שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    זוכרים את הרצח – נלחמים על הדמוקרטיה

    פרטים על פעילויות התנועה

    רכזי הפעילות תשע"ג

    5 בספטמבר 2012

    רצח ראש הממשלה יצחק רבין פגע בחברה שלנו. פגע בדמוקרטיה ובאבני היסוד שלנו כחברה דמוקרטית. אנחנו כאן כדי להגיד - לא ניתן לאיש להרים יד על הדמוקרטיה

    זוכרים את הרצח.
    4.11.95 נרצח ראש ממשלה בישראל- מעשה נתעב ששינה את פני החברה הישראלית לנצח.
    גם אם זה נראה ככה, החברה הישראלית לא התאוששה מאז, אולי שכחה, אבל לא התאוששה. לא למדנו את הלקח הקשה מכל אותו היינו צריכים ללמוד.
    רצח ראש הממשלה ושר הביטחון אינו רצח שבשגרה – הוא סמל, תמרור אזהרה למה שהפכנו להיות: חברה הנהיית פחות ופחות דמוקרטית, אלימה המורכבת מקבוצות ההופכות מנוכרות זו לזו.
    הסתה- הייתה סביבה מלאת מעשים ואמירות הנותנת לגיטימציה למעשה הרצח.הכתובת הייתה על הקיר, ההסתה נגד רבין ומעשיו היא שבירת חוקי הדמוקרטיה, כיכר ציון וארון הקבורה למרגלות חברי כנסת נואמים, שם החל השבר בחברה הישראלית, ולא ביום הרצח עצמו.

    לא נשכח ולא נסלח.
    את ההסתה – מעשה הרצח נעשה בפועל על ידי יגאל עמיר, את הלגיטימציה, העידוד והדחיפה לביצוע הרצח הוא קיבל מהרבה אנשים ובכך הלכה ולמעשה הם שותפים במעשה.
    את הגזענות– חברה המאפשרת לכוחות גזעניים להשתלט עליה מבפנים.
    את הספר תורתהמלך והעומדים מאחוריו – תמרור אזהרה נוסף לחברה המאפשרת לספר מסית שכזה להסתובב חופשי בין שורותיה. כי חינוך לגזענות, מיצר חברה ששונאים בה, שמפחדים בה מהזר והשונה.
    את כיכר ציון – כיכר ציון היוותה את אחד השיאים בהסתה לרצח ראש הממשלה – בה צעק ההמון "בדם ואש את רבין נגרש", "רבין רוצח – רבין בוגד", והובלת ארון מתים, כסמל לשנאה.

    נאבקים על הדמוקרטיה
    זרמים לטשטוש המציאות עדיין פועלים ומחפשים לסמא את עיננו.
    הדמוקרטיה עדיין בשעת מבחן!!
    אנחנו במאבק שטרם הוכרע סופית, בין חברה גזענית ומפולגת לבין חברה דמוקרטית.
    בימים האחרונים היינו עדים לפעולות שינאה וטרור של לינץ' של בני נוער בנער ערבי בירושלים – מקרה זה מוכיח לנו שהנגע האלים, הגזעני והנורא עדיין מסתובב ביננו– ואין לנו את הזכות להרפות את עיננו ממנו.
    חיזוק הסקטורים בחברה וחיזוק השנאה בין סקטור לסקטור, יוצרים חברה מפולגת שהיא ההפך מהחברה הדמוקרטית שאנו כ"כ כמהים אליה – חברה המחנכת לסובלנות, סולידריות, וקבלת האחר והשונה.
    אנו מזמינים לעצרת כל מי שהדמוקרטיה הישראלית בנשמת אפו-הדמוקרטיה כערך מכונן לחברה שפויה, לא חשוכה.
    המאבק על הדמוקרטיה הוא של כל אחד ואחד מאתנו כל הזמן.

    בואו נראה ביחד שיש, ניתן וצריך לקיים כאן חברה ישראלית טובה יותר, דמוקרטית יותר, מקבלת יותר – חברה בה ערך החיים, השוויון וקבלת חוקי המשחק הדמוקרטים שולטים!
    מגיעים לעצרת – מקדמים את הדמוקרטיה

    מוזמנים להירשם ולהזמין את כל מי שאתם מכירים לאיוונט העצרת בפייסבוק

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!