שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    אני חייב להודיע למעסיק על עבודה נוספת?

    2000 חניכי הנוער העובד והלומד במזרח ירושלים, ללא בית!

    מחירון רכש חומרים ממותגים - המקום שלי לשנות

    26 באוגוסט 2013

    אני בן 23. עובד בתור שליח פיצה.לפני שבועיים התחלתי לעבוד בעבודה נוספת עקב סיבת אי הבנה ביני לבין המנהל. אני חייב להודיע למעסיק שלי לפני שמתחיל לעבוד במקום אחר?

    שאלה:
    אני בן 23. עובד בתור שליח פיצה.לפני שבועיים התחלתי לעבוד בעבודה נוספת עקב סיבת אי הבנה ביני לבין המנהל. אני לא רוצה להתפטר כי אני עובד כבר יותר משנתיים, והמנהל לא רוצה לפטר אותי בשביל לא לשלם פיצויים. עקב עבודה בשתי מקומות נוצרה בעייה שאני לא יכול להגיש משמרות בימים מסויימים שמנהל שלי בעבודה ראשונה מבקש. והוא אמר שאני הייתי צריך להודיע לו 14 ימים מראש על זה שהתחלתי לעבוד במקום אחר. אני רוצה לדעת אם לפי החוק אני באמת חייב להודיע למעסיק שלי לפני שמתחיל לעבוד במקום אחר, אפילו אם זה פוגע במשמרות שלי בעבודה ראשונה?
    נ.ב בעבודה ראשונה אני עובד במשרה חלקית.
    תשובה:

    שלום,

    אין תשובה חד משמעית לשאלה שלך והיא מאד תלויה בחוזה העבודה שלך עם המעסיק הראשון.

    ככל – אין איסור  חוקי לעבוד במספר עבודות במקביל ואין חובה להודיע למעסיק.

    אבל…

    אם אתה עובד בעבודה נוספת בעסק מתחרה או כשיש ניגוד אינטרסים אחר – עלולה להוות הפרת משמעת שאפשר לשלול בגינה פיצויי פיטורים.

    גם אם עבודתך החדשה פוגמת ביכולת שלך לעבוד בעבודה הקודמת (נניח לקבוע משמרות) זה עלול להחשב כהפרת משמעת. זה מאד בכל מיני משתנים – האם היית אמור לקבוע מספר מסויים של משמרות? האם היית אמור לקבוע משמרת מסויימת וכו'.

    בנוסף, לפעמים יש סעיפים בהסכמי עבודה שאוסרים על עובד לעבוד בעבודה נוספת. כדאי לבדוק…

    בהצלחה.

    באתר שלנו ניתן למצוא תקציר של זכויות העובד שלך, חוקי העבודה ודיני העבודה, שאלות ותשובות וכן אפשרות לרשום את שעות העבודה ב"כספומטר" ולהגיש תלונה דרך האתר.

     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!