שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    "תמיד בתנועה" – גיליון מרץ 2013 – הנוער העובד והלומד

    תמיד בתנועה - ניוזלטר אפריל 2013

    יום הזכרון ליהודי אתיופיה 2013

    20 במאי 2013

    עיתון הדואר האלקטרוני התנועתי (ניוזלטר) - "תמיד בתנועה". לכל מי שמעוניין להתעדכן ולהכיר את הפעילות. נשלח מידי חודש - הפעם: פעילות חודש מרץ 2013

    הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות

    שלום [[שם]]
    מומלץ ללחוץ על השורה לאישור הורדת התמונות בדוא"ל זה

    ניוזלטר מרץ 2013 – תמיד בתנועה

    הפורימונים שהיו, המסע התנועתי לפולין, הסיכה שהפקנו לכבוד לוחמי הגיטאות, טיולי פסח לשכבה הצעירה, טיול י' והניווט הגדול, העלייה המסורתית לתל חי של שכבת ט', מחנה קופים לשכבה יב', לקראת המועדים הקרובים, GIRL POWER, הקיץ כבר באופק

    סיכום הפורימונים שהיו

    הפורימונים, אירועים קהילתיים פרי בנייתם של חברי השכבה הבוגרת בקנים, הינם השיא של אמצע השנה. מתקנים מחנאיים, תחנות הפעלה יצירתיות וכמובן משלוחי מנות בין ילדי היישוב/שכונה בנוסף קנים וסניפים בתנועה יצאו אל מחלקות הילדים בבתי החולים וחגגו את חג הפורים עם הילדים המאושפזים.

    כנסו אל הסרטון השובב בו  משצים מסבירים למדריכי התנועה מדוע בתנועה: כן – כל יום פורים!

    המסע התנועתי לפולין 
    באמצע חודש מרץ יצאנו למסע לפולין, או בשמו המלא: "המסע לגילוי שורשי המהפכה הציונית ומרד תנועות הנוער – שואה וגבורה". זהו מסע ייחודי בארץ, מסע שאנו כמדריכי וחניכי התנועה לומדים ומחפשים את שורשי הרוע האנושי – דרך למידת עקרונות והגשמת חזון העולם הנאצי – ודרך חיפוש הטוב, למידת הקרקע והרקע למרד היהודי בנאצים – מרידות הגטאות בהובלת תנועות הנוער.המסע השנה היה בסימן 70 שנה למרד גטו ורשה. חשוב לציין שזוהי המשלחת הגדולה ביותר שיוצאת לפולין במדינה – למעלה מ630 משתתפים מרחבי החברה הישראלית. המסע היה מרגש מאד, מעניין ומרתק, למדנו הרבה על העם היהודי שהיה ואיננו, על תנועות הנוער, על התהליכים החברתיים שהנאצים עיצבו בכדי לחולל את רצח העם העמוק והשיטתי ביותר שהאנושות ידעה. בין המרכיבים שהופכים את המסע לפולין למשמעותי, פנימי ואישי יותר הוא "הדרכות עצמיות" של חניכי המסע – בתהליך ההכנה כל חניך בוחר נושא ובליווי מדריכו מכין הדרכה אותה הוא מדריך את קבוצתו. מוזמנים להתרשם מההדרכה של גילי, חניכה בקן אפקה (רמלה).כדי להיכנס אל רוח החניכים במסע מוזמנים לקרוא בכתבה על הביקור במיאדנק מתוך דברי החניכות – פרי כתיבתם.מוזמנים להיכנס אל דף המסע בפייסבוק להתרשם מתמונות וסרטונים של המשלחת, כמו גם, הסברים בגוף האלבומים על המקומות וההדרכות.

    היציאה למסע התאפשרה להרבה חניכים אודות מלגות תמיכה שניתנו ע"י "קרן הנצח" – קרן ששמה לעצמה מטרה לעזור ולתמוך במסעות תנועות הנוער הציוניות לפולין. ננצל במה זו כדי לתמוך ב"קרן הנצח" לקרן הנצח ניתן לתרום באמצעות כל כרטיסי האשראי בטלפון: 054-6734279 או באינטרנט באתר "ישראל תורמת". מזומן או המחאות ניתן לשלוח לפקודת מעגל תנועות הנוער הציוניות חלוציות מגשימות, לקיבוץ גלויות 120 ת"א/

    טקס הסיום באנדרטת רפופורט
     

    הפקת הסיכה לציון 70 שנה למרד הגיטאות
    לרגל המסע לפולין השנה הפיקה ועיצבה התנועה סיכה לציון 70 שנה למרד. הסיכה הינה שילוב בין סיכה שהפיק בית לוחמי הגטאות כמה שנים לאחר המרד לבין הרצון שלנו כתנועת נוער להעביר ולחדש את המסר והשיעור שהעבירו לנו מורדי הגטאות. אש המרד שלכם ממשיכה לבעור בליבנו – מרד ברוע שקיים בעולם ובדרישה להגשים ולברוא מציאות טובה יותר בה האדם במרכז.
    את הסיכה הענקנו לחניכי ומדריכי המסע לפולין ולמורדי הגטאות החיים בישראל היום – מוזמנים להיכנס אל כתבה שפורסמה בידיעות אחרונות על המורדים ועל הסיכה שלנו.

    טיולי פסח – שכבה צעירה

    בחופשת הפסח אלפים רבים של חניכים יצאו אל רחבי הארץ לטיולים חד יומיים – דו יומיים – ותלת יומיים. פגשו את נופי הארץ היפה בשיא לבלובה – וחגגו את האביב ביחד – עם קבוצתם ומדריכם!

    בטיולים: משחקי חברה, הפעלות ולמידת הטבע, התפעמות מהנופים וגיבוש קבוצתי – ניצול מקסימלי של חופשת הפסח. תמשיכו לטייל בארצנו היפה.

    טיול פסח י' והניווט הגדול במדינה
    מתכוננים לניווטטיול פסח לשכבה י' המשיך את המסורת של טיולי ניווט בחג הפסח. הטיול בן שלושת הימים כולל העמקה בהכשרה לניווט (מעבר להכשרה שקיבלו החניכים בסמינר המד"צים), ומהווה אתגר ייחודי ומעשיר. 
    הניווט העצמי והדרכת עצמם מהווה עבור החניכים בשכבה י' אתגר עצום אשר העמידה בו מעניקה תחושה (מוצדקת לגמרי) של מסוגלות ויכולת גבוהה. לכל החניכים שהשתתפו מגיעה ברכה חמה על עמידה באתגר.
    הטיול כלל גם צוות גדול של רכזים ונווטים בוגרים אשר עבדו ימים כלילות על מנת להכשיר את שטח הניווט, להכין את המפות ושאר הציוד, ולהבטיח שהמבצע הנרחב הזה יתקיים תוך הקפדה מלאה על בטיחותם ושלומם של החניכים.  לתמונות נוספות מוזמנים ללחוץ כאן. לכתבה המלאה על הטיול מוזמנים להיכנס.

    מנווטים

     

     

     

     

     

    טיול פסח ט' – העלייה לתל חי
    הטבע המדהים בגלילזהו המפעל המסורתי התנועתי העולה לתל חי. התנועה בחרה לעלות לתל חי וללמוד שם על מהותה של הגשמה בארץ ישראל. החיבור שבין עבודה משותפת בחוות תל חי, לבין ערך ההגנה – אשר רואה את בניין הארץ העובדת והשיתופית מנגד לעיניו הינו סיפור לדוגמה למופת אותו הכירו החניכים. הסיור עבר דרך הצגות של שחקנים מוכשרים אשר הציגו את חיי חוות תל חי והדילמות של תושביה. שאר ימי הטיול החניכים טיילו בנופיו המדהימים של הגליל. שיא הטיול היה הטקס בתל חי בו השתתפו מאות חניכי שכבת החושלים (ט') ומדריכהם. לתמונות נוספות מוזמנים ללחוץ כאן. 

    מחנה קופים לשכבת יב'
    מחנה קופים הינו המחנה התנועתי האיכותי ביותר שקיים. חניכי הגרעינים מתכוננים אל המחנה שבועות רבים. מקימים צוותי תרבות ובנייה מקדימים ומקבלים החלטות גרעיניות על אופי והוואי המחנה. החניכים מתנסים הלכה למעשה בתהליך של תכנון והנדסה חברתית. בירור צרכי חברי הגרעין כיחידים וכקבוצה ומשם עיצוב מבנה ה"מחנה הגרעיני" ברמה הפיזית כך שיכיל ויענה על צרכים אלו, וברמה החברתית-תרבותית. שרטוטים, דגמי שיפודים ולבסוף בנייה הלכה למעשה, כמו גם פעילויות חברתיות פרי הכנתם של חברי הגרעין ומדריכי הגרעין. ממש הוציאו מהכוח אל הפועל. לתמונות נוספות מוזמנים ללחוץ כאן. 

    לקראת האירועים הקרובים:
    לחודש אפריל-מאי אנו מתייחסים בתנועה כחודשי "חג ומועד" ומנסים לעצב ולצבוע את החגים באופיינו הציוני-יהודי-חלוצי-תנועתי:

    • מבצע "זר לנופל": בבוקר יום הזיכרון חניכי התנועה מתייצבים בבתי העלמין ברחבי הארץ ומחלקים זרים למשפחות השכולות. מבצע משותף עם משרד הביטחון וארגון מגדלי הפרחים בישראל.
    • יום הרצל – בי' באייר, 21/4/13, מדינת ישראל מציינת את יום הולדתו ה153 של בנימין זאב הרצל. מדריכי התנועה יצאו ביום זה וידריכו אלפי שיעורי חברה בבתי הספר. צפי ההדרכה הוא להגיע ולחנך למעלה מ30 אלף תלמידים. הנושא השנתי הינו "הרצל בין הדפים".
    • פסטיבל האחד במאי – פסטיבל בנושא שמירה על זכויות נוער בעבודה מתוך תפיסת השוויון. בפסטיבל יהיו דוכנים, תהלוכה ומפגש אדיר ורחב של כל חניכי התנועה: יהודים, נוצרים, מוסלמים, דרוזים, מהעיר, הכפר, הקיבוץ המושב והיישובים הקהילתיים. תנועה גדולה שחוגגת את את ערך השוויון וכבוד לאדם העובד. האירוע פתוח לציבור הרחב.

    כוח נשי – GIRL POWER
    חודש מרץ הינו גם חודש האישה הבינלאומי שבו מצויין יום האישה הבינלאומי. התנועה מחנכת לערך שוויון האדם ללא קשר לדת, גזע ומין – בתוך כך צומחת מנהיגות נשית רצינית ומשמעותית בתנועה – מנהיגות המובילות את הקנים ביישובים ובערים – וגם בהמשך: בצבא ובפעילות חברתית בחברה הישראלית בחיי הבגרות.

    מוזמנים להיכנס כתבה של מאיה אמיר מקן כפר סבא חדש שכותבת על היותה נערה בתנועה ועל מקומן של הנשים בחברה ובתנועה.

    הקיץ שבאופק

    הקיץ כבר באופק ואיתו פעיולויות הקיץ האדירות…

    מחנות הקיץ המסורתיים לשכבות ד'-ו', מחנה העפלה לשכבה ז', טיולי מים לשכבה ח', סמינרי ההכשרה להדרכה (מש"שים, מד"צים, מש"צים, חו"ד), הרפסודיה לשכבה יא', סמינרי משותפים פנים וחוץ תנועתיים (סמינר תנועה אחת וסמינר תנועה אחות).

    בקרוב נשלח אליך ניוזלטר ייחודי וממוקד בנושאי פעילות הקיץ.

    מוזמנים להעלות שאלות ביחס לפעילות הקיץ בטופס המשוב שלנו.

     שוב תודה על המעקב ולמי ששלח משוב – תודה כפולה!

    שיהיה חודש מוצלח לכולנו, אביב חמים ומלבלב 🙂

    יום עצמאות שמח!

    נתראה בחודש הבא…

    הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות 


    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!