שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    שרון סופר – נאום בעצרת עפולה

    סיכום פורום לקחים מיום 04/08/2011

    שיר סמינר מש"צים 2011

    15 באוגוסט 2011

    חניכה בקן עפולה, בעצרת המחאה בעפולה ב-13.8.11

    ברצוני לפתוח את דבריי בברכת ערב טוב ושבוע טוב לקהל הנוכחים.
    שמי שרון סופר,ואני נמצאת כאן הערב יחד עם בני גילי השותפים למחאה בדרכם.
    אני תלמידת י"ב ומדריכה בקן עפולה של הנוער העובד והלומד.
    נמצאים איתנו היום שותפנו לעשייה, אחינו בני המושבים ותנועות הנוער הנוספות: השומר הצעיר, הצופים, בני עקיבא. (צריך לוודא מי מגיע מהתנועות הנוספות: תרבות – גרעיני אומנויות)
    חברים רבים שואלים אותי מה לנו ולמאבק הזה? או מבוגרים שמתפלאים לראות אותנו מגיעים לאוהלי המחאה.
    ראשית, אנו הילדים של ההורים שלנו שנושאים בנטל, שמשלמים מיסים, שדואגים לפתרון הדיור והפרנסה ובעיקר אחראים על נטל המחייה על מנת שלנו יהיה יותר טוב.
    שנית המחאה אינה שייכת לקבוצה אחת בלבד כלומר היא איננה רק של הסטודנטים או מחוסרי הדיור, היא בהחלט קשורה קשר ישיר גם לבני הנוער שהם חלק משמעותי בדור ההמשך.
    לצערי בני נוער רבים נאלצים לצאת אל שוק העבודה כדי לממן את עצמם וצרכיהם, ובמקרים קשים יותר אף לממן את צרכי הבית ואת הוריהם. בתור נערה עובדת בעפולה, אני יודעת להגיד שאין הרבה מקומות עבודה ראויים, ומרבית בני הנוער יודעים שהם מגיעים למקומות עבודה שבהם ינצלו אותם. לא ברור לי איך ניצול בני נוער וכלכלה חופשית יציבה כמו שנטען, מסתדרים יחד? אלא אם כן זו מהותה של הכלכלה החופשית, היא חופשייה לעשות בנו כרצונה.
    אני רוצה בהזדמנות זו לפנות אל ציבור העובדים באיזור הצפון ולהביע את תמיכתנו בעובדי עוף העמק ועובדי פרי הגליל שנמצאים במאבק על מקום פרנסתם! זהו מאבק ראוי על כבוד האדם העובד ואנחנו איתכם!
    חברה שערך האדם שווה פחות מערך הרווחים היא חברה שכולם נפגעים ממנה! ילדים, נערים ומבוגרים כאחד! זהו המאבק של כולנו!
    בני נוער שלא מרגישים שזה נוגע בהם, אז יש לי חדשות בשבילכם, אתם הסטודנטים של מחר, אתם הצעירים של מחר. אנחנו, בני הנוער, העתיד של המדינה!
    השבוע במועצת התנועה החלטנו להקים באוהלי המחאה מתחמי נוער יחד עם שאר תנועות הנוער. מתחמים שנוכל אנחנו מדריכי תנועות הנוער, להדריך, להסביר ולהפעיל בני נוער רבים ולהיות חלק משמעותי בתוך המאבק הצודק הזה.אני קוראת מעל במה זו לכלל בני הנוער להצטרף, לקחת חלק, ולהביע את עמדתכם.
    אני גאה להיות חלק מתושבי מדינת ישראל וגאה להיות תושבת עפולה. אני מאמינה שבני נוער כמוני יבחרו במדינת ישראל ובעפולה ולא במקום אחר כשבאמת תהיה כאן חברה צודקת ושוויונית יותר. חברה שבה שוויון ערך האדם הוא הערך המכונן ולא ערך מניות הבורסה.
    הפריפריה לא תוכל להיות לעד החצר האחורית של המדינה, היא חייבת להיות יעד חשוב בעתידה!
    חברה שיש בה פערים כל כך גדולים, עם מעמדות כל כך ברורים היא חברה שיוצרת בתוכה גזענות, ושנאת חינם. בואו לא נשכח את הערכים שלנו- "ואהבת לרעך כמוך" "וצדק צדק תרדוף".
    אנו בני הנוער לא נתפשר על חברה אחרת, ולא נוותר עד שתושג מטרתנו- חברה ישראלית צודקת, שווה, ואוהבת אדם- לכולם!!!
    אני רוצה לסיים בברכת התנועה,
    לעבודה, להגנה ולשלום
    עלו והגשימו!
     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!