שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    קונגרס הנוער הקיבוצי השביעי של הנוער העובד והלומד יתקיים בסוף השבוע הקרוב

    הקומונרים שלנו מפגינים נגד הנהלת הוט

    קבוצות שמ"ש - קבוצות מתוך שונות

    21 בנובמבר 2011

    בסופ"ש הקרוב יתקיים קונגרס הנוער הקיבוצי השביעי של הקן הקיבוצי בנוער העובד והלומד, הקונגרס עוסק השנה בתוכן "העבודה והקיבוץ", המחאה החברתית ותפקידו של הנוער ביחס לשני אלו

     קונגרס הנוער הקיבוצי הוא מפעל מסורתי של הקן הקיבוצי בנוער העובד והלומד, שמתקיים זו השנה השביעית. מטרתו של הקונגרס להפגיש בין בני הנוער הקיבוצי מרחבי הארץ לסמינר הכולל מפגשים מגוונים, שיחות, וקבלת החלטות על המתרחש בקיבוץ ובארץ. בין הנושאים שנידונו בקונגרסים קודמים: רעיון הקיבוץ, החינוך הקיבוצי, חברת הנעורים בקיבוץ, ותפקידו של הקיבוץ בחברה הישראלית.

    הקונגרס הקרוב, יוקדש לנושא העבודה והקיבוץ, ובו יכירו החניכים את רעיון העבודה בהתיישבות העובדת ובקיבוץ, ואת הערכים המכוננים שליוו אותו בראשית שנות ההתיישבות. כמו כן יכירו החניכים את השינויים שעברה העבודה בקיבוצים בשנים האחרונות, ויגבשו כלפיהם עמדה. בנוסף, יעסוק הקונגרס במחאה החברתית בקיץ "מהזווית הקיבוצית", ובהמשך דרכה של המחאה כיום. בקונגרס צפויים להשתתף כ-150 בני נוער קיבוצניקים בכיתות י'-י"ב מכל רחבי הארץ.

    אלי כהן, ממרכז ההדרכה "אלומה" של הנוע"ל ורהקיבוץ בכחול אדוםכז בקן הקיבוצי מספר עוד על הקונגרס:
    "בקונגרס אנו מנסים להכיר לבני הנוער הקיבוצניקים את המורשת שלהם, שלעיתים קרובות אינה מוכרת להם, ודרכה להתעסק בסוגיות אקטואליות. הקיבוץ שבחר לחדש את רעיון העבודה העברית עשה זאת כחלק מחזון אדיר כלפי הארץ והחברה אותה הקים. אנו נבחן את העבר וההווה במטרה לגבש אמירה משותפת על העתיד – מה דעתנו על ראשית דרכו של הקיבוץ? האם היא או עקרונות ממנה עוד רלבנטיים לימינו? ו-האם וכיצד אנו יכולים להיות כוח משפיע על פני הארץ, בתחום העבודה ובכלל.
    מעבר לכך, שנה אחר שנה אנו נוכחים כי עיקר כוחו של הקונגרס הוא במפגש המשותף של בני נוער מקיבוצים שונים בארץ סביב השאלות המעסיקות אותם על הקיבוץ, על המדינה ועל עצמם. הקונגרס מאפשר במה להחלפת רעיונות ודעות ויוצר תחושה אצל החניכים שהם לא לבד, שזו תחושה שהרבה פעמים מלווה אותם בקיבוץ. המפגש הזה מצליח להיות מהנה, מעניין ומחדש בכל שנה מחדש, ואנו מצפים בהחלט לקונגרס השנה".

     

    בשאלות נוספות אם יש אפשר לפנות אלי בטלפון 054-6734273.
    אלי כהן, מרכז הדרכה "אלומה"
    הקן הקיבוצי בנוער העובד והלומד

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!