שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    הצעות להחלטה – מזכירות החניכים 2012

    לוח פעילות הקיץ של תנועת הנוער

    הנחיות לקראת פעילויות פורים תשעב

    1 במרץ 2012

    על הצעות אלו והצעות נוספות שיתגבשו במהלך המזכירות יידונו חניכי התנועה ויקבלו החלטות על תפקיד התנועה במאבק בגזענות



    תנועת הנוער העובד והלומד חרטה על דגלה את ערך שיוויון ערך האדם. ערך זה מוביל אותנו, חניכים ומדריכים, בכל פעילות ופעילות. בשנים האחרונות אנו עדים להתעצמותה של תופעת הגזענות בחברה הישראלית ומדי יום עדים לביטויים גזעניים גסים, אלימים ומכוערים יותר ויותר.
    אנו רואים בגזענות תופעה המפרה את שיוויון ערך האדם ומפוררת את החברה ואופייה הדמוקרטי ואי לכך התכנסנו במזכירות החניכים הארצית כדי להחליט על פעולתה של תנועת הנוער למיגור התופעה. כינוס זה מבטא את רצוננוכי חניכי התנועה ייקחו על עצמם לעצב עמדה אקטיבית, להיאבק בגזענותולהוקיעה מקרב החברה הישראלית בכלל ותנועת הנוער בפרט.

    1. מזכירות החניכים רואה בחוסר המפגש בין אנשים שונים ובפחד מהמפגש עם השונה והזר לי כאחד הבסיסים לצמיחת תופעת הגזענות. מתוך האמונה כי מפגש עם בני אדם שונים ואוכלוסיות מגוונות הינו אופן חינוכי משמעותי במאבק בגזענות תיבחר בכל קן לפחות שכבה אחת שתקיים מפגש עם אותה שכבת גיל במקום שיש בו אוכלוסייה שונה בכדי לקדםשיוויון ואחדות בין העדות, המוצאים והקבוצות השונות בחברה. כגון: האוכלוסייה האתיופית, קבוצות שונות בתנועה (הקן הערבי, הקן הקיבוצי, קבוצות עולים, מועדוני דרור ועוד), ארגונים תומכי הקהילה ההומו-לסבית ועוד.

    2. החברה הישראלית מורכבת מתרבויות רבות ושונות אשר לכל אחת מהן מנהגים ומסורות מיוחדים. מתוך התפיסה שגזענות מתפתחת מתוך בורות וחוסר ידיעה על תרבויות אחרות:
    א. מזכירות החניכים קוראת לחניכי התנועה ללמוד ולפגוש תרבויות שונות דרך ימי פעילות מיוחדים.
    ב. בכל קן יתקיים שבוע "נגד גזענות" בשכבה הצעירה שיכלול בתוכו פעולות בנושא, שיעורי חברה בבתי הספר היסודיים, פעילויות אקטיביות בעיר/ישוב (חלוקת פלאיירים בנושא, שיעורי חברה, הפנינג בנושא, מבצע לילה, מפגן צוותים, שולחנות עגולים ועוד).

    3. מזכירות החניכים קוראת לחיזוק הקשר בין חניכי תנועת הנוער וחניכי הקן הערבי דרך:
    א. קריאה לחניכי תנועת הנוער ורכזיה לדאוג כי מכל מחוז תצא לפחות קבוצה אחת לסמינר "תנועה אחת" בקיץ הקרוב.
    ב. קריאה למרכז תנועת הנוער העובד והלומד לשקוד על פיתוח אופנים נוספים (מלבד תנועה אחת) להפגשת החניכים.

    4. מזכירות החניכים מגנה את מדיניות הממשלה המגבירה ומחזקת את תופעת הגזענות: חקיקת חוקים גזעניים, אפליית המגזר הערבי, העמקת הפערים החברתיים כלכליים. אי לכך מכל קן יישלחו מכתבים לאחד מחברי הממשלה הקוראים לפעולה אקטיבית של ממשלת ישראל למיגור תופעת הגזענות. שליחת המכתבים תעשה לאחר שחניכי הבוגרת למדו אודות השר ופעולתו.


    5. בישראל פערים חברתיים כלכליים הולכים וגדלים. מזכירות החניכים רואה בפערים אלו ביטוי להתנערות מדינת ישראל מערכי השיוויון והצדק וקרקע פורייה לצמיחת הגזענות.
    מתוך הקשר בין המאבק החברתי כלכלי והמאבק בגזענות, קוראת מזכירות החניכים לחניכי ומדריכי התנועה ללמוד על מאבקים אלו, לעמוד איתנים במאבק החברתי כלכלי המתרחש במדינה בעוצמה מאז קיץ 2011 ולהשתתף באופן פעיל בביטוייו השונים.

    6. מזכירות החניכים קוראת לכל קני התנועה להקים צוות תגובה של חברי הבוגרת שמטרתו להגיב ולבקר אירועים המתרחשים בחברה הישראלית בכלל וביישובם בפרט ולהביא לפעולה אקטיבית של חברי הקן בהפצת נושא המאבק בגזענות.

    7. מזכירות החניכים רואה בגודלם של הקנים והגיוון האנושי בהם כלי משמעותי במאבק בגזענות מתוך המפגש האנושי הנוצר בקן. אנו קוראים לכל חניכי ומדריכי התנועה להגדיל את הקנים, להזמין חניכים חדשים ולפנות גם לאוכלוסיות אשר לרוב אינן מגיעות לקן.

    8. ביום הזיכרון לשואה ולגבורה ילמדו חניכי השכבה הבוגרת יחד על גילויי הגזענות באירופה בימי מלחמת העולם השנייה ויעמיקו בביטויי התופעה במדינת ישראל היום. את המפגש יובילו חניכי שכבת י"א היוצאים בקרוב למסע לגילוי שורשי המהפכה הציונית ומרד תנועות הנוער – שואה וגבורה.

    9. חניכי השכבה הבוגרת ייצאו לחטיבות הביניים ובתי הספר התיכוניים להעברת שיעורי חברה בנושא הגזענות.

    10. אנו רואים במאבק בגזענות כנושא חשוב לעסוק בו תמיד. לכן, אנו מחליטים כי ייקבע חודש קבוע בלוח הפעילות השנתי שיעסוק במאבק בגזענות דרך התייחסות לתופעה בכלל ולאירועים אקטואליים שקרו במהלך השנה בפרט.

    11. כיום, תרבות הסטנד-אפ בארץ מקדמת אמירות גזעניות ונותנת להן לגיטימציה. מתוך הרצון ליצור סטנד-אפ ישראלי שאינו תלוי באמירות גזעניות חריפות:
    א. חברי הבוגרת יקיימו מופע בידור אלטרנטיבי אנטי-גזעני קיני/מחוזי. זאת במטרה ליצור תרבות בידור אלטרנטיבית טובה יותר ונקייה מגזענות.
    ב. חניכי תנועת הנוער יבקרו את התופעה ע"י שליחת מכתבים המביעים ביקורת על הנעשה בתרבות הסטנד-אפ כיום לאמני הסטנד-אפ השונים במטרה להפחית את שימושם בגזענות כמקור לבדיחות, ומכך גם להפחית את כמות הגזענות בסלנג ובדיבור היום יומי.

    12. חברי הבוגרת יקחו על עצמם להפעיל פרוייקט חינוכי קבוע עם אוכלוסיות שלרוב לא מגיעות לקן המבטא ניסיון אמיתי להתמודד עם המפגש עם האחר והשונה ממני. לדוגמא: הפעלת מועדונית אחר הצהריים או הפעלת קן פתוח.

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!