לכל אדם היא האחריות שיש למדינה על תושביה.
    (רק לפני מספר חודשים, כאן בכרמל, ראינו את התוצאות האיומות של הפרטה חסרת רסן והזנחה רבת שנים. השריפה לא הייתה ידי אדם, אך המחסור בכלים המיידים לכיבוי וטיפול בשריפה, הינם בחירה ארוכת שנים של ממשלות ישראל להפקיר את כלל תושבי הכרמל. זה מה שגורמת ההפרטה, זה מה שקורה כשה"שוק חופשי".)
    מדינת ישראל לא מקולקלת! הדבר היחיד שמקולקל הוא המצפן המוסרי של שליטיה. אנחנו מתכוונים לתקן את המצפן הזה. אל תשכחו, כל עוד יש לנו דמוקרטיה, זה קול אחד לאדם אחד. זה הדבר שהעשירים הכי שונאים בישראל – כי למרות שהם מחזיקים בכל הכסף ובכל הקלפים יש עובדה אחת שממשיכה לנקר במוחם: יש הרבה יותר מאיתנו מאשר יש מהם!
    ראש הממשלה ושר האוצר, שמענו אתכם זחוחים במסיבת העיתונאים שלכם, משהו קורה כאן ואין לכם מושג מה זה,
    נכון? לא הבנתם על מה המחאה- זה לא רק הדיור, זו השיטה!

    אנחנו רוצים מדינת רווחה!
    אנחנו רוצים מדינה צודקת!
    ישראל צודקת!

     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!