שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    חברות בתנועת נוער שווה לכל כיס

    מכתב לקן

    טיול פתיחת שנה ד-ו

    12 בספטמבר 2012

    עקרון חדש לקביעת עלות דמי החבר לפעילות השנתית: מימוש העיקרון "ביתנו פתוח לכל נערה ונער" והצבת רף חדש של שקיפות בהתנהלות תנועות הנוער מול ההורים - צועדים עוד צעד קדימה.

    תנועת הנוער העובד והלומד, כתנועות נוער אחרות, נסמכת בפעולתה על "מיסי הקן" (דמי החבר השנתיים המשולמים ע"י הורי החניכים) למימון הפעילות השוטפת בקני התנועה.

    התנועה, אשר חרטה על דגלה פעילות בקרב כל שכבות החברה הישראלית, עומדת בשנים האחרונות בפני אתגר לא פשוט: רצון להמשיך ולהציע פעילות איכותית (הדורשת משאבים רבים) מחד, ומצב כלכלי הגורם למשפחות רבות לצמצם את ההוצאה על חינוך ותרבות לילדיהן מאידך.
    לאחר עבודה מאומצת של צוותי חשיבה בנושא תשלומי הורים לפעילות תנועת הנוער הוחלט על העיקרון הבא:

    סכום מיסי הקן שייקבע יהווה עד 0.6% מתוך ההכנסה השנתית הממוצעת למפרנס באשכול הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) אליו שייכת הרשות שבה שוכן הקן (ע"פ הנתונים שיפורסמו ע"י הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה).

    אז איך זה בכלל עוזר לנו?
    משפחה בעכו שההכנסה החודשית שלה עומדת על 5700 ₪ תשלם 250 ש"ח עבור פעילות שנתית לאחד מילדיה בתנועת הנוער, לעומת 270 ₪ ששילמה עד כה.
    משפחה בגן יבנה שהכנסתה החודשית עומדת על 7090 ₪ תשלם 450 ₪ עבור פעילות שנתית לאחד מילדיה בתנועת הנוער, לעומת 510 ₪ ששילמה עד כה.
    משפחה בשוהם שהכנסתה החודשית עומדת על 9300 ₪ תשלם 570 ₪ עבור פעילות שנתית לאחד מילדיה בתנועת הנוער, לעומת 590 ששילמה עד כה.
    הילד השני שירשם לפעילות התנועה בכל אחת ממשפחות אלו, יקבל הנחה של 20% בתשלום 

    מיסי הקן. הילד השלישי יקבל הנחה של 40% והרביעי ירשם חינם!
    כך יכולה משפחהבת ארבעה ילדים בגן יבנה, רחובות או פרדס חנה, שהכנסתה החודשית עומדת על כ7000 ₪ לרשום את כל ילדיה לפעילות שנתית בתנועת הנוער העובד והלומדבמחיר של כ1100 ₪ בלבד.
    בנוסף, חניכים בשכבות ט'-י"ב יזכו ל10% הנחה ממחיר מיסי הקן.

    "משרד החינוך תפס את תנועתנו מוכנה כשבחר להגדיר השנה את סכום מיסי הקן המקסימלי על סך 690 ₪. בתנועתנו, תנועה עממית ופתוחה, סכום מיסי הקן השנה מגיע עד ל590 ₪ בלבד. אומר הוד לייש, רכז תנועת הנוער, ומוסיף "לעיקרון הגבייה החדש חשיבות רבה, שכן הוא מבטיח שקיפות והגינות.עיקרון זה מצטרף למאמצים רבים נוספים שאנו נוקטים על מנת לאפשר לכל ילדי ישראל פעילות חינוכית, ציונית, איכותית, ברוח ערכי הדמוקרטיה והשוויון. עבודה אדירה מושקעת בכדי להבטיח כי כל נער ונערה החפצים בכך יוכלו להשתתף במפעלי התנועה וטיוליה ולא רק בפעילות היום-יומית בקן".

    אתר התשלומים האינטרנטי - בטוח, מהיר - בשבילכם!

    התחלנו עם עקרון קביעת המחירים החדש בכל קני התנועה כבר בשנת הפעילות הנוכחית.
    גם חולצות התנועה יזכו השנה להנחה משמעותית ויעלו 20 ₪ בלבד במקום 40 ₪ בשנים עברו.

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!