שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    הסתיים קונגרס הנוער הקיבוצי ה-7 של הנוער העובד והלומד בנושא "העבודה והקיבוץ"

    עצרת הזיכרון של התנועות הכחולות

    רשמים מטיול הכנה למסע חנוכה יא

    29 בנובמבר 2011

    בסוף השבוע האחרון התקיים קונגרס הנוער הקיבוצי ה-7 של הנוער העובד והלומד בקיבוץ רביד. הקונגרס הוא סמינר מסורתי של הקן הקיבוצי בנוע"ל, המפגיש בני נוער קיבוצניקים מרחבי הארץ, לסוף שבוע של למידה, חוויות משותפות, כיף וקבלת החלטות. השנה השתתפו בקונגרס 120 חניכים בגילאי י'-י"ב. אז מה זה אומר "העבודה והקיבוץ?"– למדנו על מקום העבודה בקיבוץ […]

    בסוף השבוע האחרון התקיים קונגרס הנוער הקיבוצי ה-7 של הנוער העובד והלומד בקיבוץ רביד. הקונגרס הוא סמינר מסורתי של הקן הקיבוצי בנוע"ל, המפגיש בני נוער קיבוצניקים מרחבי הארץ, לסוף שבוע של למידה, חוויות משותפות, כיף וקבלת החלטות. השנה השתתפו בקונגרס 120 חניכים בגילאי י'-י"ב.
    אז מה זה אומר "העבודה והקיבוץ?"– למדנו על מקום העבודה בקיבוץ בראשית שנותיו, ושאלנו את עצמנו האם "ערך העבודה" עוד רלבנטי לימינו אנו? החלטנו לא לדבר אלא גם לבדוק – ביום השני של הקונגרס קמו כל החניכים לבוקר של עבודה חקלאית משותפת בקיבוץ רביד! החניכים עבדו במטע הזיתים, בנו טרסות וספסלים אקולוגיים, שיפצו את פינת החי ואף עסקו בגיזום, עישוב ונוי.
    בטקס הסיום של הקונגרס, סיפרה טל שגב מקיבוץ נען: "מצאנו את עצמנו בשעת בוקר מוקדמת, עובדים ביחד, בדברים שאנחנו לא רגילים לעשות. פתאום הדברים נראו הרבה יותר קרובים מהשיחה שעשינו אתמול. אחרי העבודה ראינו שנהנינו לראות את היצירה שעשינו ביחד – הוכחנו לעצמנו שעבודה חקלאית איננה בזויה אלא מהנה וחשובה גם בימינו".
    בהמשך הקונגרס עסקו החניכים בשאלות הנוגעות לכלל החברה הישראלית – נפגשנו במשבצת "פסטיבל אקטיביזם" עם אורחים שהגיעו אלינו לספר על תופעות ניצול בחברה הישראלית – שוחחנו על מאבק עובדי הקבלן, עובדים זרים, על זכויות בני נוער בעבודה, ועל התהליך אותו עברה תנובה מקואופרטיב יצרני לחברה תחת חרם ציבורי. אף ביקר אותנו יואל מרשק רכז אגף המשימות בתנועה הקיבוצית לשיחה על תפקיד בני הנוער בקיבוץ, היום ובעתיד.
    בטקס הסיום סיכמה לילך פאל מקיבוץ ניצנים את השיחות: "ניצול קיים תמיד – גם אם עוד לא נפגעת ממנו. אנחנו צריכים להבין שתופעת הניצול נוגעת לכל אחד מאיתנו, ושאם אנחנו לא רוצים להיפגע ממנה, אנחנו צריכים לפעול כלפיה – גם לפקוח את העיניים ולהיות מודעים לכל מה שקורה סביבנו, וגם למצוא דרכים להיאבק בתופעות האלו".
    לסיכום, נפגשנו עם פעילים מרכזיים בחזית הצפונית של מחאת האוהלים – מהמאהלים בקריית שמונה, עפולה וחיפה – לשיחה בנושא "ממחאה למאבק". בפאנל שערכנו איתם עלו שאלות לגבי המחאה – האם היא באמת הצליחה, ומה צריך להיות מקומם של בני הנוער בהמשך הדרך. השיחה הייתה מעניינת ומחדשת.
    בסיומו של הקונגרס קיבלו משתתפי הקונגרס החלטות בקבוצות, הנוגעות לתכנים בהם עסקנו – החל מאירגון עבודות עצמאיות לבני נוער, דרך בדיקת תופעות מנצלות בקיבוץ וטיפול בהם וכלה בהעלאת המודעות מחדש לנושאים החברתיים שעלו במחאת האוהלים בקיץ.
    אנו שמחים לסכם את הקונגרס כחוויה מוצלחת – ניפגש בשנה הבאה!
     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!