שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    קול קורא של תנועות הנוער בישראל לציון 18 שנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל

    ברכת רכז התנועה לחניכיה, מדריכיה ושותפיה

    שכחה

    2 באוקטובר 2013

    מועצת תנועות הנוער ערכה דיון, שיח ולמידה בנושא והחליטה לצאת בקריאה משותפת של תנועת הנוער לחזק את הדמוקרטיה בישראל ולהגן עליה ומפושעי הדמוקרטיה.

    היו אלו נביאי ישראל אשר הביאו לעולם את האמת הפשוטה שכל בני האדם נבראו בצלם, שבכולנו ישנו הניצוץ והיסוד האלוהי וציוו עלינו את מצוות "ואהבת את הגר" – כל זר ולא רק מי שהתגייר. עליהם הוסיף רבי עקיבא וקבע "חביב אדם שנברא בצלם" וכוונתו לאדם בכלל ולא לאדם היהודי בלבד. אמת זו היא הבסיס למוסר היהודי.

    לימים, קמו ראשי התנועה הציונית, חלוצים וחלוצות, והובילו את העם השב לארצו-מולדתו לייסד בה את מדינתנו. בהמשיכם את מורשת האבות והנביאים, הצהירו במגילת העצמאות:
    "בארץ-ישראל קם העם היהודי, בה עוצבה דמותו הרוחנית, הדתית והמדינית, בה חי חיי קוממיות ממלכתית, בה יצר נכסי תרבות לאומיים וכלל-אנושיים והוריש לעולם כולו את ספר הספרים הנצחי.
    מדינת ישראל […] תהא מושתתה על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות…"

    במילים אלו עיצבו מייסדי המדינה את צביונה של ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית, צביון אשר מהווה את ההסכמה הבסיסית לחיים משותפים בארץ.
    לציון 18 שנים לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, מתוך אחריות משותפת, ולאור ריבוי אירועים המערערים על ההסכמה הבסיסית והעדינה של החברה הישראלית, התכנסנו מדריכי ומדריכות תנועות הנוער לחשבון נפש.

    אנו ודווקא אנו, חניכים ומדריכים מכל קשת החברה הישראלית, מתאחדים יחדיו וקוראים לבני הנוער והחברה הישראלית כולה להצטרף אלינו בברית של נצח ולקבוע שלא ניתן לאיש או אישה, מתוך החברה שלנו או מחוצה לה, להרים יד על הדמוקרטיה!
    נזכור את תהליכי ההסתה שהובילו לרצח, נאבק בכל מקרה של אפליה וגזענות, נגנה ונוקיע מתוכנו אלימות או הסתה מכל סוג. נעמוד פעם אחר פעם לצדם של שלטון החוק והכרעת הרוב ולצדם של הצדק והשוויון, האמת והשלום.

    במפעלנו החינוכי רחב ההיקף והעמוק טמון כוח רב לעצב את דמותה של החברה הישראלית. נחנך את עצמנו ואת חניכנו לאחריות המלאה על האחר ועל החברה. נמשיך להצמיח את חניכינו שיהיו לנו לשותפים לאחריות על צביונה היהודי-דמוקרטי של מדינת ישראל.
    אחריות זו אינה נפלאה מאיתנו ואין היא רחוקה, לא בשמים ולא מעבר לים, כי קרובה היא אלינו מאד, בפינו ובליבנו לשאתה, לממשה ולהגשימה כאן בארץ ישראל.

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!