שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    טיול פסח י' – טיול הניווטים הגדול במדינה

    "רק ביחד יעלם הפחד" - האחד במאי

    מפעל ספריית 'בית-ספר לרוח האדם' הוצאה לאור דרור-לנפש

    16 באפריל 2013

    טיול פסח לשכבה י' המשיך את המסורת של טיולי ניווט בחג הפסח. הטיול בן שלושת הימים כולל העמקה בהכשרה לניווט (מעבר להכשרה בסמינר המד"צים), ומהווה אתגר ייחודי ומעשיר.

    טיול פסח לשכבה י' המשיך את המסורת של טיולי ניווט בחג הפסח. הטיול בן שלושת הימים כולל העמקה בהכשרה לניווט (מעבר להכשרה שקיבלו החניכים בסמינר המד"צים), ומהווה אתגר ייחודי ומעשיר.
    ביום הראשון טיילו ניווטו החניכים בליווי מדריכיהם באזור רמת כוכב, ב"ניווט מבוקר" שמטרתו להכינם ליום הניווט שלמחרת.
    בשעות הערב התקיים בחניון (בשדמות דבורה) יריד הכשרות בו העמיקו החניכים ברזי הניווט והדרכת הטיול.
    החניכים חולקו לחוליות של כ 8 מטיילים, ויצאו לפנות בוקר ליום ארוך בו ניווטו בעצמם והדריכו את עצמם במסלול ללא נוכחות מדריך הקבוצה.

    הניווט החל בשדמות דבורה ונמשך מאזור רמת כוכב לרמת יבניאל ועד לכינרת.
    את הלילה השני בילינו באולם סגור בשל מזג אויר סוער יחסית, וביום האחרון לטיול טיילו שוב החניכים עם מדריכיהם באזור עמק המעיינות וסיכמו יחדיו את הטיול החווייתי.
    הניווט העצמי והדרכת עצמם מהווה עבור החניכים בשכבה י' אתגר עצום אשר העמידה בו מעניקה תחושה (מוצדקת לגמרי) של מסוגלות ויכולת גבוהה. לכל החניכים שהשתתפו מגיעה ברכה חמה על עמידה באתגר.
    הטיול כלל גם צוות גדול של רכזים ונווטים בוגרים אשר עבדו ימים כלילות על מנת להכשיר את שטח הניווט, להכין את המפות ושאר הציוד, ולהבטיח שהמבצע הנרחב הזה יתקיים תוך הקפדה מלאה על בטיחותם ושלומם של החניכים.
    נציין גם כי לניווט הצטרפו כמה עשרות חניכים ערבים מהתנועה וחלק מהקבוצות המטיילות זכו לפעילות מפגש והכירות עמם, שהיתה משמעותית ומהנה.
    טיול פסח י' השנה היווה את אחד הניווטים העצמיים הגדולים ביותר של בני נוער בגוף כלשהו בארץ מבחינת היקף המשתתפים ואחר ממבצעי הניווט הגדולים שערכה התנועה בשנים האחרונות.

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!